|
Søger: En god oplader til iPhone evt. solcelle |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Juli-2012 kl. 09:00 |
Hej,
Da jeg skal på disverse udflugter i udlandet, hvor jeg ikke lige har så nemt ved at komme til strøm, f.eks. camp og festival, så er jeg på udkig efter en god oplader til min iPhone 4S, som f.eks. kunne være en på solceller? Men jeg har læst lidt om dem, og er de kraftige nok til at lade sådan en iPhone 4S op? Og hvilken en skal man gå efter? Er der nogen der kan være behjælpelige med at linke mig en god en? ![]() Af hvad jeg kan læse, så snakker mange om en såkaldt Freeloader-lader, men den er vist et par år gammel, så ved ikke om den kan lade en iPhone 4S? Der er jo sket lidt. Eller nogen der har erfaringer med denne:
Redigeret af ladiesman217 - 11-Juli-2012 kl. 09:27 |
|
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger ikke en sollader, men har denne oplader med eget batteri: http://www.mytrendyphone.dk/shop/ipad-ipod-iphone-63108p.html Den kan lade telefonen op måske 4 gange inden den selv skal lades op.
Problemet med solladerne er, at de typisk har alt for lille solpanel til at oplade telefonen direkte. Så du bør i givet fald ihvertfald finde en med indbygget batteri, så laderen kan ligge hele dagen i solen og suge til sig, og så lade telefonen op fra batteriet om aftenen. Eller alternativt en, hvor solpanelet kan foldes ud til noget der ligner et A4-ark i størrelse for at få strøm nok. |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Tak for dit svar
![]() Det jeg kunne læse var også det du snakker om, at solfangerne ikke var store nok, men den der Free Loader lader kan slås ud, sådan den er lidt større, nok på størrelse med en almindelig musemåtte, og så kunne den næsten lade en iPhone op på en hel opladning, men det er så tre år siden den kom ud, så ved ikke om det gælder en 4S også. Det batteri du linker til ser satme lækker ud, men 800 kr. gør lidt av på budgettet, men det er sikkert den bedste løsning, hvis det skal være!
|
|
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Ellers skal du finde sådan en fætter: http://thesunleaf.com/products/sunleaf-solar-charger#&panel1-1 - den ser ud til at have kraft nok
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Jeg skal lige sige, at der faktisk ikke fulgte en netdel med til ovennævnte lader, så man skal have en iPad-kompatibel (dvs. 10w)-lader i forvejen til at lade den op med (det havde jeg, men har man ikke det, skal man også investere i sådan en). |
|
|
|
![]() |
|
Ja, det kan sgu hurtigt løbe op hvis man vil have noget ordentligt, men det er nu også meget logisk. Jeg må lige overveje hvad jeg vil, det er også dumt at smide 350 kr. efter noget lort.
Tak for dine svar. Det gav mig lidt at komme videre med
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Ars technica har lige haft en anmeldelse af en juice pack: Den er på 4.000 mAh - det fra mytrendyophone er på 10.400 mAh Den kan købes på apple.dk for 609 kr. Men den skal jo også lades, så det er måske bedre med solceller.
Redigeret af Brixen - 11-Juli-2012 kl. 10:50 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
Der er ikke sket noget - det er stadig en 5 volt USB du lader fra. Hvad gør man for øvrigt med en solcellelader, hvis det er regnvejr? http://www.etoncorp.com/product_card/?p_ProductDbId=1837780 Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
![]() |
|
Lol Klaus, fed nok
![]() Men ja... Jeg må nok bare benytte mig af de ladestationer der er på festivalen osv. Solceller kan gå, men 350 kr. for en halv løsning er nok ikke det bedste. Har lige et par uger til at tænke over det, men tak for alle jeres svar.!
|
|
|
|
![]() |
|
henrikbp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-December-2007 Status: Offline Point: 238 |
Søgte lidt på Dealextreme og fandt denne:
Får ok anmeldelser og 15 dollar er ikke det vilde hvis det er noget bras.
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Problemet ved alle de solcelleløsninger er at det tager en evighed at få ladet noget op. Der er simpelthen ikke effekt nok i de små paneler til at det for alvor batter.
De løsninger jeg har set der virker er de små batteri packs med nok Ah til at kunne lade de gange der er brug for. Fra noget friluftsforum har jeg set flere der har prøvet diverse solcelle løsninger, men for de flestes vedkommende har det været noget med at cellerne skulle side ude hele dagen for at have samlet nok strøm til at lade en telefon... Min konklusion: køb en batteri pack med nok juice til at holde til opladningerne igennem en uge. Der er så vidt jeg husker omkring 1400mAh på en iphones batteri, og så er det bare at gange op med hvor mange gange der er brug for at lade på en tur. /ask |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |