|
Share fra Samsung telefon til Samsung TV |
Besvar |
Forfatter | ||
Kenneth
Bruger Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 128 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-September-2014 kl. 12:35 |
|
Hejsa,
Jeg købte sidste år et Samsung UE55F8005 og er generelt rigtig glad for tv'et. Dog har vi oplevet at den funktion der gør at vi kan smide ting fra vores apps på telefonen og op til fjernsynet ikke længere fungerer. Problemet er umiddelbart opstået efter jeg i forbindelse med skift af internet udbyder også skiftede router. Jeg kører nu et setup hvor vi via powerline og en lille dum 4-port switch kobler mediecenter og tv til routeren. Jeg har også testet via WiFi da jeg mistænkte powerline i at være årsagen, men heller ikke her får jeg ikonet i apps'ne der gør at jeg kan afspille fra telefoner/tabs til fjernsynet. I en periode inden jeg skiftede telefon fra Samsung Galaxy Nexus til Samsung Galaxy S4 virkede min, men ikke konens telefon. Efter mit skifte af telefon virker det heller ikke for mig. Jeg har forsøgt mig med AllShare app'en uden held ligesom en kollega anbefalede mig at slukke helt for tv (og strømmen dertil) i 10 minutter for at resette fjernsynet. Normal streaming eller anden internet adgang fra fjernsynet og mediecenter virker fint. Share fra mediecenter til fjernsyn virker heller ikke, selvom de sidder på samme switch. Er der nogen der har gode idéer til hvordan jeg kommer videre med fejlsøgning på dette problem? Mvh Kenneth
|
||
Samsung UE55F8005 - Onkyo TX-SR605 - HTPC - Jamo A-405HCS5
|
||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lyder mærkeligt.
Har altid virket fint på mit TV. Kan du se dit TV i app'en? I app'en skal du normalt vælge hvilken enhed du vil share/caste til (dit Tv) og så skal du første gang give lov til det på TV'et (der popper en menu op hvor du skal godkende). |
||
Kenneth
Funktioner
Tak(0)
|
|
AllShare app'en vil ikke connecte til mit TV. Jeg har desværre ikke testet med den før de andre ting holdt op med at virke.
Det kan være jeg skal have fat i Samsung.
|
||
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har samme problem hos mig. Jeg fandt alternative allshare apps, som virker. Så det er Samsungs egen allshare, (som de forøvrigt selv opfandt i sin tid!!!), som ikke virker.
Det går strygende for Samsung, kan man vel godt sige. |
||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Allshare virker nu fint hos mig... |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det gjorde den også for mig, indtil den blev opdateret på min Galaxy S3, Galaxy Tab og andre Samsung produkter. Derefter virker det ikke sammen med mit TV mere, (sikkert fordi TVét ikke er opdateret).
Min pointe er dog, at henter man andre Allshare apps i Google Play, så virker DE fint. Min logiske sans siger mig, at Samsung må have et problem. Om det er i Allshare eller TV, det er for mit vedkommende ret ligegyldigt. Problemet er fast et sted, hos Samsung. |
||
Kenneth
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg må prøve nogle af de andre så, det er bare underligt at jeg til at starte med kunne caste direkte fra f.eks. youtube og netflix apps - det kan jeg ikke mere.
/Kenneth
|
||
|
||
hermanR
Ny bruger Oprettet: 06-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
For en del måneder siden brugte jeg sidst vores Samsung AllShare Cast dongle. Men jeg prøvede nu og løsningen kører stadig fint, når jeg lige fandt rette HDMI indgang.
Grunden til jeg ikke bruger løsningen jævnligt er at jeg synes den lille dongle boks bliver meget varmt og det går i forvejen lidt trægt inden opkoblingen virker, hver gang. Da jeg så nu startede appen op på min Samsung Galaxy S3 fik jeg en besked om at der var en opdatering, som jeg acceptere at få. Men så virkede det også for mig. Slår jeg nu op på Programliste så har jeg (App-info) AllShare Cast Dongle S/W Version 1.2.3717 Mvh / HermanR |
||
Herman
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |