recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sharp Aquos 37XD1E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSharp Aquos 37XD1E

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mulle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-September-2004
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af spooky spooky skrev:

Hej alle.

Hvis man læser AVforums er der over 400 sider om Sharp XD1E. XD1E'er har mange problemer dvs banding og buzzing! AVforums USA har også mange sider med tidsvarende problemer,  XD1E modeller  er "næsten" trukket" tilbage i USA. Hvis man er heldig få man verdens bedste LCD hvis ikke tja så er penge spildt.

ps link til AV forums få du her.http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=381973&a mp;n bsp; 

Hej,

undskyld min uvidenhed, men hvad er banding og buzzing ?

/Morten

Til top
spooky Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 23:36

hej Lars,

jeg har lige læste din test i 'flatpanels dk', hvor du selv referere til "en smule banding".Hvis du læsere trådet i AVforums kan man konstatere at der er virkelig stor problemer med netop XD1E modeller. Men jeg er også meget intereseret i TV'et. Kanonpriser I har forhandlede og hvis man er heldig dvs ingen banding eller buzzing så har man verdens bedste LCD.

Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 23:42

Hej

Det jeg har fået at vide fra service center vest, at mit philips  37pf 9731 er at det er sharp panellet det er galt med og der udover er der et andet hardwer problem, men hvor vidt det hænger sammen ved jeg ikke, men det kunne jo være vær og undesøge, ikke for ødelæge noget der ser godt ud er selv fristet. men der er måske en grund til den er så billig.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 23:46

jeg har lige læste din test i 'flatpanels dk', hvor du selv referere til "en smule banding"

Den test kan jeg nu ikke tage æren for, den er lavet af Rasmus Larsen - indehaver af flatpanels.dk

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
spooky Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 23:47

Hej igen,

cnet.com har også testet tv'et  samme problemer banding og buzzing

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 00:02

Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

Det jeg har fået at vide fra service center vest, at mit philips  37pf 9731 er at det er sharp panellet det er galt med og der udover er der et andet hardwer problem, men hvor vidt det hænger sammen ved jeg ikke, men det kunne jo være vær og undesøge, ikke for ødelæge noget der ser godt ud er selv fristet. men der er måske en grund til den er så billig.

Er Philips'en billig?

============

LCD paneler produceres af Sharp, Samsung og LG-Philips m.fl. og disse bruges i mange TV fra alle mulige producenter. Man kan derfor ikke bare sige at Sharp er dårlig og LG-Philips er god, eller omvendt. Og man kan heller ikke sige at når et TV med et Sharp 37" er dårligt, så er det nok alle Sharp 37" der er dårlige.

Men her er hvad de nåede frem til angående Philips 37" skærm (det er kun deres 37" som har problemer).

1. There is only 37" model have this fault (because its use different - a ColdCatodeBackLilght CCBL backlight panel than other panels, which use a HotCcatodeBackLight HCBL backlight panels)

2. ALL 37" models have this fault (don't even try to think that you are lackie than someone else)

3. Problem will apper from the first time you will switch the TV on, but you probably will never notice that, because it will go in a seconds, but after some time it will stay there longer and longer, and become darker and darker, aprx. in 1-3 month it will be a very noticable and will take hours to disapper. In 3 month you will start thinking about repear or replacement for sure.

4. Philips on its way to fix this problem, but there is no time frame

5. Still probably only 5% of Philips staff and 1% of Store's staff know about issue

Ovenstående går alene på Philips 37PF9731D. Jeg har ingen referencer til at andre mærker/modeller skulle lide af samme fejl - uanset om de også benytter Sharp paneler.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 00:12

cnet.com har også testet tv'et  samme problemer banding og buzzing

Jeg kan ikke finde en eneste Sharp XD1 på cnet.com

Har du et link ?

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
spooky Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 11:14

Hej Lars,

Væsgo min fætter:http://reviews.cnet.com/Sharp_LC_46D62U/4505-6482_7-3 2069030.html?tag=txt

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg ved ikke med Sharp, men ofte er det ikke de samme modeller der sælges i USA og Europa. Heller ikke selvom der bruges samme modelnumre. Så jeg ville være varsom med at konkludere noget ud fra debatter i amerikanske forums, med mindre E-modellerne er identiske med US-modellerne.

Jeg er også meget interesseret i Sharp'en, men derfor må man jo tjekke, hvad der er skrevet, og måske endnu bedre - andre brugeres erfaringer. Meldingerne fra bl.a. UK og Sverige tyder på, at der problemer med XD1E vedr. banding (46" og 52") og buzzing. Som jeg forstår det, så er der begge steder blevet returneret et meget stort antal apparater (procentuelt), når det gælder de store modeller. Fra den svenske side forstår jeg, at Sharp er opmærksom på problemerne og mener, at der er taget skridt til at løse dette i de seneste serier.....

Tjek selv:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=381973

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=129667

Redigeret af miri - 04-Februar-2007 kl. 12:10
miri
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 14:56

Her er et funktonelt link til den CNET artikel, som spooky henviser til
http://reviews.cnet.com/Sharp_LC_46D62U/4505-6482_7-32069030 .html

CNET skriver om et TV som hedder LC-46D62U. Jeg skal ikke kunne sige, om det reelt er det samme som Sharp Aquos XD1E, men det har i hvert fald ikke samme navn...

Redigeret af JesperLund - 04-Februar-2007 kl. 15:03
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 15:15

Væsgo min fætter:http://reviews.cnet.com/Sharp_LC_46D62U/4505-6482_7-3 2069030.html?tag=txt

Men det er jo ikke XD1E ?

Hvilke forskelle er der imellem det du linker til, og så de XD1E modeller vi kan købe her ?

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
spooky Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 16:43

Hej Lars,

Der er kun små forskelle, Antal component indgang, antal HDMI indgang etc og vores europæisk modeller har en mere avanceret TruD chip fra Micronas. Pointen er at vores modeller(XD1E) og deres modeller (D62) har det samme panel og derfor samme banding  problemer. Jeg har læste i US AV forums at Sharp har fjernede den model fra hylderne og gøre  klare til de nye model seriere (D92) som svar til den nye HD1E modeller vi få snart i europa.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu