recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Separat audio og video signal på AV receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Separat audio og video signal på AV receiver?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:33
Okay, jeg er vist lidt nybegynder når det kommer til de mere specifikke indstillinger, derfor jeg virker lidt forvirret. Tror ikke jeg er helt med på hvor og hvordan det skal indstilles.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40560
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:39

Det er nødvendigvis ikke muligt, har anden Reciver end din, og på den jeg har, skal den sættes op til enten Digital eller Analog på de enkelte Inputs, der kan ikke som sådan skiftes imellem D/A, uden at gå i opsætning for at gøre det. Den kører kun det ene eller det andet, ikke begge dele.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:44
Okay, men ifølge Hans J kan man tildele HDMI til samme indgang som man har tilsluttet sin pladespiller og så skifte mellem lydkilderne med "signal sel" knappen. Så er spørgsmålet bare vel hvordan man tildeler HDMI til denne analoge indgang.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af eddiedietz eddiedietz skrev:

Okay, så jeg skal indstille den til at spille på CD, når den står på HDMI4 (den min computer er tilsluttet til). Og det gør man med "signal sel" eller en knap der hedder "audio"?

Beklager, jeg skrev TV, det er din pc som skal til samme input som din pladespiller. Jeg er ikke så kendt med Pioneer´s indstillinger.

Men hvius du sætter den i son nævnt før skulle det virke.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Okay, så jeg skal indstille den til at spille på CD, når den står på HDMI4 (den min computer er tilsluttet til). Og det gør man med "signal sel" eller en knap der hedder "audio"?

Beklager, jeg skrev TV, det er din pc som skal til samme input som din pladespiller. Jeg er ikke så kendt med Pioneer´s indstillinger.

Men hvius du sætter den i son nævnt før skulle det virke.
Okay, lige for at være helt sikker på at jeg ikke misforstår dig. Du mener finde indstillingen på receiveren der tildeler HDMI'en til pladespilleren (det analoge input), ikke at jeg fysisk skal forbinde dem til samme indgang på receiveren?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40560
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:53

Så er jeg rimelig sikker på at der forventes at signalet kommer ind på det pågældende Input, altså både Audio (fra Pladespiller) og Video (fra PC), for at det vil virke.
Hvis du ser på Inputs bag på Reciveren, så vil du sikkert se, at de valgmuligheder er er på CD Input er enten via RCA eller Toslink/Coax.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 19:03

Forbind dem her (markeret med rødt).

Som standard er den HDMI sat til sat/cab som indgang.

Tjek du får billede/lyd fra din pc, når du står på cab/sat, skift derefter signal med signal select.

NB: Min kan, jeg ved ikke om din model kan, men det vil undre mig hvis den ikke kan.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 19:17
Nu giver det hele mere mening. Det virker fint og kan let skifte mellem de to lydkanaler. Vidste ikke at der var en specifik HDMI-indgang der kunne det. Tak for hjælpen :-)
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 19:30
Det er heller ikke en specifik HDMI-indgang der kan det, men det var nemmest, at forklare det med den ene synes jeg Big smile.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 19:33
Okay, så i princippet kan man gøre det med alle HDMI-indgange? Men fedt at det virker i hvert fald :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu