recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger ny maskine til musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSøger ny maskine til musik

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Foss Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Emne: Søger ny maskine til musik
    Sendt: 22-August-2005 kl. 12:35

Hejsa

Jeg var egentlig stor tilhænger af en DVD-optager med HDD, da jeg dermed lurerede at jeg kunne lægge alle mine gamle musik-cd'er over på HDD'en og dermed slippe for de grimme CD'er i stuen, og så kunne jeg bare sidde i sofaen med min fjernbetjening og styre det hele, men nej, stor var min skuffelse da jeg efter at ha' fået leveret en Sony DVD/HDD maskine fra Tyskland måtte konstaterer at dette ikke kunne lade sig gøre, så vidt jeg kan se er det meget svært af dine en maskine der tillader både gamle musik-cd'er, MP3 og jpeg billeder fra DVD->HDD så derfor er jeg kommet ind i dette forum, er der nogen der kender til en maskine/HDD som jeg kan lager alle mine musik-cd'er og MP3 filer på og som er velegnet til at stå under fjernsynet, så er jeg meget indteresseret i at høre om den...........?

På forhånd tak.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 13:02
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-April-2005
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 13:27
Nu ved jeg ikke hvor god du er til computere, men hvis du vil prøv noget andet end Windows, så kik på Mac mini.
Du kan se billeder, høre musik, se film, surfe nettet (afhæningt af opløsning, men havde ingen probz på et 25" alm TV), også er den faktisk lydløs.
Der er nogle billeder her, af folks opstillinger (både  TV og arbejdsplads)

Fik selv min i fredags
Til top
Foss Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2005 kl. 07:18
Den lyder godt nok smart den der hifidelio, men hvordan er den i brug osv..?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 20:40
Det er der vist ingen der ved endnu - jeg har ikke hørt om nogen herinde der har købt den. Jeg ville gerne selv, hvis jeg havde råd. Jeg var ved at få en dansk forhandler og Hifidelio til at "snakke sammen" så den danske forhandler kunne komme til at forhandle Hifidelio. Men hvordan det endte ved jeg ikke.

Thorvald.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 21:34
øh ......... hvad kan en Hifidelio som en iPod ikke kan? Lidt større hdd og lidt flere formater (+ for flac ) Men jeg vil til enhver tid vælge en mobil enhed fremfor en stationær, når der ikke er større forskelle. Det her er blot endnu et apparat der står og fylder ad h...... til. Og hvad nytter det at man komprimerer ens musik, når afspillereren stadigvæk fylder.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 22:47
Med Hifidelio behøver man vel ikke at komprimere. Og lydkvaliteten og kvaliteten er vel bedre med en stationær enhed end med en mobil enhed.

Thorvald.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Med Hifidelio behøver man vel ikke at komprimere.

Det kommer nok an på ens musiksamling. HDD'en er på 80 gb. En ukomprimeret cd fylder 500 - 750 mb. Så skal man ikke have særligt mange cd'er før den hdd er fyldt. Og hvis man har så få cd'er så fylder de så lidt at det må være overflødigt at købe sådan en fætter. Flac-muligheden hjælper på det men det er stadig kun 1/3 størrelsen reduceres med.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2005 kl. 06:18

Ja, Stampe du har en udmærket pointe der. Men komprimeret musik er vel heller ikke så ringe. Og komprimeret med en faktor 3 er der plads til 400 CD'er - det er da pænt mange.

Jeg ville nok også vente med at købe den til den kan fås med en 250 eller 400 GB harddisk.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2005 kl. 17:44
Hov, hov, Hifidelio Pro har faktiks 160 GB HDD...

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2005 kl. 10:09

Der er også denne mulighed: Cambridge Music Server Den kommer måske til salg i HiFi klubbens butikker.

Men jeg synes dog at både denne og Hifidelio mangler tilslutninger, bl.a. digital ind til MiniDisc og DVD-afspiller, samt analoge indgange til pladespiller m.m. Men måske kan man bare tilslutte alle audiokomponenterne til receiveren og så lave audio out fra receiver til Hifidelio / Azur ??

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu