recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger en forholdsvis fleksibel Blu-ray ripper.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger en forholdsvis fleksibel Blu-ray ripper.

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

en Dune (som jeg kender den) er ikke den bedste rent grafisk..
men Boxee, eller en decideret HTPC med ex. XBMC, der ville den grafiske del være genereret automatisk.

men selvom en dune hovedsageligt er som at bladre rundt i en stifinder, så vil det jo også kunne lade sig gøre på den måde..
så skal koncerterne bare ligges i mapper, og i hver mappe, en fil for hvert kapitel..
Det er sådan jeg selv ville gøre det, da min erfaring siger mig at film-ISO'er ikke hører til i medie streamer verdenen..
Men jeg hader også de forskellige dvd/bluray menuer..
så skal man vælge sprog, så skal man vælge undertekster, så skal man trykke "start filmen"
det er alt for langtrukkent, specielt i de menuer som skal bruger 30 sekunder på en animation..
en MKV fil.. der sætter man hvilket sprog og undertekst som skal vælges som std (man kan godt have flere sprog og undertekster) og filmen starter med det samme med de præferencer man nu har.
Jeg er ikke så vild med at skulle have en HTPC stående, så har besluttet mig til at lave MKV filer lige som alle andre. dog vil jeg vente til der kommer en Media player med den kommende Sigma Designs SMP8910 media processor.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Oktober-2007
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 05:57
Jeg kan på sin vis godt forstå dig ifh. til at have en HTPC, det er meget lettere at komme igang med løsninger som DUNE, Boxee, popcorn osv.
Der startede jeg også selv.
men personligt synes jeg bare at en HTPC kører lidt mere flydende, og er lidt mere spændende.
man kan tilpasse dem som man vil, og man kan sagtens finde færdige maskiner som ser pæne ud, og som ikke støjer..
men igen synes jeg at de færdige løsninger er gode at starte op på..
grundet det grafiske overlay, så synes jeg dog at boxee er den mest interessante.. desværre har den en aktiv blæser..
BaaaaaH
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 13:56
hmm.. jeg synes den boxee box, der minder utrolig meget om WD live tv, hvilket jeg ikke er så imponeret over. Så holder mig nok til en Dune, har også set den mere forskellige skins, hvilket jeg godt lide. Det kan de andre sikkert også, men synes i hverfald, at den også er hurtig "Dune". 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 15:31
Mht. trådstarters oprindelige spørgsmål, så er kombinationen mellem AnyDVD HD og Clown BD også ret stærk. AnyDVD HD fjerner blot kopibeskyttelsen, hvor Clown BD kan gå ind og lave authoring, ligesom det ønskes. Clown BD er egentlig blot en GUI til adskillige andre småprobrammer, som er samlet på ét sted. Jeg bruger det selv til at fjerne uønsket indhold og derefter rippe til en BDISO-fil.

http://www.videohelp.com/tools/Clown-BD

Man skal derudover have fat i IMGburn for at få de rippede M2TS filer lagt ned i en ISO-fil igen bagefter.

Jeg er klar over, at dette så langt fra lever op til kravet om at ét program skal kunne alt, men arbejdsgangen er da i det mindste reduceret.

Der findes også en lang række programmer, som tilbyder samme funktionalitet. Der er en liste på videohelp.com du kan se på:
http://www.videohelp.com/tools/sections/blu-ray-to-blu-ray-avchd

Redigeret af Yakken - 27-December-2011 kl. 15:34
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Oktober-2007
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

hmm.. jeg synes den boxee box, der minder utrolig meget om WD live tv, hvilket jeg ikke er så imponeret over. Så holder mig nok til en Dune, har også set den mere forskellige skins, hvilket jeg godt lide. Det kan de andre sikkert også, men synes i hverfald, at den også er hurtig "Dune". 

jeg kender ikke wd live tv, har dog haft en boxee, og en duneHD smart b1
og der var det boxee jeg var mest tilfreds med, dune var for langsom til min smag, og ikke grafisk nok.. (brugte yadis 2.0)
den eneste grund til at boxee blev skiftet ud var at jeg jeg gerne ville syncronisere mellem min stue og mit soveværelse (ser en film i stuen, sætter på pause, går ind i soveværelset, trykker afspil, og så fortsætter den hvor den slap)
for ellers synes jeg at boxee box er rigtig lækker.
dune havde jeg i stuen grundet at den kunne bitstreame lyd..
begge boxe er efter min mening ganske fine, og tror vidst også at dune er blevet opdateret, så muligvis det er blevet lidt bedre..
BaaaaaH
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

jeg kender ikke wd live tv, har dog haft en boxee, og en duneHD smart b1
og der var det boxee jeg var mest tilfreds med, dune var for langsom til min smag, og ikke grafisk nok.. (brugte yadis 2.0)
den eneste grund til at boxee blev skiftet ud var at jeg jeg gerne ville syncronisere mellem min stue og mit soveværelse (ser en film i stuen, sætter på pause, går ind i soveværelset, trykker afspil, og så fortsætter den hvor den slap)
for ellers synes jeg at boxee box er rigtig lækker.
dune havde jeg i stuen grundet at den kunne bitstreame lyd..
begge boxe er efter min mening ganske fine, og tror vidst også at dune er blevet opdateret, så muligvis det er blevet lidt bedre..
Jeg har set D1'eren et par gange og den har været rigtig hurtig og så med forskellig GUI.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Mht. trådstarters oprindelige spørgsmål, så er kombinationen mellem AnyDVD HD og Clown BD også ret stærk. AnyDVD HD fjerner blot kopibeskyttelsen, hvor Clown BD kan gå ind og lave authoring, ligesom det ønskes. Clown BD er egentlig blot en GUI til adskillige andre småprobrammer, som er samlet på ét sted. Jeg bruger det selv til at fjerne uønsket indhold og derefter rippe til en BDISO-fil.

http://www.videohelp.com/tools/Clown-BD

Man skal derudover have fat i IMGburn for at få de rippede M2TS filer lagt ned i en ISO-fil igen bagefter.

Jeg er klar over, at dette så langt fra lever op til kravet om at ét program skal kunne alt, men arbejdsgangen er da i det mindste reduceret.

Der findes også en lang række programmer, som tilbyder samme funktionalitet. Der er en liste på videohelp.com du kan se på:
http://www.videohelp.com/tools/sections/blu-ray-to-blu-ray-avchd
Nu har jeg fået kigget lidt på det, og det virker squ meget spændende, dog er jeg ikke helt klar over hvor min(e)rips bliver af, når den er blevet færdig. Den laver en midlertidig mappe og derefter forsvinder den blot.
Jeg har valgt at ligge det i en BD / ISO fra start af, kan være at det først skal ligge i M2TS?
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 07:37
Hvad mener du med at du først har det i ISO-format? Du skal ikke selv rippe noget når du bruger Clown BD. Den ripper til M2TS og hiver de lydspor og undertekstee ud du har valgt. Derefter muxer den det hele sammen igen til BDMV og så laves det til en ISO med IMGburn. Den gemmer desværre alle disse trin, så til slut har man filmen liggende 3 gange, hvor man så skal slette de to af dem. Hvis man blot ripper til BDMV har man kun filmen 2 gange.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 10:51
Som nævnt tidligere i tråden:  http://makemkv.com/

Med Makemkv vælger du video spor(ofte selve filmen), lydspor og undertekster som du ønsker, Makemkv tager så og kopiere indholdet over i en mkv container (fil format).
Dette ændre ikke på kvalitet, da indholdet kun skifter "beholder" aka filformat.

Ønsker du at komprimere det, så kan det gøre bagefter.
.....
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Hvad mener du med at du først har det i ISO-format? Du skal ikke selv rippe noget når du bruger Clown BD. Den ripper til M2TS og hiver de lydspor og undertekstee ud du har valgt. Derefter muxer den det hele sammen igen til BDMV og så laves det til en ISO med IMGburn. Den gemmer desværre alle disse trin, så til slut har man filmen liggende 3 gange, hvor man så skal slette de to af dem. Hvis man blot ripper til BDMV har man kun filmen 2 gange.

Oki, jeg synes det var lidt for besværligt, efter jeg forsøgte i går aftes, så nu bliver det bare mainmovie, med dertil hørende subs og hd-lyd. ligger i M2TS, ser ikke noget grund til at ligge det i en mkv? er der noget jeg går glip af der.? 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 19:31
Nej, mkv er kun en container. Men med en ren M2TS så har du ikke chapters med? Der skal det ligge som BDMV.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu