recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger: erfaring med windows på Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger: erfaring med windows på Mac

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 19:46
Vmware fusion er klart alle pengene værd.
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 21:01
Kører selv med dual boot på min Macbook pro late 2008. 

Det er nemt at installere, bare husk at have apple installationsdisken klar, da du sikkert skal bruge driverne derfra.

Windows virker som det skal.

Et par ting "dårlige" ting.

Min computer bliver noget varm, og bruger noget mere batteri, men nu kører den også med et dedikeret grafikkort.

Man skal lige huske et windows tastatur layout, for ikke alle tegn sidder samme sted. (dog kom jeg lige på at man i windows måske kan vælge et mac tastatur, det skal jeg lige selv prøve at se på)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af hunterSEG hunterSEG skrev:

Kører selv med dual boot på min Macbook pro late 2008. 

Det er nemt at installere, bare husk at have apple installationsdisken klar, da du sikkert skal bruge driverne derfra.

Apple bruger ikke installation DVD diske mere, mener den sidste var 10.6
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 07:37
Jeg har store problemer med bootcamp og Thunderbolt. Windows detekterer kun dette skærmkort/skærm under boot, så du kan ikke koble eksterne skærme/vga-dongle til og fra uden at boote Windows.
Mht. Projektor har jeg løst det ved at købe en USB til VGA adapter isf Apples egen, men skal stadig boote maskinen når den bliver sat til mit Thunderbolt display.

Redigeret af renep - 28-November-2013 kl. 07:38
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 09:24
renep - er det win8 du bruger? - der er problemer med fastboot feature'n i win8 og kan løses ved at disable fastboot i win8 - ingen umiddelbar løsning i win7.
https://discussions.apple.com/message/23297965#23297965
Men så kan man jo heldigvis "bare" virtualisere sin bootcamp og køre den sammen med OSX på samme tid.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

renep - er det win8 du bruger? - der er problemer med fastboot feature'n i win8 og kan løses ved at disable fastboot i win8 - ingen umiddelbar løsning i win7.
https://discussions.apple.com/message/23297965#23297965
Men så kan man jo heldigvis "bare" virtualisere sin bootcamp og køre den sammen med OSX på samme tid.

Problemet er til stede i både Win7, 8 og nu 8.1
Med Win8 har jeg også oplevet at jeg måtte boote tilbage i OSX for igen at få kontakt til Thunderbolt skærmen, hvis maskinen havde været bootet som stand-alone. Der er nok det fast-boot du nævner, så det vil jeg kigge på. Tak for oplysningen.
Jeg skal også kunne teste med nogle vm-ware maskiner oven på min Windows, så det går nok ikke med OSX som host OS.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 12:33
hmmm - hvorfor overhovedet køre vmware workstation ovenpå en windows hvis du har fusion som er det samme - bare til OSX - De virtuelle maskiner er jo fløjtende ligeglade med hvad det er for en HOST de kører på. (bare der er nok ram.)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu