recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søgning efter apps på den nye Chromecast defekt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søgning efter apps på den nye Chromecast defekt?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søgning efter apps på den nye Chromecast defekt?
    Sendt: 30-Januar-2021 kl. 15:47
Når jeg søger efter apps på den nye Chromecast med Google TV, så finder den aldrig apps men typisk Youtube videoer. Jeg kan fint gå via app kategorierne og installere de apps den viser, men jeg kan ikke søge dem frem ved at indtaste app navnet. Andre med det problem eller måske ligefrem en løsning?

Som en lille krølle, så er det ikke altid Youtube resultater den finder. Hvis jeg fx søger efter "altibox", så vises deres adresse og et kort. Og Altibox har altså en app, men det tog en krig at finde den via kategorierne :-(

Jeg har dog efterhånden fået installeret de apps jeg skulle bruge, men jeg kan dog ikke finde IMSA.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2021 kl. 22:03
Ja, jeg har også haft det problem - Google vil vist gerne have os til at se Youtube og vel helst også abonnere på kanalen. Wink
Har nogen gange haft indtryk af, at det hjalp at skrive app først i søgefeltet, men er ikke helt sikker på om det kun var tilfældigheder.
Jeg har brugt vejen via "indstillinger" > "alle apps" og inde i Android fundet Google play. Derved åbnes hele Googles udvalg af apps til Google TV. Har så installeret dem derfra.
Det undrer mig, hvorfor det ligger så skjult.
Søgefunktionen på forsiden virker ikke særligt godt Thumbs Down

IMSA ser ikke ud til at være udviklet til Google TV, men kun til Android på tlf/tablet. Så den app kan du ikke finde til din Chromecast - endnu.

Findes måske også til iPhone på Apples Store?

Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2021 kl. 23:09
Handler det ikke bare om den slet ikke er understøttet i DK endnu?
Jeg har samme problem, og det var hvad jeg tænkte :)
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2021 kl. 23:46
Jeg oplever samme udfordring. Jeg er også ret sikker på, at det hænger sammen med den manglende officielle lancering og understøttelse i Danmark. Min løsning er sædvanligvis at søge og installere apps fra Google Play gennem Chrome-browseren på en pc. Log ind med samme Google-konto, som anvendes på Chromecast med Google TV. 
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2021 kl. 23:52
Hvad mener du med at den ikke er understøttet i DK endnu?

Hvilken understøttelse, andet end at den ikke sælges i DK, mangler?

Google TV version 10 er jo Android og alle apps kører fint og Assistent forstår dansk, så hvad der skulle ændres på ved salg i DK kan jeg ikke se.

Men opdateringer kan måske gøre funktionerne mht apps bedre.
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Hvad mener du med at den ikke er understøttet i DK endnu?

Hvilken understøttelse, andet end at den ikke sælges i DK, mangler?

Google TV version 10 er jo Android og alle apps kører fint og Assistent forstår dansk, så hvad der skulle ændres på ved salg i DK kan jeg ikke se.

Men opdateringer kan måske gøre funktionerne mht apps bedre.

Eftersom du selv anvender den nye Chromecast med Google TV med VPN (DE), må du være vidende om, at brugerfladen og kurateringen er væsentlig mere omfattende i de lande, hvor enheden er officielt lanceret.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 22:44
Mange tak for svar - jeg var ikke klar over at man kunne installere apps på den fra en pc. Det gør det meget nemmere når den viser hvilke af mine Android enheder de enkelte apps kan installeres på. Har kun den ChromeCast og en ChromeBook. Som telefon har jeg altid brugt iPhone efter skiftet fra Windows Mobile :-)
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2021 kl. 01:08
[/QUOTE] jensoest skrev

Eftersom du selv anvender den nye Chromecast med Google TV med VPN (DE), må du være vidende om, at brugerfladen og kurateringen er væsentlig mere omfattende i de lande, hvor enheden er officielt lanceret.
[/QUOTE]

Ja, jeg bruger VPN, men den ændrer intet på brugerfladen på chromecasten, så kan ikke kontrolleres på den måde, så det har jeg ingen viden om. Jeg går ud fra at du har den viden...

Hvad er det, der er anderledes (bortset fra sproget) og mere omfattende i brugerflade og kuratering i f.eks. Tyskland?

Hvis det har væsentlig værdi, så kan jeg sikkert ændre det ved at ændre land og evt. sprog i opsætning og det er for mig ligegyldig om sproget er dansk, tysk eller engelsk, hvis der er en fordel i et skifte. Jeg har dog mine tvivl om at det skulle være tilfældet.


Redigeret af Erik K - 01-Februar-2021 kl. 01:14
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2021 kl. 01:22
Nu har jeg lige set på, hvordan den virker i Tyskland og jeg har ikke opdaget nogen forskel i brugerfladen. Den ligner til forveksling den brugerflade jeg har, bortset fra sproget.



Redigeret af Erik K - 01-Februar-2021 kl. 01:23
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2021 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Nu har jeg lige set på, hvordan den virker i Tyskland og jeg har ikke opdaget nogen forskel i brugerfladen. Den ligner til forveksling den brugerflade jeg har, bortset fra sproget.


Lyder interessant, hvis du ved dansk visning har samme indholdsintegration, kuratering og faner, som der vises i videoen. Tvivler dog lidt.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2021 kl. 21:32
Hvad er det du mangler i brugerfladen i forhold til den tyske?

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med "samme indholdsintegration, kuratering og faner".

Kan du præcisere, hvad du synes du savner?


Redigeret af Erik K - 01-Februar-2021 kl. 21:34
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 21:39
Det er først nu (mit Yousee abonnement havde jeg opsagt til 31.01.) jeg for alvor begynder at bruge min Chromecast med Google TV og så har jeg fundet funktioner som jeg ikke forventede.

For eksempel mht installering af apps, så er der en meget nem måde:

1. Tænd fjernsynet med fjernbetjeningen til Cromecasten
2. Hold assistentknappen og sig f.eks. "vis netflix app" - Installationssiden til appen åbner sig og her kan man i nogen tilfælde bare sige "installer netflix app", i nogen tilfælde skal den have ordren på engelsk "install netflix app" og i nogen tilfælde skal man bruge fjernbetjeningen og vælge "installer"

Det virker ikke med alle apps, men mange af dem - jeg har endnu ikke luret, hvorfor der er forskel på det.

Man kan også fra hjemsiden bruge assistenten til at åbne play store med assisten ved at sige "vis play store", så åbnes play store, hvor man i nogen tilfælde kan finde den ønskede app ved at sige f. eks. "vis tune in app" eller man kan søge ved at skrive appens navn.
Heller ikke her virker det dog altid - jeg ved endnu ikke hvorfor.

Hvis man vælger at skrive appens navn, kan det være en fordel at hente appen "Android TV" fra play store til en android-telefon. Den kan man også bruge som fjernbetjening i stedet for den medleverede fjernbetjening - det giver ikke helt så meget mening, men når man skal skrive noget på TV-skærmen, er det nemmere at bruge tastaturet på telefonen i stedet for det lidt bøvlede på Chromecasten, hvor man skal flytte cursoren frem og tilbage. Jeg ved ikke om den app også findes til Apple-enheder.

Som en lille sjov detalje kan man på en Android-tlf (i hvert fald med version 10) også spejle telefonen til TV-skærmen ved at stryge nedad fra oven på telefonen og vælge funktionen "Cast".
Herefter vises alt man foretager sig på tlf også på TV´et. Værdien heraf er nok begrænset Big smile

Håber der er nogen, der kan få glæde af disse informationer - jeg forsøger i den kommende tid, at finde ud af, hvorfor der er forskel på apps, der nemt kan installeres og nogen der ikke kan med ovennævnte metoder.


Redigeret af Erik K - 03-Februar-2021 kl. 23:25
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu