recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger en god mus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger en god mus

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 00:21
Muffeh, så vidt jeg kan se så er den med tråd, og det skal den ikke være

Claus, så må jeg på udkig efter noget nyere. Skriver du lidt mellem linjerne at hvis du skulle ud og finde nyt tastatur i dag, så ville du ikke vælge K750, da det er "forældet"? Har du så andre du kan anbefale?

sorensen, tak

          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 00:25
Jeg er med på Logitech vognen- de virker.

Bruger stadig sådan en her:
http://www.tcocd.de/Pictures/Peripheral/Logitech/mrk53.shtml

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 08:28
Nej tværtimod - Så længe k750 er at finde i handelen, så ville jeg helt klart gå efter den. Men serien ER ved at være gammel, og det er selvfølgelig ikke godt at vide hvad logitech gør. Vi har tidligere set små "setbacks" når de har erstattet en rigtig succesrig serie af udstyr, så det er ikke godt at vide hvad de vil komme med, men alting har en ende. Det gamle MX5500 sæt holdt også lige knap 2 år. Og erstatningen for den var ikke synderligt god.

Så jeg ville nok snarere skynde mig at finde et eksemplar.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 09:17
Okay, så må jeg jo bare skynde mig at bestille det. Så du det link jeg smed sidst på side 1? Det må være det samme tastatur I snakker om, bare i hvid, ikke?

Nu har jeg også søgt lidt på MX Anywhere, og flere gange skrives der at den ligger godt i hånden og er kompakt. Er det også det I synes når I skriver det er en af de bedste mus?
          
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 09:56
Er der en af jer der har Logitech Anywhere, som vil være rar at oplyse mig hvor lang afstand den virker på?

Jeg har et mediecenter, som min nuværende mus ikke rigtigt rækker til når jeg sidder i sofaen, hvilket er et irritationsmoment uden lige. Afstanden er ca. fire meter.

På forhånd mange tak! :-)
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Er der en af jer der har Logitech Anywhere, som vil være rar at oplyse mig hvor lang afstand den virker på?

Jeg har et mediecenter, som min nuværende mus ikke rigtigt rækker til når jeg sidder i sofaen, hvilket er et irritationsmoment uden lige. Afstanden er ca. fire meter.

På forhånd mange tak! :-)
Den rækker uden problem. Anvender den til mit mediecenter sammen med Logitech K400 og har ikke skiftet batteri siden jeg købte dem sidste år. Anvender Logitech Harmony One til daglig brug.
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 00:58
Tak Guyver, sådan en mus må jeg have fat i!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 11:32
Jeg bruger ikke mus, men trackball. Denne her:

Den kan desværre ikke fås trådløs, men da den er så god ergonomisk gør det ikke noget. Dobbeltklik og træk har jeg programmeret ind på de øverste knapper, da det er for anstrengende ellers.

Desuden bruger jeg Apples "pegeplade"

Redigeret af Brixen - 06-April-2014 kl. 11:34
Venlig hilsen
KB
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Muffeh, så vidt jeg kan se så er den med tråd, og det skal den ikke være

AH! så jeg ikke lige, for ellers ville jeg da sige den var noget af det bedre jeg har prøvet, hvis ik DET bedste Tongue

men ellers har jeg os en Wireless Mobile Mouse 4000 som jeg er rigtig glad for (samt Microsoft Arc tastatur) <- altid godt at have et trådløst sæt liggende når man render og laver computere for gud og hver mand Wink

Redigeret af Muffeh - 06-April-2014 kl. 14:46
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 10:49
Nogen der har erfaringer med en Logitec M560 til iMac? Den er vist godt nok lavet specielt til Windows 8, men reviews siger den også fungerer til Mac? http://www.edbpriser.dk/mus/logitech-m560-id-7675602.aspx

M560 er nemlig den eneste trådløse mus jeg har fundet, som er hvid, så jeg vil høre om den kan anbefales?

Ellers er den næste M525, og så må jeg leve med det røde på siderne Shocked

Eller hvad med Logitech M510? Nogle der har prøvet den? http://www.edbpriser.dk/mus/logitech-m510-id-4189183.aspx

Hvis ikke M560 kan anbefales til Mac (den kan vist ikke konfigureres med OSX) så må jeg jo have en MX Anywhere og et sort K750 tastatur, og leve med det ikke er hvid Embarrassed

Redigeret af ladiesman217 - 08-April-2014 kl. 11:15
          
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 12:06
Jeg gør det lige rigtig simpelt:

Så ser det sådan ud (småstor hånd).

Skal du bruge en større mus af samme kvalitet, er det evt. Performance Mouse MX. Det skal dog siges, at Logitech har "opdateret" deres topserie, for Mx Anywhere betyder det, at den har fået blank overflade i stedet for mat. Nu har jeg brugt den i årevis og derfor oplevet skiftet, og jeg ved ikke, om det er for det bedre eller værre. Se evt. på amazon, det er også grunden til, at den visse steder har "refresh" i navnet.

Til tider kan forward/back knapperne drille lidt, men det er vist mere OS X, end det er musen. Fejlen ligger vist hos Logitech og deres software, og det betyder reelt, at forward/back ikke altid registeres, eller det registreres, men ikke altid på samme måde. I Windows 8 er der ingen problemer. Muligvis har jeg overset noget?

Forward/back fungerer netop genialt med Magic Mouse, men det er vist også det eneste positive.

Udnyt evt. Komplett og deres 45 dages returret. Altså inden for rimelighedens grænser...

-

Og ja, fire musemåtter er bedre end en LOL

Redigeret af rasmusvn - 08-April-2014 kl. 13:50
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 12:29
Oh tusind tak for den post Rass Thumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs Up

Så blev det lidt nemmere at tage stilling til. Jeg skal da have sådan en MX Anywhere, den ser jo OK ud til en iMac, og skidt med de problemer med forward/back, dem overlever jeg nok, for som du selv siger, så er der ikke meget positivt at sige til Magic Mouse, ud over at den giver mig problemer helt op i skulderen LOL

Du burde sælge mig en af de Steelpads, hvorfor har du så mange? Haha... og hvad er grunden til du valgte det hvide K750 fremfor det sorte? Nu er jeg bare nysgerrig.
          
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu