recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - søger hjælp til hvad server jeg skal bruge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

søger hjælp til hvad server jeg skal bruge

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
offenbach Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér offenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: søger hjælp til hvad server jeg skal bruge
    Sendt: 30-April-2020 kl. 00:21
hej gutter vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig
jeg har en masse film på min synology nas server
som jeg godt ville kunne se via VLC player via et http link har prøvet med en ftp server kunne også godt se dem med kunne ik spole frem og tilbage filmen på den måde så vi høre om der er nogen der ved hvad server der er best til af afspille film over nette hvor man kan spole i den eller ander måder er jeg også åben for har også prøvet plex de link kan ik afspille på den måde 

mvh remi off

Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 06:02
Hvis din NAS er kraftig nok burde det virke med Plex Server installeret på den og så en Plex Client på din afspiller (Ikke VLC).
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 12:33
Jeg kører Plex på min og kan spole via Plex klienter

Redigeret af PerW - 30-April-2020 kl. 12:33
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 17:24
teknologi.  der er stor forskel på om video afspilles som alm dataoverførsel fra en nas til vlc direkte eller om det køres via http. - håndteringen af datapakkerne i de pågældende teknologier stiller diverse forhindringer.

Glem ideen. Det har absolut intet med selve serveren at gøre - men derimod de protokoller du anvender til at sende data med.
Til top
offenbach Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér offenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 15:25
tak for hjælpen indtil videre med ken se af jeg ik har formulere mig helt rigtig

jeg har en synology nas hvor jeg har en masse film på 

hjemme hor min kæreste har hun en android box hvor hun ser tv fra en app inde under den app ligger der også film de film linker til en server med et http link 

app programmet får sin info fra en m3u fil hvor link ligger i 

har lavet en ftp server og lagt en film ind og så prøvet af kopier min film link ind i den m3u fil hun får sin info fra og det dur helt fint med af afspille den med kan ik spole i film tror det er fodi det er en frp server den ligger på 

så vil høre om der er nogen der ved hvodan jeg får lavet et http link fra mine film jeg kan sætte ind i m3u filen 


det jeg skriv med vlc player det er fordi af de link der dur inde under m3u filen dur også i vlc playere
så det er lidt nemmer af tjække om de dur fra vlc player end af lægge linkene over i m3u fien hver gang

håber det er lidt nemmer af forstå nu 

på forhånd tak for hjælpen 

mvh remi off
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 15:46
Hvis det er på 2 forskellige adresser.

Så skal du have en IP-adresse, du kan tilgå. Derudover så skal der åbnes i Firewallen i din router og så skal du vare obs på at andre også kan komme ind og snage/ødeligge.
Til top
offenbach Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér offenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 02:38
ja det ved jeg godt har åbnet porte i router 
med det er bare hvad server /program jeg kan bruge til det 

mvh remi off
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 09:49
Jeg mener faktisk at VLC også kan fungere som server i denne situation. Prøv at google VLC multicast server. Det er dog ikke noget jeg selv har prøvet.
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu