|
Søger en god mus |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De koster vist 69 kr. stykket, så det skulle være til at overkomme. Deres funktion er at beskytte bordet/agere støtte.
Det sorte er i sort gloss, så det ser godt ud i ca. to minutter, og herefter er det fyldt med støv og ridser, også selv om man kun bruger mikrofiberklude.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Hvis du får ondt i skulderen, så skulle du prøve en trackball. Efter jeg blev introduceret til dem på arbejdet har jeg altid haft én til at skifte med alm. mus. Nu bruger jeg trackball og Apple trackpad.
![]() |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
brisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
Jeg vil støtte op om Brixens forslag.
Igennem mange års brug af konventionel mus og de medfølgende slidskader i underarm og håndled, så er jeg fuldstændig smertefri pga. trackball. Jeg købte en M570 til CAD arbejde, og den er simpelthen fantastik. Uden den kan jeg simpelthen ikke arbejde uden smerter. http://www.logitech.com/en-us/product/wireless-trackball-m570 Redigeret af brisk - 08-April-2014 kl. 14:47 |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Aha, dvs. du vil anbefale det hvide tastatur? Bliver det sorte godt nok så meget ridset? Men ja, det skulle ikke undre mig. Opfindsomt med de musemåtter, men hvis de har til formål at beskytte/støtte, kunne du så ikke få lavet en løsning der var "bedre"? Men det skal jeg heller ikke blande mig i, det ser fedt ud ![]() Ang. den trackball, så må jeg lige prøve at tjekke den ud. Jeg ved min kammerat har en fra Logitech, så den kunne jeg prøve at låne. Det må være denne uges test. Men når jeg sidder ved min Windows computer og bruger min MX518 mus, så får jeg ikke ondt i håndled/skulder, og har aldrig rigtig haft det, men det gør jeg ved min iMac og med Magic Mouse, og det er ved samme bord de står, og samme slags stol, så det må altså være musen? Mange tak!
Redigeret af ladiesman217 - 08-April-2014 kl. 17:41 |
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Det er helt sikkert Magic Mouse, der er problemet. Husk på at du skal holde mange år endnu. Hvis det er arbejdsrelateret, bør arbejdsgiveren have flere mus/trackballs du kan låne. Jeg har arbejdet med mus som grafiker i over 20 år, og nogle af mine kolleger har fået "musearm". Det blev meget bedre, da vi fik flere forskellige mus/trackballs at vælge imellem. Der er også Vacom tegneplade, som er god til arbejde i Photoshop og Illustrator. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Hvor vildt dette tastatur stadig er på tilbud
![]() ![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |