recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger en kompakt CD afspiller ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger en kompakt CD afspiller ?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
amh09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amh09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søger en kompakt CD afspiller ?
    Sendt: 24-Maj-2015 kl. 20:05
Hej gruppe,

Jeg søger efter en cd afspiller som jeg kan koble til min Denon 1912 Surroundreceiver.
Jeg har en omfattende cd samling, men ingen afspiller.

Jeg ønsker altså en god gammeldags cd afspiller, og ønsker ikke at rippe alle skiverne over på min NAS - det er af hensyn til familien et must at man kan afspille de fysiske skiver, og at der er en fjernbetjening.

Der er jo mange at vælge imellem, men jeg har et ultimativt krav, nemlig at den ikke er bredere end 37 cm - det sætter jo sine begrænsninger.
Det er ikke en bærbar discman jeg søger, men derimod noget mere HIFI agtigt.

Den eneste jeg har kunnet finde indtil nu, er en Denon DCD-F109, som kun er 25 cm bred - det er jo perfekt!
Der er så bare den lille detalje, at der ikke er nogen fjernbetjening, men den skal betjenes med en App på mobil eller iPad - dette er også OK, men det kræver så at den er tilkoblet et komplet DCD-109 anlæg, og der hopper kæden jo så desværre af...Cry

Er der nogen her som har en ide til sådan en fætter ?
Altså en HIFI CD afspiller som er smallere end 37 cm, og har en fjernbetjening ?

mvh

Andreas

Udstyr:
Denon AVR-1912
Dali Lektor 6 fronter
XTZ 99 W12.16 Sub
Dali Lektor LCR center
Dali Lektor 1 baghøjttalere
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 20:18
Køb en dvd afspiller nu du er i gang og forbind den digitalt til din surroundforstærker.
Den her fylder ikke meget og virker ganske udemærket.
http://www.harald-nyborg.dk/p4170/denver-dvd-vaegophaengt-hdmi-usb

Klaus

Redigeret af KlausDM - 25-Maj-2015 kl. 19:07
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
amh09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amh09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Køb en dvd afspiller nu du er i gang og forbind den digitalt til din surroundforstærker.
Den her fylder ikke meget og virker ganske udemærket.
http://www.harald-nyborg.dk/p4170/denver-dvd-vaegophaengt-hdmi-usb

Klaus

Interessant vinkel - jeg har faktisk leget med tanken om at købe en kompakt blu-ray - noget a la denne:

http://www.sony.dk/electronics/blu-ray-disc-afspillere/bdp-s3500

Men er en DVD eller Blu-ray afspiller det optimale til en CD ?
Jeg har fået den opfattelse at det bedste må være en dedikeret maskine med DA konvertere koblet direkte til en udgangs forstærker er bedre end at lade surround receiveren stå for dette ?

Om jeg vil kunne høre forskel, er jo så en anden sag.
Tanken om en Blu-ray afspiller giver mig selvfølgelig yderligere bonusser, ved at jeg vil blive i stand til at afspille en sådan, hvis jeg skulle få en. Tongue

Men mit hovedformål er at få mest mulig lydkvalitet ud af købet - og at det er betjeningsvenligt for hele familien - og at det kan stå i den ledige hylde i mit tv møbel.

mvh

Andreas

Udstyr:
Denon AVR-1912
Dali Lektor 6 fronter
XTZ 99 W12.16 Sub
Dali Lektor LCR center
Dali Lektor 1 baghøjttalere
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:15
En bluray afspiller er ikke god til at afspile CD'er. Det samme gælder DVD afspillere. Køb en CD afspiller!

Blurayafspillere har to lasere, en blå til bluray og en rød til CD og DVD. Begge lasere brænder uanset hvilket medie den afspiller. Så når du efter 3-5 års afspilning af CD'er lige vil prøve med en bluray, så er laseren brændt ud. En dyrt købt erfaring jeg selv har haft på en tre år gammel Pioneer bluray afspiller.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:23
Din forstærker har flere digitale indgange.
 
Hvis du kører direkte fra afspiller i forstærkerens DA konverter får du den optimale lyd.
 
Og så er kvaliteten af afspilleren ligegyldig.
 
 
Til top
amh09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amh09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Din forstærker har flere digitale indgange.
 
Hvis du kører direkte fra afspiller i forstærkerens DA konverter får du den optimale lyd.
 
Og så er kvaliteten af afspilleren ligegyldig.
 
 

Med en dedikeret cd afspiller ville jeg lade cd afspilleren foretage DA konverteringen, og så forbinde det til en analog indgang på min receiver - ville det være dumt ?

Jeg havde en forestilling om at cd afspilleren ville have en DA konverter som var bedre til denne opgave end den som surround receiveren har ?

mvh

Andreas

Udstyr:
Denon AVR-1912
Dali Lektor 6 fronter
XTZ 99 W12.16 Sub
Dali Lektor LCR center
Dali Lektor 1 baghøjttalere
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En bluray afspiller er ikke god til at afspile CD'er. Det samme gælder DVD afspillere. Køb en CD afspiller!

Blurayafspillere har to lasere, en blå til bluray og en rød til CD og DVD. Begge lasere brænder uanset hvilket medie den afspiller. Så når du efter 3-5 års afspilning af CD'er lige vil prøve med en bluray, så er laseren brændt ud. En dyrt købt erfaring jeg selv har haft på en tre år gammel Pioneer bluray afspiller.
 
Så må man købe en ny til 999,-
 
Desuden sparer man strøm og plads til flere apparater.
 
Har ikke kunne finde nogle artikler om kvaliteten af bit strømmen i diverse afspillere. Men jeg tror ikke forskellen er hørbar.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af amh09 amh09 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Din forstærker har flere digitale indgange.
 
Hvis du kører direkte fra afspiller i forstærkerens DA konverter får du den optimale lyd.
 
Og så er kvaliteten af afspilleren ligegyldig.
 
 

Med en dedikeret cd afspiller ville jeg lade cd afspilleren foretage DA konverteringen, og så forbinde det til en analog indgang på min receiver - ville det være dumt ?

Jeg havde en forestilling om at cd afspilleren ville have en DA konverter som var bedre til denne opgave end den som surround receiveren har ?

mvh

Andreas

Jeg tror ikke din forstærker har direct, således at lyden går udenom den indbyggede DA converter.
 
Så signalet bliver ryger igennem AD konverter for så at blive konverteret til analog igen.
 
Det er ikke optimalt.
 
Hvis du skal ud og købe en High end CD afpiller med en god DA converter bør du også skifte forstærker.
 
Og så bliver det dyrt. 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6980
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En bluray afspiller er ikke god til at afspile CD'er. Det samme gælder DVD afspillere. Køb en CD afspiller!

Blurayafspillere har to lasere, en blå til bluray og en rød til CD og DVD. Begge lasere brænder uanset hvilket medie den afspiller. Så når du efter 3-5 års afspilning af CD'er lige vil prøve med en bluray, så er laseren brændt ud. En dyrt købt erfaring jeg selv har haft på en tre år gammel Pioneer bluray afspiller.


Om 3 år har trådstarter sikkert lagt alle cd over på en NAS og fundet ud af det er meget nemmere for hele familien.

Har selv droppet min cd afspiller og lagt ca 500 cd over på NAS til stor glæde for alle.
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 12:24
Jeg har en lille Denon cd afspiller som sagtens kan sælges sammen med en logitec harmony fjernbetjening. Det er i Hedehusene mellem Taastrup og Roskilde og jeg skal gerne teste om den kan fjernbetjene CD afspilleren.
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 12:25
Jeg har en lille Denon cd afspiller DCD-F107 (mener jeg) som sagtens kan sælges sammen med en logitec harmony fjernbetjening. Det er i Hedehusene mellem Taastrup og Roskilde og jeg skal gerne teste om den kan fjernbetjene CD afspilleren.

Redigeret af clausols1 - 25-Maj-2015 kl. 12:26
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En bluray afspiller er ikke god til at afspile CD'er. Det samme gælder DVD afspillere. Køb en CD afspiller!

Blurayafspillere har to lasere, en blå til bluray og en rød til CD og DVD. Begge lasere brænder uanset hvilket medie den afspiller. Så når du efter 3-5 års afspilning af CD'er lige vil prøve med en bluray, så er laseren brændt ud. En dyrt købt erfaring jeg selv har haft på en tre år gammel Pioneer bluray afspiller.



 

Så må man købe en ny til 999,-

 

Desuden sparer man strøm og plads til flere apparater.

 

Har ikke kunne finde nogle artikler om kvaliteten af bit strømmen i diverse afspillere. Men jeg tror ikke forskellen er hørbar.

Hvorfor ikke en til 495kr? Jeg har indtryk af at trådstarter ønsker hifi lyd, da han ikke vil lægge CD'er på Nas og streame. Det kan være et problem at køre analog tilslutning på mange recievere, da signalet bliver A/D D/A konverteret igen. På min egen LX83 sker dette ikke, og CD afspillerens DAC er væsentlig bedre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu