|
Søger en forholdsvis fleksibel Blu-ray ripper. |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Sådan! nej det jeg mener er hvad er det for programmer, som kan foretage redigeringer.?
|
|||
![]() |
|||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
||
Der er ingen programmer der kan det du efterspørger. Det er kun til DVD at du finder programmer som kan gå ind og ændre i menuen og fjerne de ting du ikke har brug for. En BD menu er alt for kompleks til, at der er lavet et program der kan det.
Der har været et enkelt tiltag og det hedder Clown_BD BD Copier 0.40, det kan du finde ved at google programment, MEN det er i bedste fald kun alfa alfa software og er ikke rørt af forfatteren siden dec. 2010. Så de to muligheder du har er følgende: 1) Lave en fuld kopi af dine BD med enten AnyDVD HD eller DvdFAB, i enten en folder eller isostruktur, hvilket betyder du har fuld adgang til menu. 2) Rippe dine BD med DvdFAB hvor du vælger main movie og derefter hvilke lydspor samt undertekster du ønsker skal indgå i dit rip. Du har dermed ikke adgang til menu, men du kan vælge lydspor og undertekster via din afspiller. Hvis du skal kunne afspille de kopier som du har rippet ud med fuld menu, skal du bruge en afspiller der er i stand til det, og til den kategori hører WD Live TV ikke. På nuværende tidspunkt er den kun 3 afspillere der tilbyder afspilning af rippede BD'ere med fuld BD Menu og det er følgende. Popcorn Hour C-200 eller deres nye A-300 HDI Dune Smart serien En HTPC med Windows Media Center og en External BD player som PowerDVD11 eller TMT 5 fra Arcsoft, begge de to sidste tilbyder også afspilning af 3D via Hdmi 1.4 til de nyeste grafikkort som understøtter dette. Nvidia GT 430 eller GT 520 AMD Radeon 6570 eller 6450 Jeg håber det har sat lidt på plads og ellers må du jo bare spøre videre. |
|||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|||
![]() |
|||
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
||
har nu afprøver fuld BD iso og fuld BD mts map WDLive G3 kan ikke menuer men jeg ved ikke om Feks. HDI Dune eller Popcorn Hour kan det med menu. God Jul
![]() |
|||
![]() |
|||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
||
Jeg er selv begyndt at kigge på at få mine BD'er ind på HTPC'en og har indtil nu brugt DVDFab 1:1 som jo er gratis. Det jeg endnu ikke har prøver er afspilning, men burde DAPlayer ikke også kunne fungere, den er også gratis?
|
|||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|||
![]() |
|||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
||
Jo det burde den, men det gør den ikke, har lige prøvet at installere den på min win 7 maskine, men den var ikke i stand til at afspille en eneste af mine bd foldere uden en ram access violation fejlmeddelelse hvorefter den crashede.
Du må nok indstille dig på at en ordentlig software player koster penge ligesom en mediaplayer jo også koster en pæn slat penge.
|
|||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|||
![]() |
|||
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
||
hvorfor vil du overhovedet have de langsommelige menuer?
mit råd efter erfaring er at du vil blive langt mere glad for mkv formatter. et tabsfrit format, men med mulighed for at vælge lydspor og undertekster. filmen starter med det samme, ingen irriterende menuer og warnings. de fleste streamere kan klarer mkv formatet, inkl. skip af chapters. prøv det med makemkv gratis i 30 dage.. så kan du jo finde ud af om det dækker dine behov.. |
|||
BaaaaaH
|
|||
![]() |
|||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
||
Efter hvad jeg kan føle mig frem til er skam nok, at det er bedst at lave en Mulighed nr: 2. Da jeg ikke gider manuelt at redigere i det. Hmm grunden til at jeg gerne vil kunne have sådan en kapitel menu er netop at det er rart at kunne skippe kapitler, hvor man er sikker på at komme til det rigtige kapitel. Jeg har tit folk på besøg, hvor vi lige skal teste et kapitel på anlægget. Med mulighed 1 vil jeg ikke have en chance for at vide, hvad jeg foretog mig.
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Super tak for info. Vi må finde ud af det, når de nye modeller engang kommer.
|
|||
![]() |
|||
||
Problemet ligger i ved koncerter, som vi oftere og oftere afspiller herhjemme, der er det rart at kunne se hvad nummeret hedder og hvem artisten er.
|
|||
![]() |
|||
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
||
Hvad bruger du til at afspille film med..?
hvis det er wd live ved jeg ikke helt hvordan den fungere, men hvis der er et grafisk interface, så kunne du evt. dele kapitlerne op, så at du vælger kapitel direkte fra din medie streamer, istedet for via bd-romens menu.. Det vil resultere i at du ikke skal vente på at menuen skal starte op (bd films menuer kan være noget så langtrukne) og igen, så kan du klarer det med mkv filer, som kan afspilles på stortset alt.. a.h.t. artist og nummer.. kører du eksempelvis et grafisk overlay, så kan der stå både hvad artisten hedder, hvad sangen hedder, og evt. være et screenshot fra koncerten, direkte i medie streameren.. Der er mange fordele ved at vælge en god medie streamer, og kører det hele i mkv..
|
|||
BaaaaaH
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg havde tænkt mig en Dune afspiller ved lejlighed, men hvordan skulle jeg kunne lave det grafiske overlay "er ikke lige så opfindsom"
|
|||
![]() |
|||
||
en Dune (som jeg kender den) er ikke den bedste rent grafisk..
men Boxee, eller en decideret HTPC med ex. XBMC, der ville den grafiske del være genereret automatisk. men selvom en dune hovedsageligt er som at bladre rundt i en stifinder, så vil det jo også kunne lade sig gøre på den måde.. så skal koncerterne bare ligges i mapper, og i hver mappe, en fil for hvert kapitel.. Det er sådan jeg selv ville gøre det, da min erfaring siger mig at film-ISO'er ikke hører til i medie streamer verdenen.. Men jeg hader også de forskellige dvd/bluray menuer.. så skal man vælge sprog, så skal man vælge undertekster, så skal man trykke "start filmen" det er alt for langtrukkent, specielt i de menuer som skal bruger 30 sekunder på en animation.. en MKV fil.. der sætter man hvilket sprog og undertekst som skal vælges som std (man kan godt have flere sprog og undertekster) og filmen starter med det samme med de præferencer man nu har.
|
|||
BaaaaaH
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |