recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Setup til pladespiller (og TV)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Setup til pladespiller (og TV)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KristianSon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Marts-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianSon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Setup til pladespiller (og TV)
    Sendt: 21-Maj-2022 kl. 11:30
Hej allesammen :) 

Jeg kunne godt bruge nogle tips og anbefalinger. 
Til køb af højtaler, receiver og pladespiller

Mit nuværende setup består af en billig (og ældre) Onkyo surround receiver med tilhørende højtalere. En Xbox Series X (Har headset til den), samt et ældre Samsung 4K tv (med elendige højtalere). 

Jeg lytter en del musik, og bruger derudover tv til streaming på netflix m.m.

Jeg skal have købt en pladespiller igen, og kigger på henholdsvis: 
Argon TT: https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-tt-pladespiller/argttbk/
Argon TT-3: https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-tt-3-pladespiller/argtt3ash/

Jeg har tidligere haft en pladespiller og har derfor en en RIAA forstærker til at ligge. 

Jeg overvejer, om man skal lave et stereo setup eller om man skal kigge på en billig soundbar. 
Mit budget er ikke særlig stort, men tænker jeg alt i alt har 5-6k til pladespiller, receiver og højtaler. 
Umiddelbart vil jeg fortrække at købe pladespiller fra "ny", men har nok indsæt at hvis jeg skal få bare lidt ud af mit budget, så skal jeg kigge mod brugtmarkedet, når det kommer til højtaler, receiver, soundbar m.m.


Jeg håber mit indlæg giver mening, for det stikker lidt i nogle forskellige retninger. Sætter pris på alle kommentarer :) 
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2022 kl. 17:29
3000 til en rega, og så find for 3000kr brugt forstærker og højttalere - det burde være muligt at finde et fint sæt, med lidt tålmodighedSmile

Det vil efter min mening ikke give mening, at sætte for 3000kr pladespiller til en billig soundbar.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2022 kl. 07:45
Har du overvejet en stereoløsning med et sæt aktive højtalere?

En Rega Planar 2 kan ofte findes til omkring 2.000 brugt og så har du 4.000 til et par fornuftige aktive højtalere.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2022 kl. 11:05
Til plader ville jeg helt klart sørge for at finde en analog forstærker. 

Jeg synes ikke det gør noget godt med lyden, hvis man har en forstærker med en digital lyd processor i. Så lyden først skal konverteres fra analog til digitalt og så tilbage til analog.

Det kan godt være at man skal ud og finde en 20-30 år gammel forstærker. Men det lyder bedre til LP.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu