recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sharp Aquos 37XD1E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSharp Aquos 37XD1E

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 20:06

Vil Sharp XD1E Full-HD LCD 42" være et bedre køb end Panasonic TH-42PX60 eller evt. PX70 plasma?

Skærmen skal bruges til tv og dvd. Ikke pc.

Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 09:30

Jeg synes det er sjovt, at se folk gå helt i spåner på de engelske fora. Fejlen med buzzing er naturligvis forståelig, da det er ganske irriterende, men det er ikke alle modellerne der har denne fejl. Det 46 tommer jeg havde hjemme, havde eksempelvis ikke.

Banding er derimod en underlig størrelse, når man skal læse folks oplevelse af det. Tag eksempelvis en lang række andre topmodeller og fortæl mig, hvilke der ikke lider af banding eller har svært ved at gengive gradienter og konturer?

Det lader til at folk ikke rigtig forstår, at dette ikke er en fejl i et Tv. Det er simpelthen bare resultatet af eksempelvis en lidt for svag processor. Det samme er forkerte farver eller bare et ujævnt gammaforløb. Men det er sjældent jeg ser folk få ombyttet et Tv på grundlaget, at farverne er forkerte.

Hvis den billedmæssige "fejl" er afgørende for jer, så handler det måske ikke så meget om, at I ikke vil have et "fejlbehæftet" Tv, men nok nærmere, at I så ikke er tilfredse med billedkvaliteten.

At Sharp så på den anden side efterlever et så massivt pres fra forbrugerne, er da klart. Men kom ikke og fortæl mig, at Sharp - verdens største LCD producent - ikke på forhånd vidste, at banding kunne anes? I øvrigt lige så vel som på en uendelig række af andre fladskærme.

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Vil Sharp XD1E Full-HD LCD 42" være et bedre køb end Panasonic TH-42PX60 eller evt. PX70 plasma?

Skærmen skal bruges til tv og dvd. Ikke pc.

Hej!

Klart NEJ......til det du vil bruge det til.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
KingManon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 12:44
Nogen der ved om man kan firmwareopgradere dette TV som man f.eks. kan med nogle (alle?) Philips' tv?

Har lige haft Hifiklubben i røret og spurgt om de har denne model i butikken hvortil svaret var "nej, vores distubutør har forbudt os at have det stående i butikken så længe de ikke kan levere varen", så spændende hvor længe der går fra fælleskøbet slutter til man får sit TV :)

Jeg er dog SÅ tæt på at bestille et 37"!!
Til top
GSKAiro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 15:59
Nu ahr jeg siddet og kikket i ca 1 time på Sharps 52XD1 og kan ikke se eller høre noget galt med det, så jeg tror jeg skal ud og finde mig en Tysker der vil sælge mig en hurtigst muligt :D
Til top
per34 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2004
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 18:21

Oprindeligt skrevet af GSKAiro GSKAiro skrev:

Nu ahr jeg siddet og kikket i ca 1 time på Sharps 52XD1 og kan ikke se eller høre noget galt med det, så jeg tror jeg skal ud og finde mig en Tysker der vil sælge mig en hurtigst muligt :D

Hvor har du dog set denne skønne sag.

Per

Til top
Jan P. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 19:39
Til top

Besvar Besvar Side  <123