|
Separat audio og video signal på AV receiver? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
eddiedietz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 101 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Okay, jeg er vist lidt nybegynder når det kommer til de mere specifikke indstillinger, derfor jeg virker lidt forvirret. Tror ikke jeg er helt med på hvor og hvordan det skal indstilles.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40560 |
|
Det er nødvendigvis ikke muligt, har anden Reciver end din, og på den jeg har, skal den sættes op til enten Digital eller Analog på de enkelte Inputs, der kan ikke som sådan skiftes imellem D/A, uden at gå i opsætning for at gøre det. Den kører kun det ene eller det andet, ikke begge dele. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
eddiedietz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 101 |
|
Okay, men ifølge Hans J kan man tildele HDMI til samme indgang som man har tilsluttet sin pladespiller og så skifte mellem lydkilderne med "signal sel" knappen. Så er spørgsmålet bare vel hvordan man tildeler HDMI til denne analoge indgang.
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Beklager, jeg skrev TV, det er din pc som skal til samme input som din pladespiller. Jeg er ikke så kendt med Pioneer´s indstillinger. Men hvius du sætter den i son nævnt før skulle det virke. |
||
![]() |
||
|
Okay, lige for at være helt sikker på at jeg ikke misforstår dig. Du mener finde indstillingen på receiveren der tildeler HDMI'en til pladespilleren (det analoge input), ikke at jeg fysisk skal forbinde dem til samme indgang på receiveren?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40560 |
|
Så er jeg rimelig sikker på at der forventes at signalet kommer ind på det pågældende Input, altså både Audio (fra Pladespiller) og Video (fra PC), for at det vil virke. Hvis du ser på Inputs bag på Reciveren, så vil du sikkert se, at de valgmuligheder er er på CD Input er enten via RCA eller Toslink/Coax. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
![]() Forbind dem her (markeret med rødt). Som standard er den HDMI sat til sat/cab som indgang. Tjek du får billede/lyd fra din pc, når du står på cab/sat, skift derefter signal med signal select. NB: Min kan, jeg ved ikke om din model kan, men det vil undre mig hvis den ikke kan. |
||
![]() |
||
|
Nu giver det hele mere mening. Det virker fint og kan let skifte mellem de to lydkanaler. Vidste ikke at der var en specifik HDMI-indgang der kunne det. Tak for hjælpen :-)
|
||
![]() |
||
|
Det er heller ikke en specifik HDMI-indgang der kan det, men det var nemmest, at forklare det med den ene synes jeg
![]() |
||
![]() |
||
|
Okay, så i princippet kan man gøre det med alle HDMI-indgange? Men fedt at det virker i hvert fald :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |