|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
CTFoto.dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Sted: Stege Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Herligt..
![]() Ja Panasonic optager i fuld HD og for PAL versionen er det følgende: 1080 / 50p, 1080 / 50i, 540 / 25p
Prøv at klik ind på dette link:
Jeg har netop bestilt et til 7704,15 inkl. forsendelse og nu kan jeg næsten ikke vente til det kommer om 3 - 4 uger som de skriver til mig..
:0) Palle
|
|
Intet er umuligt når en humlebi kan flyve..
|
|
![]() |
|
jjdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
![]() |
Jeg må sige, at jeg er kommet til at savle noget over dette kamera.
Jeg har lige set et video-klip fra en skitur i Alperne, som er optaget med HDC-TM900 her:
Jeg har optaget noget lignende med mit Canon HF100, og til sammenligning er Panasonic langt bedre på
- skarphed
- fokusering
- stabilisering
Jeg er meget imponeret over kvaliteten.
Og hvis du læser om videoen ovenfor, så har de anvendt en vidvinkel-converter på 0,8x + et fiskeøje.
Lige nu er jeg solgt, og med vidvinkel-converteren opfylder den alle mine krav.
Hvor har du bestilt dit kamera?
Jeg kan se, at www.kamerashop.dk sælger kameraet, men det er ikke på lager. Redigeret af jjdk - 12-Marts-2011 kl. 21:34 |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
CTFoto.dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Sted: Stege Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Hej jjdk
Ja må sige at den video taler helt for sig selv.. Super video og helt fantastisk måde at behandle bevæglese og samtidig klare stabiliseringen.. Lige hvad jeg skal bruge til at tage video af heste, både med og uden rytter.
Ja jeg har bestilt mit kamera hos www.kamerashop.dk til 7704,15 kr.
Kunne ikke finde kameraet på deres side og skrev til Jan. Han oprettede det med det samme, selv om det først kommer om 3 - 4 uger, så jeg kunne bestille med det samme.
(har købt alle mine kamerahuse og objektiver hos dem, da de altid holder en fornuftig pris og har en super service)
Ud over kameraet regner jeg med at skulle have anskaffet mig em ekstern mikrofon, to stk. 64 GB kort og 2-3 ekstra batterier, så jeg er rustet til nogen lange dage.. ;)
Ha en herlig søndag.
|
|
|
|
![]() |
|
Masterbrew ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-September-2009 Status: Offline Point: 92 |
![]() |
Super video den der, men bemærk der er brugt en Manfrotto til at stabilisere. Det er altså ikke helt kameraets egen stabilisering du ser der.
|
|
![]() |
|
![]() |
Yeps og jeg er super glad for at jeg har både Manfrotto 055XPROB 3 bens stativ og et Manfrotto Videohoved 701HDV.
Så stabiliseringen er ikke noget problem..
Finder jeg ud af at jeg skal til at bevæge mig for meget rundt med kameraet, hvilket dog er usansynligt, overvejer jeg at anskeffe mig et skulderstativ.
Har kigget lidt på dette:
|
|
|
|
![]() |
|
jjdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
![]() |
Det med Manfrotto havde jeg ikke lige fanget. Manfrotto er nyt for mig. Håber lige, at I vil give lidt input.........
1. Hvad er ideen med fx. Manfrotto Videohoved 701HDV? Jeg har fx. selv et 3-bens stativ med et standardhoved, som kan tilte og panorere.
2. I ovennævnte video er der anvendt et Manfrotto stativ: Jeg gætter på, at der er tale om dette udstyr:
Er ideen blot at kameraet kan holdes mere roligt eller er der indbygget noget stabilisator?
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej jjdk
Om det er et manfrotto eller et andet stativ er ikke af så stor betydning. Det der betyder noget er stabiliteten i stativet..
Man kan sagtens købe et trebens stativ der vejer meget lidt og er lavet af aluminium i dårlig udførsel, og det er bare ikke stabilt nok (havde selv et engang og det duede bare ikke!)
Manfrottos videohoved 701HDV er oliedæmpet og derfor et utroligt "roligt" hoved at panorere og tilte med.. Du kan selv indstille hvor "let" det skal være at panorere med og jeg er super glad for det jeg har.
Et lille trick her er at bruge en god, ikke for lille elastik, som du binder i håndtaget og lader ca. 15 cm. hænge løst ned. Når du så skal panorere med kameraet, trækker du i elastikken og får dermed en super flot glidende panorering.
![]() Ja der er anvendt et manfrotto stativ i videoen. Stativet giver ikke anden stabilitet end at du ikke holder direkte på kameraet, men har det på et stativ som du kan stabilisere ved at holde det ind mod kroppen eller bruge stativets vægt som en form for balance / stabilisering. Så altså uden indbygget stabilisator.
Der er i øvrigt en smule at spare ved at købe det på foto fun i stedet for hos de to på edbpriser
(tror jeg skal have et af den slags i stedet for det jeg skrev om tidligere, da det ser mere "arbejdsvenligt" ud)
![]() :0) Palle
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Palle.
Det forlyder, at www.kamerashop.dk har Panasonic HDC- TM900 på lager allerede i morgen.
Og lige et spørgsmål til Youtube-videoklippet fra skitur i Alperne:
I starten af klippet, bliver der zoomet ind på 2 personer, der sidder i en stolelift bagved.
Hvis Manfrotto-stativet er anvendt, hvordan hulen kan det så lade sig gøre at zoome, når kameraet balancerer på stativet?
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej jjdk
Jamen det er jo bare super herligt.. så får jeg mit legetøj noget før end beregnet!.. Super
![]() Med hensyn til at zoome mens kameraet er på stativ..
Kameraet har så vidt jeg kan se, en fjernbetjening og den kan under optagelse bruges til at zoome med. Fra den danske manual til HDC TM900 har jeg klippet følgende:
Zoombetjening ved hjælp af zoomknappen, zoomknappen på fjernbetjeningen eller Touch zoom udføres ved en konstant hastighed.
Så det er bare endnu bedre.. Så kan jeg fastmontere fjernbetjeningen på håndtaget til det videohoved jeg har, så er det ingen sag at zoome unden at røre ved kameraet..
Det bliver bedre og bedre..
![]() :0) Palle
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Prøv lige og se denne video om Manfrotto 585 Modosteady:
Det ser ud til, at man kan fjernbetjene videooptagelsen og anvende zoom. Men det forudsætter vel, at Panasonic-kameraet er kompatibelt med stativet?
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
![]() |
Og så fandt jeg lige ud af, at det er ekstraudstyr:
Ser dog ud til, at isenkrammet er tilegnet Canon og Sony med LANC. Ved ikke om Panasonic understøtter dette. Redigeret af jjdk - 14-Marts-2011 kl. 20:28 |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok..
En noget mere bekvem løsning end jeg lige havde forestille mig
(gik allerede og tænkte på et eller andet beslag, hvori jeg kunne montere den medfølgende fjernbetjening, så jeg kunne have den sidden på håndtaget til videohovedet og derved zoome uden at røre ved kameraet..
Men Modosteady remote control er da så bestemt noget der skal overvejes..
Godt ses jjdk
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |