recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger forstærker til CM7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger forstærker til CM7

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nickyyyy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: København S
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nickyyyy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søger forstærker til CM7
    Sendt: 12-August-2013 kl. 10:47
Hej Recorders

Jeg har lige nu en Yamaha RX-V1067, der driver mine B&W CM7. Jeg har altid hørt, at disse højttalere er meget strømkrævende og derfor har jeg denne. Jeg købte den også, da jeg i sin tid havde projektor og dragede fordel af 2 HDMI-out. Nu har jeg dog kun mit elskede Pio 5090H og en Yousee boks igennem forstærker og er træt af det kæmpe monstrum til forstærkeren.

Så til spørgsmålet. Kan man finde en kompakt forstærker, der kan drive disse højttalere. Der skal også gerne være HDMI-gennemgang for billede og lyd.

Mvh Nicky

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nickyyyy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 17:45
Hiver lige denne frem igen, da jeg igen overvejer at udskifte. 

Forstærkeren behøver ikke at være kompakt. Jeg skal blot finde en stereoforstærker, der kan drive dem og give mig endnu bedre lyd, end nuværende surroundforstærker gør.

mvh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 18:07

Stereo og HDMI.? Det hænger ikke sammen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nickyyyy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 18:09
Hvad anbefaler du til at drive en CM7?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 18:24

HFK anbefaler f.eks en NAD C372
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 18:51
Jeg har også haft CM7 og drev dem med min xtz a100 D3. Det kørte rigtig godt
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2014 kl. 07:46
Det er jo næsten ligefør, at uanset hvilken stereo forstærker du vælger, så får du markant bedre lyd... Har du overvejet Hegel? Evt. Primare? Tror de mærker kunne gå godt i hånd med CM serien, desværre har jeg kun lyttet få gange til dem, men det ville være et bud. Tror Nad vil være en tand for mørk i klangen... ;)

Men det jo altsammen en smagssag ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu