recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger et godt HD-videokamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSøger et godt HD-videokamera

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
CTFoto.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Marts-2011
Sted: Stege
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 20:40
ps. hvorfra har du rygterne om at kameraet lander hos kamerashop.dk i morgen??? Embarrassed

Redigeret af CTFoto.dk - 14-Marts-2011 kl. 20:40
Intet er umuligt når en humlebi kan flyve..
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 20:51
Fra kamerashop. Jeg spurgte til kameraet og vidvinkel-konverteren og deres svar er denne:

1: kameraet er på lager.

2: WE08H koster 699,- og der er ca 5-6 dages leveringstid på den, da den desværre ikke er på lager.

Jeg skriver efterfølgende til dem, at det af hjemmesiden fremgår, at kameraet ikke er på lager, hvortil de svarer:

Vidvinkelconverteren ligger nu som tilbehør til videokameraet. Kameraet går på lager igen i morgen.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 21:00
ok.. takker..
så ser jeg om det bliver sendt i morgen.. Ville jo være rart.. Smile

tilføjet 15-03-11

Og det gjorde det så!...
Har netop modtaget sms besked fra www.kamerashop.dk at mit nye videokamera er på vej..

Super.. Big smile

Redigeret af CTFoto.dk - 15-Marts-2011 kl. 13:04
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 13:54
Og så er jeg den lykkelige ejer af et Panasonic HDC-TM900
Det kom med posten her til formiddag og skal nu bare lades helt op..

Prøver at tage lidt film når jeg får lukket forretningen og kommer hjem.
Bliver spændende... Wink

Ha en herlig dag..
:0) Palle
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 14:05
Fedt nok - så skal der filmes..Tongue
Jeg har faktisk også bestilt i dag hos www.kamerashop.dk, og jeg bestiller også vidvinkel-converteren, når de har den tilgængelig i shoppen (de har nogle link-fejl, så det virker ikke lige nu).
Jeg har også bestilt Manfrotto 585 Modosteady.

Det kunne ellers være fedt, hvis man kunne fjernbetjene kameraet (Optag/stop og zoom), men jeg tror desværre ikke, der findes en løsning til Panasonic-kameraet - lige bortset fra fjernbetjeningen.
Måske man kan finde en lille IR-sender, som kan programmeres og som kan montares på stativets håndtag.

Måske vi kan supplere hinanden med lidt erfaringsudveksling. Jeg tænker fx også på videoredigeringsprogram. Jeg anvender Sony Vegas Movie Studio Platinum 9.0.
Mvh Jørn Johansen

iPhone 13, OS 15.3
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 16:00
Hej Jørn

Ja nu skal der filmes og det bliver herligt at få afprøvet nogen af alle de "tips" der er rund omkring på nettet, både med hensyn til optagelse, men også den efterfølgende redigering og udgivelse af videoklippene...

Jeg skrev til Panasonics support og fik at vide at det 3,5 mm jackstik der er, desværre ikke kunne bruges til "remote control" så det er lidt øv..

Men ud over en masse andet, faldt jeg over lidt tekst på denne side:
http://www.dvinfo.net/forum/panasonic-avccam-camcorders/491883-panasonic-tm900-users-thread.html hvori der nævnes at IR senderen til et eller anden EX kamera, virker på TM900 også..
Så det skal jeg lige forske lidt mere i når jeg får tid..

Jeg har også lige skrevet til Varizoom og de laver desværre ikke IR sendere, så det kunne han ikke hjælpe med..
Men mon ikke der inden for ganske kort tid kommer en masse ekstra udstyr fra diverse producenter til TM900 og sikkert også der i blandt en eller anden form for zoom kontrol.. Ville i hvert fald være rart, så man kunne slippe for at røre ved kameraet ved zoom.
(jeg vil så lige prøve om jeg kan få den medfølgende fjernkontrol til at sidde på mit video hoveds håndtag, så jeg kunne panorere og samtidig zoome.. (laver en eller anden Storm P. løsning!)

Apropos videoredigering.. Så er linket ovenfor lidt af en guld grube!!.. Jeg skal have læst hele tråden igennem igen og have kigget de forskellige tips ud, så jeg har lidt at gå i gang med..

Video redigering er helt nyt for mig, da jeg indtil for ganske kort tid siden, kun har beskæftiget mig med redigering af still billeder.. Big smile

Og jo det ville være herligt at noget erfaringsudveksling, for så er der helt sikkert nogen ting der vil "gå meget hurtigere"..

Hvilket program jeg vil anvende til redigeringen er jeg ikke helt klar over endnu, men Edius 6 bliver nævnt nogen gange og Pinacle Studie 12 bliver også nævnt (godt nok til TM700) og så har jeg selv Adobes Premier liggende..

Min dejlige kone Linda, som er hende der har rodet mest med de video klip mit Canon 7D har lavet, har brugt AVS, men med svingende resultat. Så det er lidt hende der nok for en start kommer til at redigere mest, da jeg tager en del video af hende og hestene, når der trænes på banen der hjemme...

Øv at vejret ikke er som i morges.. Så ikke sikkert jeg skal filme i aften!
Ha en ehrlig dag.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 16:19
mht. videoredigering så kan jeg anbefale powerdirector http://www.cyberlink.com/products/powerdirector/overview_en_US.html prøv tag en tur igennem deres videotutorials det giver også god inspiration til hvad og hvordan man lige gør.

Powerdirecter understøtter iøvrigt smartrendering på avchd filer således at vælger man samme output som input så står den kun og renderer på det man har redigeret (overgange effekter osv) det har en betydelig indflydelse på den efterfølgende produktionstid når computeren skal tygge på projektet

Ovenstående program er også rigtigt godt til at lave fotoslideshows med, og der er masser af templates at starte udfra hvis man er newbie

er det bare sætte x antal klip sammen til 1 sammenhængende så bruger jeg blot tsmuxer http://tsmuxer.dk.malavida.com/d8943-download-gratis-windows det går ret hurtigt at sætte klip sammen (bare husk første klip klik add, og alle efterfølgende join også gem som m2ts så kører det perfekt)

Redigeret af rhsin - 16-Marts-2011 kl. 16:21
Mvh

René
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 21:30
Hej René..

Powerdirector må jeg så også lige kigge lidt nærmere på.. Regner med at hente trial versioner af alle de programmer jeg har set tips om (eller i hvert fald de bedste af dem) og så se hvilket der er bedst til "min" arbejdsgang..

Der er dog stadig en masse begreber jeg skal have styr på, inden jeg for alvor kan begynde at lege med både optagelserne og redigeringen.

Det jeg vil få mest brug for, er at kunne tage gode videoer i høj kvalitet, for efterfølgende at klippe dem lidt sammen, lægge lidt tekst på ved indgang og udgang af videoklippet og at kunne få dem på hjemmesiden i super god opløsning, så Linda har lidt mere at pryde sin/vores hjemmeside med.

Senere vil der nok også blive brug for at kunne brænde på cd/dvd så man kan se klippene på tv. Men jeg er overhoved ikke klar over i hvilken rækkefølge jeg skal gribe det an, så det bliver lige som at starte forfra..

Bliver spændende at komme i gang med, men sikker også tidskrævende.. Wink

Tak for tippet René..
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 21:41

jeg har valgt den hurtige løsning mht kamera.

Kamera -> computer -> NAS -> Popcornhour C-200 -> TV
Det hele er i princippet i samme kæde, det gør lagring og backup af film pga NAS serveren som omdrejningspunkt.. også har vi flere popcornhour C-200 (og A-200) sat til alle husets tv så ALT hvad der ligger af dvd & blu ray film + alt hvad vi har af hjemmeoptagelser foto osv kun er et klik væk... så får man rent faktisk set sine optagelser og det er nemt mht backup da man kan tage det i klumper... det er en lidt dyr løsning.. men den funger... og med feks en Synology NAS er der en fantastik photostation hvor alle ens foto kan loades ind og katalogiseres og det er nemt at åbne begrænsede afsnit for eks 1 dagsbrugere hvor de kan se fotos i thumbnails.. og man kan enten tillade de downloader foto´s eller begrænser det til de kun kan se thumbnails
kig evt mere på www.synology.dk (jeg har en ds1010+) og www.popcornhour.com  
Mvh

René
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 21:46

Hej Palle.

Som nævnt anvender jeg Sony Vegas Movie Studio Platinum 9.0.
Jeg var i samme situation som dig for 1 år siden og dengang spurgte jeg mig omkring, og det endte så med Sony's. Jeg kan huske, at jeg også prøvede flere forskellige og jeg blev også frarådet Pinaccle Studio, da den er ret ressource krævende. Til gengæld er den brugervenlig.

Ift. det du beskriver, så kan langt de fleste videoredigeringsprogrammer klare dette.
Jeg vil ikke fremhæve Sony's frem for andre, da jeg ikke har et ordentligt erfaringsgrundlag til dette.
Men jeg er vældig glad for Sony's. Du kan se et eksempel her på en video, jeg sammensatte til min søns konfirmation. Den indeholder tekster, billeder, overgange, musik m.m.
Videokvaliteten er ikke så god, da det er gamle vhs-film, som jeg har digitaliseret.

iPhone 13, OS 15.3
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 22:35
Hej René

Lidt af et udstyr og det ville være rigtig rart at have, Men jeg nøjes i første omgang. Jeg har dog også tit leget med ideen om at have alle mine billeder liggende på et enkelt sted, så jeg bare med et klik kunne få fat i dem. pt. ligger de på 6 TB delt ud på 9 harddiske.. Så det er lidt besværligt.. (Jeg har pt. ca. 600.000 billder liggende i raw udgave)
Fandt dog et sted på nettet hvor jeg kunne uploade ubegrænset mængde data og det er jeg så i gang med fra arbejdet, hvor jeg netop har fået lagt 20/20 fibernet ind.. Men alligevel tager det lang tid, at få lagt så mange TB billeder op.. Bruger "fjernlagret" som backup og til at hente billeder som mine kunder bestiller og slipper derved for at finde de forskellige harddiske frem hver gang.. Ikke altid lige hurtigt, når jeg her hjemme kun har 2/10 bredbånd på kobber.
Det er i øvrigt www.livedrive.com jeg henviser til. Og det er rigtig nok.. Ubegrænset lagerplads til en meget fornuftig penge... Wink

Video klippene har jeg dog i første omgang ænkt mig at lagre på en ekstern harddisk. (beholder dem lokalt indtil jeg har kigget dem igennem) og dem jeg evt. vil bruge forbliver også på min bærbare, så jeg kan rode lidt med dem. (når jeg kommer rigtig i gang med det!)

Hej Jørn

Ja det kan de vist mere eller mindre alle, men jeg er sat lidt af når vi snakker rendering, zebra, iris, bit hastighed, codec osv. osv. så der er en masse jeg skal have sat mig ind i.. Linda har allerede prøvet sig en smule frem med forskellige programmer og det er der også blevet lidt klip ud af.. de kan ses inde på www.frydenlunds.com i videogalleriet.. (filmene der er alle optaget med mit Canon EOS 7D)
Men jeg mangler stadig at forstå de forskellige begreber, før jeg mener at kunne få styr på den endelige redigering.
Selvfølgelig kan jeg finde den bedste måde at gøre det på, ved at prøve og prøve og så igen prøve en smule, og det bliver nok også vejen rundt.. Men lige som da jeg startede med at tage billeder, skal jeg nu til at læse en masse og på den måde prøve at få styr på begreberne, så det ikke virker besværligt, men naturligt bare at gøre det..

Sony Vegas skal helt sikkert prøves, men også Pinaccle Studio, da den netop som du siger, er brugervenlig (hvilket ikke jsut kan påstås om Adobe Premier, som dog virker rimelig proff med dens mange muligheder) Jeg kan se du har været lidt rundt i Sony Vegas og det er super, så vej jeg hvor jeg kan henvende mig, hvis jeg sidder helt fast i det.. (eller Linda gør LOL )

Dejligt minde for Malthe at have!!...

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2011 kl. 08:49
Hej Palle!

Det med en synology som er virkeligt smart er at den selv laver forskellige typer thumbnails af hver enkelt billede der lægges på photo drevet, således at selvom man læger et stort billede ind (har ikke lige styr på hvor stort raw den kan klare) men det smarte er at man blot skovler de rå billeder over i de respektive foldere og herefter gøres de automatisk klar til web/ipad/iphone/smartphone præsentation og den gør det udfra forskellig str. thumbnail så kvalitet og båndbredde matches... og man kan altid klikke sig frem til original kvaliteten (med mindre du blokerer dette)

min NAS har 7,5TB med raid sikkerhed, satte jeg 3tb diske i den istedet, så var den på 10TB og de nye ds1515+ kan du udvide sådan at flere enheder kan sættes sammen, også har du mulighed for hvis du har flere lokationer at have 2 NAS stående og spejle hinanden realtime sådan du har fuld backup... enten over lokalnet.. eller over internet (krypteret). da jeg går udfra dit arkiv er af erhvervsmæssig karakter og derved uvurderligt.

Søgetiderne og datatilgængeligheden på sådan en NAS er ekstrem hurtig i forhold til 9 seperate harddiske, også er dataen altid tilgængelig online i det omfang du måtte ønske dig Wink
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu