recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sensurround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sensurround

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sensurround
    Sendt: 11-Juni-2013 kl. 21:38
Ja hvem kan ikke huske det, men en søgning herinde gav 0 resultater.

Havde glemt alt om det, men hørte udtrykket idag da jeg så Superman 4 fra 87. Den bliver ratet helt a h....... til på Imdb, men hva ved de også om film derindeLOL

Men hva gik det helt præcist ud på? Kan læse mig til at det var noget Cerwin Vega var med til at udvikle. Kom det nogensinde i de danske biografer og kunne man få det til privat.
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 10:47
Jeg var engang i slut halvfjerdserne til en demo hos KT i Århus, hvor jordskælvshøjttaleren blev demoet. Det var kasser på størrelse med en kummefryser, så vidt jeg husker, og man havde fundet en LP (!) med noget musik der faktisk gik ned til 20Hz, afspillet på en pladespiller med en Black Widow tonearm. Det rumlede lystigt derudaf. Husker også at folkene bag demoen, havde været rundt med "kattetunger" til naboerne, for at formilde dem.
Ellers blev det brugt til katastrofefilmene, (i husker måske "Det tårnhøje inferno" på norsk "ild i hytta" LOL)
hvor de stod i biografen og vel egentlig var en forløber for LFE kanalen og subwoofere.
Jeg mener aldrig det kom ud til alm brug, men Cervin Vega var jo leveringsdygtige i nogle imponerende kasser med store basenheder.

Redigeret af LarsGeisler - 12-Juni-2013 kl. 10:48
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 16:54
Hej, jeg er såmænd den heldige ejer af CV's NE10'er, deres "eqrthquake-system, fra 1985
Jeg postede lidt om dem, dvs specs + foto her d. 12 maj
http://www.facebook.com/CerwinVegaLoudSpeakers

mvh Lars Sandberg
mvh Lars S
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 16:59
Direkte link til tråden:
http://www.facebook.com/CerwinVegaLoudSpeakers/posts/10201105301784305

mvh Lars S
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu