recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger TV der IKKE hakker...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger TV der IKKE hakker...

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 09:44
Er det ikke "Sæbe opera effekten" du søger? Hos Samsung hedder det eks. "Auto motion plus".

Redigeret af Wolff - 20-Juni-2014 kl. 12:22
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 13:46
Jeg vil nu påstå at samtlige modeller i Hi-Fi Klubbens sortiment IKKE hakker. HVIS de gør, er det udsendelsen der hakker og i mine øjne ikke tv´et skyld.
Hvis du ikke kan lide det, så slår du "100Hz" funktionen til (motion plus mv.) og så flyder det (på den unaturlige måde).
Verden er jo ikke perfekt og udsendelser variere voldsomt i kvalitet. Men check noget fodbold i HD og de fleste kampe panorere uden hakken.
Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inside Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 13:48
Min erfaring siger, at jo større TV jo mere tydelig er "hakken" ved panorering også. Jeg har et 55" Panasonic VT60 og har lavet side-by-side sammenligning med et 50" VT50 og 37" X20. 50" og 55" havde nær ens hakken. Men sammenlignende man med 37" så var forskellen meget større. Så mindre fjernsyn vil give mindre hakken. Til gengæld er billedet også mindre klart, fordi det "mudre" mere sammen på de små størrelser. Det mudre ikke sammen på de store TV, hvilket så i stedet viser "hakken" mere tydeligt (men skarpt billede)

Jeg synes selv den her scene fra RED er rigtig god til brug i test (husk at brug en bluray version til 24p test):

Her er et praktisk eksempel fra RED som vist på et Samsung TV med forskellige indstillinger. Der er til gengæld også en del judder på denne model fra Samsung:

Når jeg selv kører ovenstående test i 24p, uden nogen billedeforbedringer, så er der meget tydelig hakken. Sætter jeg 24p smooth film på (intelligent frame creation) så kan man på medium og op efter få hakken til helt at forsvinde i denne scene. Tilgengæld får man soap opera effekten, hvilket ser forfærdeligt ud. 

Redigeret af inside - 20-Juni-2014 kl. 13:51
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 14:34
Vil gerne indrømme jeg har også syns det kan hakke for meget. Men sådan er det nu bare når der ikke er højere framerate. Har valgt at gå en smule på kompromis og lavet en bruger defineret indstilling af Motion Plus på Mit Samsun F8005. Resultatet er et mere flydende billede, uden det på nogen måde virker unaturligt. Det er bestemt ikke "hakke frit", men det tager lige det allerværste uden at fuldstændig smadre billedet :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 15:36
Tror mere at det er problematikken omkring deres splitter som er årsagen til hakkeriet.

Jeg har mange gange oplevet at der måske er 20 tv tilsluttet samme splitter og den kan ofte ikke finde ud af at levere korrekt EDID signal til afspilleren.
Nogle splittere samler EDID fra alle enheder og hvis der er ét tv iblandt som måske ikke understøtter 1080p24, så vil splitteren ikke sende den information videre til afspilleren.
Så har man en afspiller, hvor der sættes Bluray materiale på i 24 frames pr. sekund, men afspilleren prøver at afspille det på alle tv i 50Hz eller 60Hz, da den ud fra EDID ikke ved at 1080p24 er muligt.
Alle tv på splitteren modtager så informationen om at signalet er i 50Hz og 60Hz, men afspilleren prøver i virkeligheden at afspille 24Hz, da kildematerialet er 24 frames pr. sek.

Der er så nogle tv med syge algoritmer som forsøger at fixe fejlen i signalet og nogle af dem kan være mere eller mindre flydende i oplevelsen af billedet.

En Bluray film i 24 frames pr. sekund vil altid have motion judder og det ses tydeligt hvis instruktøren har lavet en panorering ved en forkert hastighed. En hurtig panorering eller en meget langsom panorering giver næsten ingen problemer, men hvis man rammer en bestemt hastighed, så bliver det en masser hakkeri på skærmen.
Men heldigvis er hakkeriet helt ensformig og derfor kan de fleste moderne tv indsætte interpolerede billeder og fjerne problemet helt. Nogle tv laver så desværre et billede som føles mere kunstigt, men der er ingen hakkeri.

Man kan ikke interpolere sig ud af en forkert konvertering af eksempelvis 24Hz til 50Hz/60Hz. Det vil altid resultere i at billedet laver en hakkende bevægelse en eller flere gange i sekundet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 15:43
Hvis man vil se filmene korrekt, så skal man ikke indsætte interpolerede billeder, hvilket heller ikke gøres i en biograf.

Dem der så ikke kan li' motion judder, kan så sidde og vente på at man begynder at optage i HFR.
Hobitten er eksempelvis i både 4k 3D og HFR - hvilket jeg synes var helt frantastisk, da det fjerner alle panoreringsproblemerne, som er langt mere synlige ved 3D.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu