|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Di Gio ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Status: Offline Point: 91 |
![]() Sendt: 10-Februar-2009 kl. 20:31 |
Jeg er på udkig efter en sub til mit setup, men er i meget tvivl hvad jeg skal investere i. Den skal bruges både til film og musik. Jeg har kigget meget på SVS PC12-Plus, især for den ikke fylder så meget og en del lettere at placere. Hvad jeg har læst mig frem til skulle den ”næsten” yde stort set det samme som PB12-Plus. Har læst diverse indlæg herinde, men synes ik jeg er blevet så meget klogere. Prisklasse: 5.000 kr. – 10.000 kr. Jeg er åben for alle mærker, søger bare subben der kan sparke lidt liv i mit setup J Setup: Surround receivere: Pioneer SC-LX71 Fronthøjttaler: B&W CDM 9NT Centerhøjttaler: B&W CDM CNT Baghøjttaler: B&W CDM 1NT Redigeret af Di Gio - 10-Februar-2009 kl. 20:32 |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Hvis du vil have noget, som ydelsesmæssigt kan yde noget som minder lidt om en stor fysisk sub, bør du helt klart kigge på en Velodyne SPL-1200 r. Prøv og google den - og du vil finde ud af, at den er utrolig populær.
Den kan fås hos flatscreencenter.se til ca. 8300, som er autoriseret forhandler og har gratis levering til Danmark. Link |
|
|
|
![]() |
|
Di Gio ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Status: Offline Point: 91 |
![]() |
Har hørt om den og den er skam også i mine tanker, især pga dens størrelse. står den koster 11.890 kr. men det er vel svenske kroner. |
|
![]() |
|
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
Ja :) |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Det er det ja, og med den lave svenske kr er det et røverkøb, når man kigger på priserne herhjemme. |
|
|
|
![]() |
|
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
![]() |
,
Redigeret af ReneJ - 11-Februar-2009 kl. 22:44 |
|
![]() |
|
![]() |
Nu sagde jeg jo heller ikke at de direkte kunne sammelignes - jeg sagde at den kunne levere en ydelse, som mindede "lidt" om en stor sub. Men ja, der er selvfølgelig stadig mærkbar forskel på den nævnte velodyne og svs. |
|
|
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Til 10k vil jeg ikke mene at Velodynen er særligt attraktiv, den er god til film, mne jeg fandt ikke at den kunne leve op til at blive kaldt en "musik subwoofer", den er simpelthen for unuanceret og udynamisk. Til 10k ville jeg nok kigge på denne: http://www.earthquakedanmark.dk/produkter/subwoofere/minime- 12.aspx Den er netop veldfineret i sit område, samtidig med at den evne at gå dybt og spille med et stort output. SVS'en har jeg ikke hørt, men jeg er ikke helt tryg ved at folk forsøger at guide dig med "nogen siger at den er bedre" etc. Det er vigtigt at du får lånt de subs hjem du vil prøve, og får dem afprøvet derhjemme, det eneste der duer er egnehåndserfaringer da folks meninger på forums desværre ofte er farvet af hvad de selv har valgt, og ikke nødvendigvis af hvad de har afprøvet. |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
![]() |
,
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
min kommentar var rettet imod generelt, og ikke SVS specifikt, jeg har desværre bare lært på den dyre måde at, bortset fra egenhåndserfaringer, så er rådgivning omkring hvad der er godt og dårligt ekstremt subjektivt, og ofte ligegyldigt. Tråde som denne er gode til inspiration og afgrænsning af hvad modeller man bør kigge på, men den reelle ydelse af de enkelte produkter er straks mere vag da folk har ekstremt forskellige præferencer, og dermed bliver ting der er direkte ringe ofte udråbt til verdens 8. vidunder fordi at man ikke har en bedre referenceramme. Jeg kan også læse mig til på andre forums at anlæg til 299. i bilka er verdens bedste og at landets statsminister er en blødsøden hippie, det bliver det bare ikke mere rigtigt af.
|
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
![]() |
,
|
![]() |
|
![]() |
,
Redigeret af ReneJ - 11-Februar-2009 kl. 22:45 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |