recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sharp 42" LC42XD1E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSharp 42" LC42XD1E

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NintendoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: Sharp 42" LC42XD1E
    Sendt: 31-Juli-2007 kl. 21:45

Hej hej

Jeg er ejer af et Sharp 42" LC42XD1E Tv

Jeg kan ikke ligefrem sig jeg er glad for mit tv og grunden til dette er at tvet konstant står og kører op og ned i kontrasten det vil sig at billedet står og skifter for lidt lyser til lidt mørke alt efter hvordan lysforholdene er i det lokale hvor nu Tv’et står.

Til at start med troede jeg der var noget galt med tv’et men efter at ha læste Brugsvejledning så kan jeg forstå at Tv’et selv vil regulerer skærmens lysstyrke.

Det jeg p.t. er kommet frem til er at man selv kan slå noget som hedder OPC fra og der ved sluk for den funktion som gør at Tv’et selv regulerer skærmens lysstyrke.

Problemet er nu at selv om jeg slår OPC fra så vil mit Sharp tv stadig selv bestemme hvordan billedet skal stå og det pisser mig lidt af undskyld mit sprog.

Det er sådan at når OPC er slået fra så vil Tv’et stadig selv bestemme hvordan billedet skal stå der er godt nok ikke tale om at billedet står kører op og ned i kontrasten men nu bliver billedet bar i mørke scener meget mærkelig at se på.

Jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal beskriv det men det er som om at Tv’et efter at OPC er slået fra er begyndt at reguler billedet ud fra hvad den selv ser på skærmen.

Jeg tror bedst jeg kan beskriv det på den her måde :

Når eller vis der er en sort baggrund på skærmen og med noget hvide text i midten det kun for eksempel vær en hvide menu på en sort baggrund på min PlayStadium 3 ja så kan jeg næsten ikke se menuen da tv’et åbenbart syntes at den hvide menu er for skarp og derfor dæmpe lysstyrken så meget at man næsten ikke kan se hvad der står i menuen men vis jeg så slår OPC til igen så træder den hvide menu i karakter og billedet er nu næsten så perfekt som det nu kan blive ja okay bortset fra at nu kan kæresten ikke kom ind i stuen og tænd og sluk for lystet uden at få tv’et til at stå og kører op og ned i kontrasten ;).

Men bar så man ikke for det indtryk at problemet kun finder sted når jeg kører med min PlayStadium 3 så er den også gal når jeg bar ser almindelig tv udsendelser eller film.

Nu ved jeg ikke om jeg har et defekt Tv eller om det bar er mig den er galt med men tilfræs er jeg langt fra.

Men vis en software update af tv’et eller noget kun hjælp på tv’et  så hilser jeg da også det velkommen da jeg tror at problemet ligger i softwaren.
Til top
Gert13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 12:24

Jeg ved ikke om det kan løse dit problem, men check lige om "Black" er slået fra under billede indstillinger. Det kan i hvert fald lave meget mærkelige ting ved billedet hvis det er slået til. Det SKAL være slået fra.Ud over dette kan jeg ikke lige genkende dit problem fra mit eget.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 18:58

Jeg har alt tid det der "Black" slået fra så jeg tror ikke det er der den er gal men ud over det så har jeg prøvet noget andet.

Efter at ha sat mit Tv til at kører Eco og sat Backlight til -2 ser det ud til at hjulpet på mit lille problem.

Men når så det er sagt så vil det vær dejligt vis man kun få en lille guide eller et setup forslag til hvordan jeg skal set alt det andet så som :

Contrast ?
Brightness ?
Colour ?
Sharpness ?

Og alt det andet.

Men vis der er nogen der kan vær lidt behjælpelig med hvordan jeg skal set det op så vil jeg vær meget taknemmelig for det smil

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 09:39
Men vis der er (nogen) der kan vær lidt behjælpelig med hvordan jeg skal set det hele op så jeg får det bedst muligt resultater/Billede så vil jeg vær meget taknemmelig for det

Redigeret af NintendoB - 02-August-2007 kl. 09:40
Til top
Gert13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 14:47

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=2672& highlight=xd1e

Her er der et par stykker der har lagt deres indstillinger op.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 21:04

Mange tak for dit link det var lige det jeg hade søgt efter

Til top

Besvar Besvar