recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sharp 70" fladskærm til 20K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sharp 70" fladskærm til 20K

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Tobster Tobster skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Er der nogen af jer, der har fået det hjem og ind i stuen? hvis ja, hvordaner billedet i hverdagen? er lyset jævnt eller ujævnt på den?

Kan ikke forstå at det er umuligt at finde nogle danskere på nettet der har købt 70LE741S nu hvor den er så langt nede i pris. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk som havde brugt det gennem længere tid...

Pris ???? ( jeg synes ikke det er dyrt, for en kvalitets skærm )
mwn for mange er det nok her det halter.
Prøv at kontakte HIFI Klubben, de ar aut. forhandler sf Sharp
E.L.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Tobster Tobster skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Er der nogen af jer, der har fået det hjem og ind i stuen? hvis ja, hvordaner billedet i hverdagen? er lyset jævnt eller ujævnt på den?

Kan ikke forstå at det er umuligt at finde nogle danskere på nettet der har købt 70LE741S nu hvor den er så langt nede i pris. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk som havde brugt det gennem længere tid...

Pris ???? ( jeg synes ikke det er dyrt, for en kvalitets skærm )
mwn for mange er det nok her det halter.
Prøv at kontakte HIFI Klubben, de ar aut. forhandler sf Sharp

Køb denne 70" model med supergod service, aut. forhandler og spec. i Sharp
Den viate har alt.

http://www.av-connection.dk/?ML=1498
E.L.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:27
Jeg ved ikke om det er til nogen hjælp, men jeg har næsten lige købt lillebror'en 60LE636S og er yderst tilfreds. Den havde noget clouding i starten, men det kunne "masseres" væk (ja, jeg troede heller ikke på det, men det virker faktisk), så nu er der kun ganske lidt tilbage, som kun ses hvis jeg går helt tæt på skærmen.

Den har ikke netflix og generelt er SmartTV platformen ubrugelig, men det vidste jeg godt på forhånd, så det betyder ikke noget for mig.

Jeg synes den har et godt billede og så har den en noget bedre implementation af HDMI-CEC end mit Sony havde, så det spiller rigtig godt sammen med mit surround anlæg.

Pt. er det på tilbud i Elgiganten til 8999,- hvilket må siges at være en ganske god pris for et 60" TV.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Den havde noget clouding i starten, men det kunne "masseres" væk (ja, jeg troede heller ikke på det, men det virker faktisk), så nu er der kun ganske lidt tilbage, som kun ses hvis jeg går helt tæt på skærmen.

Kan du ikke uddybe det en lille smule. Har læst om det, men hvordan gjorde du?
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 20:22
Så faktisk en ekspedient gøre dette ved et Sharp LC 70LE741S hos Elgiganten i Aalborg.
Han gjorde det kun ganske kort, men det lod til at hjælpe.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 22:34
Man tager simpelthen en klud (fiberklud eller anden slags, til rengøring af skærme) og så med et fast og konstant tryk (uden at det er for hårdt), så kører du fra midten af skærmen og så ud til kanten i den ene side. Det gør du så hele vejen ned og der efter gentager du mod den anden side.

Af hvad jeg kan læse mig til, så skyldes clouding at skærmen bliver ujævn i forbindelse med samlingen (hvis du trykker med en finger på en LCD skærm, så opstår der også lys omkring det sted du trykker). Når du så udføre ovenstående, så udjævner du det. 

Om det er rigtigt eller ej, aner jeg ikke. Men det er 100% sikkert at det har fjernet det meste af den clouding der var på min skærm.

Redigeret af dumb - 31-Januar-2013 kl. 22:34
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu