recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Separat audio og video signal på AV receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Separat audio og video signal på AV receiver?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Separat audio og video signal på AV receiver?
    Sendt: 11-April-2013 kl. 16:06
Jeg har fået mig en Pioneer VSX-922 og har sat min PC til via HDMI og videre til TV'et. Denne opsætning giver HD-lyd hvilket er lækkert, men jeg har til gengæld et problem når jeg gerne vil høre et par LP'er mens jeg bruger computeren. Slår jeg over på pladespilleren som er tilsluttet en analog indgang, slår den video signalet fra. Er der en måde hvorpå man kan indstille den til at køre lyden via det analoge signal, men billedet via HDMI? Hvor og hvordan kan jeg finde denne indstilling? Alternativt kan jeg tilslutte computeren direkte til TV'et og køre lyden via mit eksterne 5.1-lydkort, over til receiveren gennem et optisk digitalt stik. Men vil helst beholde den nuværende opstilling, hvis det ellers er muligt..

Denne tråd beskriver lidt af det jeg er inde på, bortset fra at han gerne vil have lyd fra en HDMI-indgang og video fra en anden HDMI-indgang. Flere responderer og siger at dette nok kun er muligt hvis det ikke er to HDMI-indgange, men f.eks. en analog- og en HDMI-indgang (som jo er det jeg søger):

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 16:17
Min umiddelbare vurdering er at det kan du ikke.

Du vælger en anden indgang uden billede og derfor slukker du for videokredsløbet.
Køb en HDMI splitter så du får HDMI signalet frem til både forstærker og TV, eller brug optisk kabel mellem PC og forstærker.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 16:25
Kan du evt. linke til en splitter? Jeg har et 5m HDMI kabel mellem computeren og receiveren, så vil helst lave en løsning, hvor jeg ikke behøver at trække to lange kabler fra splitteren hen til TV'et og receiveren (de står samme sted). Vil man kunne splitte kablet henne ved receiveren, så dette undgås?
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 17:48
Har du ikke en signal select knap på din remote?

Min lille 322 kan skifte til div. inputs herunder analog på indgangen, så det kan din sikkert også.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 17:59
Jo, sådan en knap har jeg, men synes ikke rigtig der sker så meget andet end at der står "signal sel" på display'et når jeg trykker på den...
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af eddiedietz eddiedietz skrev:

Jo, sådan en knap har jeg, men synes ikke rigtig der sker så meget andet end at der står "signal sel" på display'et når jeg trykker på den...

Hvad pladespiller har du? Jeg synes ikke der er nogen indgang til pladspæiller på 922?

Men jeg går ud fra duskal gøre følgende:

Tildel HDMI til samme indgang som du har tilsluttet din pladespiller.

Så burde du kunne skifte mellem lydkilderne på nævnte knap.

Når jeg bruger den knap skifter den mellem HDMI/coax/optisk/analog. Der står H/C1/O1/A i display.

Redigeret af Hans j - 11-April-2013 kl. 18:05
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:05
Jeg har en RIAA forforstærker mellem pladespilleren og receiveren, så den er bare tilsluttet til et af de analoge inputs (den der hedder CD).
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:09

Jeg har en RIAA forforstærker mellem pladespilleren og receiveren, så den er bare tilsluttet til et af de analoge inputs (den der hedder CD).

Så skal du sætte din hdmi til at være på CD (hvis det er muligt).

Kan være knappen ellers hedder audio.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:13
Ellers sæt TV til sat/cab og pladespiller til sat/cab analog, så burde det virke.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:16
Okay, så jeg skal indstille den til at spille på CD, når den står på HDMI4 (den min computer er tilsluttet til). Og det gør man med "signal sel" eller en knap der hedder "audio"?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:21
Hvad står sat/cab for? En indstilling på TV'et?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40560
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:28

Hvad står sat/cab for? En indstilling på TV'et?

Det er da det Input som på Reciveren er navngivet for tilslutning af Kabel eller Sat. modtager.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu