recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Serie optagelse 5 min før & efter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSerie optagelse 5 min før & efter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mailand84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: Serie optagelse 5 min før & efter
    Sendt: 26-Februar-2010 kl. 09:14
Hej.
Jeg har efter hånden fået min HTPC op at køre så det hele næsten virker perfekt.

Har dog et lille problem, har sat optagelser til at starte 5 min før og slutte 5 min efter. Dette virker dog også så længe der optages på flere kanaler, men hvis man vil optage 2 programmer efter hinanden på samme kanal overlapper den ikke med de 5 min, for at få dette til at virke skal jeg lave en manuel optagelse. Er lidt irriterende da program 2 nogle gange ligger i slutningen af program 1.
Er der en måde at få dette til at funke, unden at skulle manuel indtaste optagelserne??

Mit setup:

1x HDHomeRun (2 DVB-C Tunere)
DvbLink TvSource (Til at få alle kanaler ind i MCE)
EPG: Bruger jeg ONTV.dk & NielsR's Geniale program :)

Er der desuden en måde at optage alle kanalerne på en gang på samme MUX i MCE?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:08
sorry du - er bange for den er universel. har samme problem i Eyetv på mac.  Det har ikke noget med HW at gøre - det er vel egentlig kun SW som skal opdage der er 2 recordings på samme kanal så den ikke vælger de første 5 min før optagelse 2? Men det er noget der skal implementeres i software. og ikke umiddelbart noget jeg ved er gjort nogen steder.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 00:40
Ikke for at blære mig, men det fungerer fint i DVBViewer. Den ved det godt og tager højde for det
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 08:07
Det virker også fint i mediaportal.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 12:22
tja det er da rart høre fra andre systemer - så kan vi jo konstatere at dvbviewer, mediaportal har implementeret en sådan funktion, men ikke eyetv/WMC.
Egentlig en ret interessant ting at de 2 proprietære systemer ikke kan finde ud af det, men resten kan.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 12:45
Jeg synes egentlig der er ekstremt mange ting, 7MC ikke kan, som de fleste andre kan :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 13:10
Well, jeg gider ikke at forsvare MC, men altså jeg kan godt få den til det du vil. Det handler bare om at lære det.

Du kan indstille settings for recordings to steder....

Under settings>recording default

og under Actions series settings.

Begge steder kan du indstille hvor lang tid før og efter du skal starte og slutte.

Recorder default er en global indstilling for engangs recordings.

og series settings er en indstilling for, ja du gættede det...Series settings giver nogle ekstra muligheder, prøv dem.... "15 minutes after(Og brug ikke "when possible")

Problemet, hvis man kan kalde det dette er pga måden hvorpå MC allokerer tunere. Hvis du har én tuner og den SKAL optage fem minutter for meget i starten og slutningen af to programmer på samme kanal ville det kræve to fysiske tunere eller muxdump. Da MC ikke klarer flere forskellige kanaler på samme mux er dette den bedste måde at gøre det på.

At have muligheden for flere kanaler på samme mux, er i øvrigt ikke hensigtsmæssigt i min optik. Det er noget makværk at sætte op i en brugbar konfiguration med 15 mux'es som man ofte ser på DVB-C. Arj jeg kan desværre ikke optage DRHD lige nu da jeg ser en kanal på et andet mux, osv osv..

Redigeret af Patriarken - 27-Februar-2010 kl. 13:22
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg synes egentlig der er ekstremt mange ting, 7MC ikke kan, som de fleste andre kan :-)

Well lad os så få din pros and cons liste: MC vs MP vs DVBviewer.

Redigeret af Patriarken - 27-Februar-2010 kl. 13:25
Mit Setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 13:33
Ok - jeg skal prøve Smile

Jeg nævner de ting som jeg har brug for, og jeg bruger KUN mit mediecenter som PVR :

- Klient / Server (jep du kan godt købe en larmende xbox eller linksys extender til 7mc)
- Streaming til resten af ens netværk eller f.eks til wan
- DVB-C
- DVB-IPTV
- Optage alle kanaler på en MUX / Transponder samtidig

Ovenstående er i større eller mindre grad ting jeg sætter pris på.

Jeg kan faktisk godt lide 7MC - Microsoft kan noget med deres brugergrænseflade. Det er sgu lækkert.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Ok - jeg skal prøve Smile

Jeg nævner de ting som jeg har brug for, og jeg bruger KUN mit mediecenter som PVR :

- Klient / Server (jep du kan godt købe en larmende xbox eller linksys extender til 7mc)
- Streaming til resten af ens netværk eller f.eks til wan
- DVB-C
- DVB-IPTV
- Optage alle kanaler på en MUX / Transponder samtidig

Ovenstående er i større eller mindre grad ting jeg sætter pris på.

Jeg kan faktisk godt lide 7MC - Microsoft kan noget med deres brugergrænseflade. Det er sgu lækkert.

Jeg vil godt vil erkende disse problemer eksisterer.

- løsning er central placering af alle enheder(larm), og eller Dvblink DVBsource Network(Inkluderer en UPNP server)

- At optage på samme mux siger mig intet, det er en garageløsning til når man ikke vil ofre 4-500kr på en tuner mere. Men du har ret i det ikke kan lade sig gøre.

pros?

Well:
Det er nemt at sætte op
Det er veldokumenteret
No nonsense, fin gui, som alle kan bruge.
Extender support
Ingen grund til brug af thirdparty directshow codecs.
Mange third party plugins, fx remote potato, til remote scheduling.
Remote streaming er i ørigt muligt vha WMP>recorded tv sharing via live.
Stabilt.
Er preinstalleret i den mest gængse Windows distribution
Arcsoft TMT giver fin Bluray integration
Understøttelse af DRM uden klodsede workarounds.
Oppetid er suveræn, min HTPC server kan køre i månedsvis.

Mit Setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 14:07
Jep, jeg ved godt at man kan løse en del med 3. parts produkter, bla. DVB-C og DVB-IPTV mangelen. De ting jeg har nævnt, er ting som f.eks Mediaportal klarer "out-of-the-box".

Du nævner det her med en central placering af enheder - så bruger du hdmi extendere. Husker jeg rigtigt ? Det har jeg også overvejet. Men showstopperen var vist at der skulle gå kabler begge veje og så meget plads er der desværre ikke i mine kabelbakker i væggen. Ellers smart.

Jeg tror man kan blive enig om én ting. Der findes næppe 2 der har de samme ønsker til deres mediecenter, men det er jo også derfor det er fedt at man selv vælger software / plugins Smile

Til top
Mailand84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2009
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Well, jeg gider ikke at forsvare MC, men altså jeg kan godt få den til det du vil. Det handler bare om at lære det.

Du kan indstille settings for recordings to steder....

Under settings>recording default

og under Actions series settings.

Begge steder kan du indstille hvor lang tid før og efter du skal starte og slutte.

Recorder default er en global indstilling for engangs recordings.

og series settings er en indstilling for, ja du gættede det...Series settings giver nogle ekstra muligheder, prøv dem.... "15 minutes after(Og brug ikke "when possible")

Problemet, hvis man kan kalde det dette er pga måden hvorpå MC allokerer tunere. Hvis du har én tuner og den SKAL optage fem minutter for meget i starten og slutningen af to programmer på samme kanal ville det kræve to fysiske tunere eller muxdump. Da MC ikke klarer flere forskellige kanaler på samme mux er dette den bedste måde at gøre det på.

At have muligheden for flere kanaler på samme mux, er i øvrigt ikke hensigtsmæssigt i min optik. Det er noget makværk at sætte op i en brugbar konfiguration med 15 mux'es som man ofte ser på DVB-C. Arj jeg kan desværre ikke optage DRHD lige nu da jeg ser en kanal på et andet mux, osv osv..

Synes kun jeg kan finde "Standard indstilliger for optagelser"
Start når det er muligt: 5min før
Stop når det er muligt: 5min efter
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu