|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
NintendoB ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() Sendt: 31-Juli-2007 kl. 21:45 |
Hej hej
Jeg er ejer af et Sharp 42" LC42XD1E Tv Jeg kan ikke ligefrem sig jeg er glad for mit tv og grunden til dette er at tvet konstant står og kører op og ned i kontrasten det vil sig at billedet står og skifter for lidt lyser til lidt mørke alt efter hvordan lysforholdene er i det lokale hvor nu Tv’et står. Til at start med troede jeg der var noget galt med tv’et men efter at ha læste Brugsvejledning så kan jeg forstå at Tv’et selv vil regulerer skærmens lysstyrke. Det jeg p.t. er kommet frem til er at man selv kan slå noget som hedder OPC fra og der ved sluk for den funktion som gør at Tv’et selv regulerer skærmens lysstyrke. Problemet er nu at selv om jeg slår OPC fra så vil mit Sharp tv stadig selv bestemme hvordan billedet skal stå og det pisser mig lidt af undskyld mit sprog. Det er sådan at når OPC er slået fra så vil Tv’et stadig selv bestemme hvordan billedet skal stå der er godt nok ikke tale om at billedet står kører op og ned i kontrasten men nu bliver billedet bar i mørke scener meget mærkelig at se på. Jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal beskriv det men det er som om at Tv’et efter at OPC er slået fra er begyndt at reguler billedet ud fra hvad den selv ser på skærmen. Jeg tror bedst jeg kan beskriv det på den her måde : Når eller vis der er en sort baggrund på skærmen og med noget hvide text i midten det kun for eksempel vær en hvide menu på en sort baggrund på min PlayStadium 3 ja så kan jeg næsten ikke se menuen da tv’et åbenbart syntes at den hvide menu er for skarp og derfor dæmpe lysstyrken så meget at man næsten ikke kan se hvad der står i menuen men vis jeg så slår OPC til igen så træder den hvide menu i karakter og billedet er nu næsten så perfekt som det nu kan blive ja okay bortset fra at nu kan kæresten ikke kom ind i stuen og tænd og sluk for lystet uden at få tv’et til at stå og kører op og ned i kontrasten ;). Men bar så man ikke for det indtryk at problemet kun finder sted når jeg kører med min PlayStadium 3 så er den også gal når jeg bar ser almindelig tv udsendelser eller film. Nu ved jeg ikke om jeg har et defekt Tv eller om det bar er mig den er galt med men tilfræs er jeg langt fra. |
|
![]() |
|
Gert13 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
Jeg ved ikke om det kan løse dit problem, men check lige om "Black" er slået fra under billede indstillinger. Det kan i hvert fald lave meget mærkelige ting ved billedet hvis det er slået til. Det SKAL være slået fra.Ud over dette kan jeg ikke lige genkende dit problem fra mit eget. |
|
|
|
![]() |
|
NintendoB ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
Jeg har alt tid det der "Black" slået fra så jeg tror ikke det er der den er gal men ud over det så har jeg prøvet noget andet. Efter at ha sat mit Tv til at kører Eco og sat Backlight til -2 ser det ud til at hjulpet på mit lille problem. |
|
![]() |
|
![]() |
Men vis der er (nogen)
![]() ![]() Redigeret af NintendoB - 02-August-2007 kl. 09:40 |
|
![]() |
|
Gert13 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=2672& highlight=xd1e Her er der et par stykker der har lagt deres indstillinger op. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for dit link det var lige det jeg hade søgt efter |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |