recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SØGES : Mac bruger med WD TV Live
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSØGES : Mac bruger med WD TV Live

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
yildizhan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2004
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: SØGES : Mac bruger med WD TV Live
    Sendt: 25-April-2010 kl. 12:05
Jeg kan godt se min wdtv live på min macbook pro og kan også browse igennem hdd'en. Men når jeg skal kopiere fx et jpg billede til hdd så melder den : 

The operation can’t be completed because you don’t have permission to access some of the items.

Men jeg kan godt slette filer ......hvad gør jeg galt ?

På forhånd tak

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 13:31
for at den skal kunne køre på en mac skal du være sikker på den harddisk du skal skrive til er enten macs eget format (hvilket ikke dur sammen med wdtv) eller også et mere universalformat... med dennes begrænsninger... nemlig fat32 (enkelt filer over ca. 4gb kan ikke lagres på den så.. foldere kan sagtens indeholde mere)

det virker dog lidt underligt du får lov til at slette.. normalt kan man kun se.. ikke ændre eller skrive
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 13:34
Den er formateret på min Mac i Mac format og WD TV Live er også Mac kompatibel når det gælder HDD.
Jeg har prøvet med pc og den kan godt....ingen problemer der. Det er sikkert en indstilling i Mac.......jeg kan godt slette men ikke skrive til den.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 13:59
ifølge WD knowledgebase står der følgende:

What file systems are compatible with the WD TV HD Media Player (WDAVx00), WD TV Live HD Media Player, and WD TV Mini Media Player?
  Answer

The WD TV HD Media Player (WDAVx00) supports NTFS, FAT32 and HFS file systems for media playback. There is a limitation with HFS Journaled file system and WD TV Media Library™ feature.

The WD TV Mini Media Player supports NTFS, FAT32 HFS, and HFS+ file systems for media playback. There is a limitation with HFS/HFS+ Journaled file systems and the WD TV Media Library™ feature.

The WD TV Live HD Media Player and WD TV HD Media Player (WDBABx) supports NTFS, FAT32, HFS and HFS+ file systems for media playback.

The WD TV Media Library™ feature supports NTFS, FAT32 and HFS (non-journaled) file systems. These file systems will allow the WD TV Media Library™ feature to aggregate the content and write the Media Library file to the connected storage device. Although HFS Journaled file systems are not compatible with WD TV Media Library™ feature, all versions of the WD TV can playback all supported media types by browsing the content via Folder View.

For instructions on how to disable Journaling on a HFS+ formatted drive, please see Answer ID 2615: How to disable Journaling on an external hard drive formatted as HFS

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 15:26
OK....den er HFS+ og wd kan sagtens afspille filer o.s.v..........men hvordan kan det være at jeg godt kan oprette mapper og slette filer direkte men ikke flytte en fil fra Mac til HDD'en ?

Jeg har lige brugt en pc og alt kører fint.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 15:48
nu skriver du flytte? - ikke kopiere? - du bliver nødt til minutiøst forklare HVOR og hvad du gør. - det her med rettigheder er en meget speget sag. - du kopierer (ikke flytter?) en fil fra din mac over på WD'en? og det vil den ikke? men du kan kopiere filen fra mac til et andet sted på mac? og slette?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 15:59
Jeg har et par jpg filer på skrivebordet som skal kopieres til den ekstern HDD der er sat til WD Live. 
Om jeg så bruger drag'n drop eller højre klikke vælge copy og derefter paste ind på hdd så melder den : 

The operation can’t be completed because you don’t have permission to access some of the items.

Men jeg kan godt oprette en mappe eller slette filer på den....(mærkeligt).
Og med en PC kan jeg gøre hvad jeg vil
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 21:51
så lyder det som om det er filoperation på selve mac'en - du er sikker på at der ikke er et program der kigger i de filer?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu