recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger: En mand til at sætte ssd og hdd i iMac 27"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger: En mand til at sætte ssd og hdd i iMac 27"

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 18:59
Du kan få en ramme hvor ssd kan sidde i. De skal ikke udskifte noget kabinet. Indtil videre er det ikke lykkeds mig at finde en der kan/vil
Med venlig hilsen

Mark
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:18
nej - garantien bortfalder helt såfremt maskinen åbnes af et ikke autoriseret personel. og så er din såkaldte allrisk lige i skrotbunken. - dette er udenfor de ting du må gøre. - for at opretholde en all-risk skal garantien være valid.og jo indmaden på de 2 er forskellig alt efter hvilken opgraderingsvej man vælger.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nej - garantien bortfalder helt såfremt maskinen åbnes af et ikke autoriseret personel.

Den holder næppe efter købeloven ("garanti" måske, men ikke din lovbestemte reklamationsret).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:53
PM Sendt.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 20:21
desvrre jesper - din lovbestemte reklamationsret gælder altså ikke når du helt bevidst bryder garantien. det kaldes ond tro!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

desvrre jesper - din lovbestemte reklamationsret gælder altså ikke når du helt bevidst bryder garantien. det kaldes ond tro!

Det udsagn giver ingen mening. Det er ikke lovligt at gøre reklamationsretten afhængig af at der bruges autoriserede værksteder til løbende service (er forsøgt for biler, men underkendt) eller udskiftning af en harddisk.

Jeg er ikke klar over hvor svært det er at udskifte en harddisk i en Apple computer. Med lad os sige at den skal skilles helt ad. Hvis du kan gøre dette uden at beskadige computeren, kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle bevare din reklamationsret? Det er klart at der ikke er nogen reklamationsret, hvis du selv smadrer computeren i forsøget på at udskifte en harddisk.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennism Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 15:48
Jeg har d.d. fået installeret en SSD i min iMac 27" medio 2011 hos Elektronik-Centret i Aarhus, men de har også et værksted i København. Prisen excl. SSD var 1.780 incl. moms. Den er installeret af en Apple Certified Macintosh Technician og det er gjort med Apples løsning (brackets og skruer) og altså ikke som metoden fra f.eks. iFixit med klæbepuder.

Jeg har ikke fået installeret OS X på den endnu, men det ser ud til at være gjort super fint og det ser ud til, at de har passet godt på min maskine. Så det kan anbefales herfra.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 16:11
1800?!

Det var vel nok.. billigtStern Smile
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennism Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

1800?!

Det var vel nok.. billigtStern Smile

Ja, men det er ikke lykkedes mig at finde det billigere. Enten siger værkstedet at de ikke kan gøre det eller også koster det 3-4.000,-. Så derfor blev det min løsning.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 16:53
slettet ... det var et gammelt indlæg jeg svarede på ...

Redigeret af Brixen - 18-April-2012 kl. 17:02
Venlig hilsen
KB
Til top
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 19:38
Det er også den pris jeg har fået ved en i København, men rart at de også kan gøre det. Så skal man ikke så langt. Dem tror jeg lige jeg tager kontakt til. Taaaak fordi du skrev
Med venlig hilsen

Mark
Til top
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 19:39
Må jeg høre hvor hvilken sad du har købt
Med venlig hilsen

Mark
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu