recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søge Stofa kanaler i DVBViewer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søge Stofa kanaler i DVBViewer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LarsRoland Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Oktober-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsRoland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søge Stofa kanaler i DVBViewer
    Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 09:55
Jeg søger hjælp til at søge Stofa (Pakke 2 via DVB-C) kanaler ind via DVBViewer Pro. Jeg har hentet den nyeste udgave af DVBViewer og indtaster følgende:

1. forsøg:
Cabel - Group A.
Ingen transponder list.
Kun aktive kanaler.
Range: 346000 KHz
Symbol rate: Alle

Her søger den ikke så lang tid og finder DR1, DR2 og TV2. Ikke alle de andre kanaler.

2. forsøg:
Cabel - Group A.
Ingen transponder list.
Kun aktive kanaler.
Kun Free kanaler.
Fuld scanning - Full Range

Det tager en time eller to og her finder den kun nogle DR kanaler og TV2. DR kanalerne ligger mange gange i listen. Der er ikke alle de kanaler jeg betaler for.  F.eks. Kanal 4,5,6, TV3, 3+ osv.

3. forsøg:
Cabel - Group A.
Ingen transponder list.
Kun aktive kanaler.
Alle kanaler.
Fuld scanning - Full Range

Dette tager også lang tid. Den finder DR kanaler og TV2. Den finder også en masse $ kanaler, som man kan se ved at sætte CA kort i, men dem kan jeg ikke se. F.eks. TV1000 kanaler osv. Den finder ikke de kanaler jeg burde kunne se ud over DR og TV2. F.eks. Kanal 4,5,6, TV3, 3+ osv.

Ilg. Stofa, skal man søge efter frekvens 346000 kHz, Netværks-ID: 0, Modulation: 64 QAM og symbol rate: 6900 KS

Man kan i DVBViewer ikke stille Netværks-ID og Modulation. Kun frekvens og symbol rate. Så ingen homing frekvens søgning.

Jeg bruger en TechnoTrend TT-connect CT-3650 CI USB modtager.

Hvordan finder jeg alle de kanaler jeg har adgang til? Som på mit tv :-) Jeg syntes den søger de samme kanaler frem flere gange eller finder alt muligt jeg ikke kan se alligevel.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 10:08
Du kan også indstille modulation i DVBViewer, men prøv at downloade programmet Transedit fra DVBViewers members section og lad det scanne efter kanaler. Det finder som regel alle kanaler, og den fundne kanalliste kan exporteres til DVBViewer.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
LarsRoland Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Oktober-2012
Sted: Odense
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsRoland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 10:18
Mange tak for info. Det prøver jeg lige i eftermiddag.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 18:50
Det er kun på 346MHz der anvendes QAM64, på alle de andre frekvenser er det QAM256.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu