|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Mulle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-September-2004 Status: Offline Point: 56 |
![]() |
Hej, undskyld min uvidenhed, men hvad er banding og buzzing ? /Morten
|
|
![]() |
|
spooky ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
hej Lars,
jeg har lige læste din test i 'flatpanels dk', hvor du selv referere til "en smule banding".Hvis du læsere trådet i AVforums kan man konstatere at der er virkelig stor problemer med netop XD1E modeller. Men jeg er også meget intereseret i TV'et. Kanonpriser I har forhandlede og hvis man er heldig dvs ingen banding eller buzzing så har man verdens bedste LCD. |
|
![]() |
|
jb17j ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Aalborg dk Status: Offline Point: 453 |
![]() |
Hej Det jeg har fået at vide fra service center vest, at mit philips 37pf 9731 er at det er sharp panellet det er galt med og der udover er der et andet hardwer problem, men hvor vidt det hænger sammen ved jeg ikke, men det kunne jo være vær og undesøge, ikke for ødelæge noget der ser godt ud er selv fristet. men der er måske en grund til den er så billig. |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Den test kan jeg nu ikke tage æren for, den er lavet af Rasmus Larsen - indehaver af flatpanels.dk /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
spooky ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
Hej igen, cnet.com har også testet tv'et samme problemer banding og buzzing |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Er Philips'en billig? ============ LCD paneler produceres af Sharp, Samsung og LG-Philips m.fl. og disse bruges i mange TV fra alle mulige producenter. Man kan derfor ikke bare sige at Sharp er dårlig og LG-Philips er god, eller omvendt. Og man kan heller ikke sige at når et TV med et Sharp 37" er dårligt, så er det nok alle Sharp 37" der er dårlige. Men her er hvad de nåede frem til angående Philips 37" skærm (det er kun deres 37" som har problemer). 1. There is only 37" model have this fault (because its use different - a ColdCatodeBackLilght CCBL backlight panel than other panels, which use a HotCcatodeBackLight HCBL backlight panels) Ovenstående går alene på Philips 37PF9731D. Jeg har ingen referencer til at andre mærker/modeller skulle lide af samme fejl - uanset om de også benytter Sharp paneler. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan ikke finde en eneste Sharp XD1 på cnet.com Har du et link ? /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
![]() |
|
![]() |
Hej Lars, Væsgo min fætter:http://reviews.cnet.com/Sharp_LC_46D62U/4505-6482_7-3 2069030.html?tag=txt |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() |
Jeg er også meget interesseret i Sharp'en, men derfor må man jo tjekke, hvad der er skrevet, og måske endnu bedre - andre brugeres erfaringer. Meldingerne fra bl.a. UK og Sverige tyder på, at der problemer med XD1E vedr. banding (46" og 52") og buzzing. Som jeg forstår det, så er der begge steder blevet returneret et meget stort antal apparater (procentuelt), når det gælder de store modeller. Fra den svenske side forstår jeg, at Sharp er opmærksom på problemerne og mener, at der er taget skridt til at løse dette i de seneste serier..... Tjek selv: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=381973 http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=129667 Redigeret af miri - 04-Februar-2007 kl. 12:10 |
|
miri
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Her er et funktonelt link til den CNET artikel, som spooky henviser til CNET skriver om et TV som hedder LC-46D62U. Jeg skal ikke kunne sige, om det reelt er det samme som Sharp Aquos XD1E, men det har i hvert fald ikke samme navn... Redigeret af JesperLund - 04-Februar-2007 kl. 15:03 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Men det er jo ikke XD1E ? Hvilke forskelle er der imellem det du linker til, og så de XD1E modeller vi kan købe her ? /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
![]() |
|
![]() |
Hej Lars, Der er kun små forskelle, Antal component indgang, antal HDMI indgang etc og vores europæisk modeller har en mere avanceret TruD chip fra Micronas. Pointen er at vores modeller(XD1E) og deres modeller (D62) har det samme panel og derfor samme banding problemer. Jeg har læste i US AV forums at Sharp har fjernede den model fra hylderne og gøre klare til de nye model seriere (D92) som svar til den nye HD1E modeller vi få snart i europa. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |