|
Separat gruppe + jord |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2012 kl. 13:36 |
Vi skal bygge nyt hus og jeg har fra flere hørt, at det er en god idé at få en separat gruppe til stereoanlægget i eltavlen samt at der er jordforbindelse. Vedkommen som projekterer vores el synes dog, at det lød tosset, men det er selvfølgelig os der bestemmer. Er der nogen herinde som har erfaring med dette?
|
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja
|
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Jeg synes ikke der er noget i vejen med at lave en separat gruppe til dit anlæg, og det er så nemt at lave at andet ikke kan betale sig. Hvad har du af udstyr der skal forsynes?
|
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Det kommer jo lidt an på, hvor meget stereoanlægget forbruger om det er nødvendigt, og om der dermed er behov for det. Når det er nyt giver det sig selv, at der skal være jordforbindelse (med mindre du bor i et område, hvor der er nulling).
Mvh. Elinstallatør.
|
|
![]() |
|
Nulling i et hus, ej vel? Det har jeg ikke set før. Måske i en lejlighed.
|
|
![]() |
|
Det er somregl TT jording man kører med og ikke TN
|
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
Samme anlæg som jeg har nu: |
|
![]() |
|
Havde nok været nemmere at tage over telefonen. Men jeg ville anbefale du lavede 2 eller 3, 1 pol + N grupper 13A.
Nu kommer der nok en masse kommentar osv. Men det er bare min mening. Skal du lave et dedikeret rum? |
|
![]() |
|
Både og ![]() Nogle siger, at de får mere ro i lydbilledet efter at de har fået en separat gruppe + jord - hvad der er reelt og der er placebo kan være svært. Der er også nogle som pudser sikringerne.
Planen er at lave en ekstra bygning på 8x8 meter som er identisk med vores garage og så lave bio i denne bygning. Der går nok lige et par år inden at jeg sætter dette i søen, da kæresten kun er på SU og hun skal gerne til, at bidrage lidt på et tidspunkt ![]() Redigeret af Iron Man - 29-December-2012 kl. 14:22 |
|
![]() |
|
Hvor i landet kommer du fra? Nyt hus = aut sikringer, der skal der ikke pudses nogen sikringer der ;) en separat jord tror ikke det vil gøre det store, jeg ville bare knalde den sammen med alle de andre jordledninger du har i tavlen. Men en seperat gruppe derimod, hvor du ikke kører andre husholdings maskiner ind over, tror jeg ville kunne gøre noget i sidste ende.
|
|
![]() |
|
Jeg mente heller ikke separat jord, bare jord :) Jeg bor Grindsted, men skal bygge ved Ringe på Fyn. |
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
I København og Frederiksberg er det TN. Og hvis huset ligger her er det TN. Han skrev jo intet om hvor det var, derfor jeg skrev som jeg gjorde.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |