|
Søger Audyssey Pro kit. |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din receiver skal understøtte Audyssey Pro.
Det ved jeg ikke om 7002'eren gør. |
|
![]() |
|
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1044 |
Hvis i vil have en kort forklarring omkring processen med Pro værktøjet så kan jeg bidrage lidt: Som start indtastes rummets størrelse og højde som medtages i beregningen. Derefter foretages målingen som man kender med samme test-tone. Den store forskel er, at PC er forbundet med processoren/receiveren. dvs. at alle mållinger sker i processoren med den proffesionelle mikrofon som derefter overføres til den PC der er tilsluttes. Når målingen er færdig kommer den store forskel til den standard kalibrering man kender. Man har nu mulighed for at justere den ønskede target kurve og anbefalede cross-overs. Hver gang man har justeret laves en avanceret beregning på PCén og resultatet overføres til Processoren. Man kan derefter lytte og se om der er små detaljer i kurven der skal finjusteret (mere lys/mørk klang osv.) Disse beregninger laves på pc´en og overføres igen tilbage indtil resultatet er perfekt. Til sidst kan der printes før og efter resultat og se forbedringen grafisk hvilket er fedt når man godt selv vil "nørde" med sit udstyr. Den bedste del ved pro kittet er muligheden for efterfølgende at justere videre uden at tilslutte kittet. Man sætter sin PC til processoren, ændrer på kurven og loader den tilbage på processoren. Håber det gav mening:)
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Tak for forklaringen JohnC.
Ved du om Marantz Sr7002 understøtter kittet? En skam du har valgt at bo i KBH :-)
Redigeret af Ning - 24-Januar-2015 kl. 15:16 |
|
Ning
|
|
![]() |
|
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1044 |
Jeg kan kun købe licens til SR7005 og fremad (går ud fra det hedder 7006, 7008 osv. så det må være et nej
|
|
![]() |
|
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
Johnconnor
Det var en forklaring som var til at forstå, så den hjalp mig en gel del faktisk så takker mange gange:-) det gjorder hvertfald så leget at jeg igen fik blod på tanden for at mave sådan en kalibering af min bio på et tidspunkt:-) |
|
![]() |
|
I siger bare til - Det er hyggeligt at komme ud og se andres biografer :) Her et billede af kittet og en graf før og efter Ikke billeder fra det jeg har lavet men eksempler ![]() ![]() |
|
![]() |
|
K_J ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-August-2014 Status: Offline Point: 155 |
Når i laver målinger pro eller ikke pro. Laver i så målinger hvor der ikke er siddepladser?
Jeg har feks. sofaen placeret så der kun er siddepladser til venstre for sweetspot. Men hvis jeg kun måler i sweetspot og på pladserne til venstre, så skubbes lyden vel til venstre for sweetspot så jeg tydligere kan høre højre højttaler når jeg sidder i sweetspot. Pt har jeg kun lavet en enkelt måling i sweetspot. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Syns folk skal oprette et emne i forum med deres spørgsmål omkring Audyssey, dette er trods alt en købstråd..!!!
|
|
![]() |
|
K_J ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-August-2014 Status: Offline Point: 155 |
Beklager, tråden har kørt med så meget sniksnak at jeg have glemt hvad den startede med.
Men det ser da ud til at du har fundet et sæt du kan låne/købe, så du har vel fået hvad du søgte. |
|
![]() |
|
Sorry - Havde jeg også helt overset - Beklager :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |