recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Server/nas til hjemme netværk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Server/nas til hjemme netværk?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 11:28
@strandvasker: en hæderlig NAS er basalt set bare en PC uden skærm, men med plads til flere diske. Mange consumer NAS'er faktisk ret undermotoriseret ift. f.eks en Core i5 CPU. Jeg medgiver at jeg ikke kan stoppe 8 diske i min laptop, men de to jeg har indbygget, suppleret med ekstern harddisk og off-site backup er fuldt ud tilstrækkeligt.

@cyberguyen: der er tilsyneladende millioner af brugere verden over der er glade for Netflix, spørg bare Blockbuster.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

@strandvasker: en hæderlig NAS er basalt set bare en PC uden skærm, men med plads til flere diske. Mange consumer NAS'er faktisk ret undermotoriseret ift. f.eks en Core i5 CPU. Jeg medgiver at jeg ikke kan stoppe 8 diske i min laptop, men de to jeg har indbygget, suppleret med ekstern harddisk og off-site backup er fuldt ud tilstrækkeligt.

@cyberguyen: der er tilsyneladende millioner af brugere verden over der er glade for Netflix, spørg bare Blockbuster.

Der er også tilsyneladende millioner som spiser hver dag hos McDonalds, selvom madens kvalitet er væsentligt dårligere end så mange andre alternativer.

Det er sørgeligt at flertallet er tonedøve lemminger, som ligger under for store firmaer.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

@strandvasker: en hæderlig NAS er basalt set bare en PC uden skærm, men med plads til flere diske. Mange consumer NAS'er faktisk ret undermotoriseret ift. f.eks en Core i5 CPU. Jeg medgiver at jeg ikke kan stoppe 8 diske i min laptop, men de to jeg har indbygget, suppleret med ekstern harddisk og off-site backup er fuldt ud tilstrækkeligt.
Det er jeg helt med på, jeg synes bare det var skægt at du afskrev behovet for en nas samtidigt med at du benytter dig af samme funktionalitet fra din laptop.

Det svarer lidt til, at jeg ikke har brug for et tørrestativ, jeg hænger bare tøjet op på nogle snore spændt ud mellem træerne i min have, hvilket for så vidt svarer til et tørrestativ eller ihvertfald samme funktionalitet.. Smile
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

@strandvasker: en hæderlig NAS er basalt set bare en PC uden skærm, men med plads til flere diske. Mange consumer NAS'er faktisk ret undermotoriseret ift. f.eks en Core i5 CPU. Jeg medgiver at jeg ikke kan stoppe 8 diske i min laptop, men de to jeg har indbygget, suppleret med ekstern harddisk og off-site backup er fuldt ud tilstrækkeligt.
Det er jeg helt med på, jeg synes bare det var skægt at du afskrev behovet for en nas samtidigt med at du benytter dig af samme funktionalitet fra din laptop.

Det svarer lidt til, at jeg ikke har brug for et tørrestativ, jeg hænger bare tøjet op på nogle snore spændt ud mellem træerne i min have, hvilket for så vidt svarer til et tørrestativ eller ihvertfald samme funktionalitet.. Smile

Hehe, det har du selvfølgelig ret, min pointe er at jeg havde "snoren" i forvejen og det derfor var overflødigt at købe noget nyt som ikke kunne noget væsentligt anderledes.

Tænker at mange andre ikke lige tænker over at anvende noget af det udstyr de allerede ligger inde med.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu