Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24802
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 17:17 |
Iron Man skrev:
T-teknik skrev:
Nu dropper Scanbox nok DVD og udsender hele kataloget med danske filmklassikere på Blu-ray. | "Prinsen fra Næsbygaard 4" er en Must Own titel..... |
hvad med baronessen fra bensintanken? den skal vi da også have.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 17:19 |
Iron Man skrev:
T-teknik skrev:
Nu dropper Scanbox nok DVD og udsender hele kataloget med danske filmklassikere på Blu-ray. | "Prinsen fra Næsbygaard 4" er en Must Own titel..... |
Spøg til side - tror nu hvis Blu-ray er fremtidens format, må det også gøre plads for danske filmklassikere.
Ellers er det vel ikke en idé at gøre det tilgængelig for hr. og fru Danmark?
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24802
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 17:23 |
T-teknik skrev:
Iron Man skrev:
T-teknik skrev:
Spøg til side - tror nu hvis Blu-ray er fremtidens format, må det også gøre plads for danske filmklassikere. Ellers er det vel ikke en idé at gøre det tilgængelig for hr. og fru Danmark?  |
selvfølgelig skal der det. så må man bare håbe at deres kvalitet er bedre.
man må så håbe at de denne gang tænker på hørehæmmede og sætter tekst på. det kunne nordisk ikke på deres foreløbig ene danske film.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 17:32 |
flemming larsen skrev:
så vidt jeg ved er scanbox dansk. eller tager jeg fejl? |
Startet i Danmark, i dag skandinavisk. Så det er også Finsk, Svensk og Norsk - ifølge dem selv 
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 17:36 |
Jeg har også set at Nordisk film har fejl på enkelte af deres oversættelser af danske film
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 18:26 |
Scanbox med deres kendte markedsføring:
Om et år 3 Blu-ray film for 200,-
Danske som udenlandske.
|
 |
hestee
Ny bruger
Oprettet: 02-Februar-2008
Point: 19
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 19:53 |
Synes det virker som spild at skulle udgive de gamle danske film på blu-ray, billedet kan ikke blive bedre end de i forvejen er på en dvd skive, de kan kun opskalere, og der er vel ikke mange bd afspillere i dag der ikke kan klare denne opgave selv.
Så kan de så sidde og brygge fiktiv 7.1 DTS-HD, men hvad er så lige det fede ved det ?
Der må simpelthen være plads nok på dvd skiverne til at rumme det som de mennesker der ser disse film kræver...
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 20:14 |
hestee skrev:
Synes det virker som spild at skulle udgive de gamle danske film på blu-ray, billedet kan ikke blive bedre end de i forvejen er på en dvd skive, de kan kun opskalere, og der er vel ikke mange bd afspillere i dag der ikke kan klare denne opgave selv.
Så kan de så sidde og brygge fiktiv 7.1 DTS-HD, men hvad er så lige det fede ved det ?
Der må simpelthen være plads nok på dvd skiverne til at rumme det som de mennesker der ser disse film kræver...
|
Hvorfor kan billedkvaliteten ikke blive bedre, se lige hvad de kan gøre med de gamle amerikanske film, så bedre billede ville jeg da helt klart forvente på Bluray.
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 20:20 |
hestee skrev:
Synes det virker som spild at skulle udgive de gamle danske film på blu-ray, billedet kan ikke blive bedre end de i forvejen er på en dvd skive |
Det er forkert.
Selve filmmediet har højere opløsning end DVD, så en ny overførsel (transfer) fra film til Blu-ray (eller HD DVD) giver kvaliteten et stort løft.
Dertil kommer at de nye medier har en langt bedre gengivelse, ikke mindst i farver og farvedybde. Og signalerne er mindre komprimeret end DVD.
Det vil nok overraske dig, men en af de flotteste film jeg har i samlingen af HD DVD og Blu-ray er ikke de nye blockbustere men derimod den gamle sort/hvide film Casablanca filmet i 1942 (!)
Så jo - det kan blive bedre end DVD. Omend det selvfølgelig afhænger af hvad det vises på. Men det er en forkert opfattelse, at det kun er nye film der har gavn af de nye HD-medier. Det har alle film.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 20:26 |
Lars skrev:
Selve filmmediet har højere opløsning end DVD, så en ny overførsel (transfer) fra film til Blu-ray (eller HD DVD) giver kvaliteten et stort løft.
Dertil kommer at de nye medier har en langt bedre gengivelse, ikke mindst i farver og farvedybde. Og signalerne er mindre komprimeret end DVD. |
Warner har indtil videre været de bedste til, at restaurere gamle film, i hvert fald i min bog. Det bliver spændende, at se resultatet når de senere i år benytter deres nye "Ultra Resolution restoration" på titlen Blu-ray titlen An American in Paris. Det skulle være endnu bedre end den som er brugt på fx Blade Runner.
Redigeret af Iron Man - 07-Februar-2008 kl. 20:27
|
 |
mhelt
Bruger
Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 20:34 |
De burde udgive alt på Blu-ray, HD-DVD, D-VHS, DVD, Digital-8, Hi-8, VHS, BETA, Video 2000, u-matic, 8-16-35 og ikke mindst 70 mm film samt hulkort.
Alt andet er snæversynet.
I øvrigt ser gamle film kanon ud i HD - kan selv ikke vente på reptilicus :-)
Redigeret af mhelt - 07-Februar-2008 kl. 20:36
|
Pio 5090H
Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone
Panasonic DMR-EX87
Sony PS3
Pioneer DVR 540HX-N
Yamaha YSP-800 + YST-FSW100
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12384
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 21:54 |
Med hensyn til Reptilicus kunne jeg forestille mig, at det kunne være svært at finde en egnet master at lave en HD-udgave ud fra
Lars skrev:
Det vil nok overraske dig, men en af de flotteste film jeg har i samlingen af HD DVD og Blu-ray er ikke de nye blockbustere men derimod den gamle sort/hvide film Casablanca filmet i 1942 (!) |
Ja, Casablanca sparker sgu numse på HD DVD...
|
 |