|
Sharp DA LC60LE635 Standbystrøm |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BorreBoy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 383 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Marts-2013 kl. 08:01 |
Hejsa.
Jeg er i gang med at finde strømsyndere. Mit TV Sharp DA LC60LE635, bruger 5-6W i standby. Jvf manualen skal den kun bruge 0,1W i standby. Har fundet en "hurtig opstart" i indstillinger, men den har hele tiden været deaktiveret. Nogen idéer til at få forbruget ned?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7242 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor længe har du målt ?
Der kan sikkert gå 10-30 minutter før den når det lave forbrug, pga noget tv guide osv i tv. |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4705 |
Hvad måler du med? Din strømmåler skal kunne håndtere den switch-mode, som f.eks. tv-skærme bruger for at give dig en præcis standby-forbrug-måling.
Typisk bruger tv lidt mere standby-strøm i minutter efter de slukker, indtil al elektronik er lukket ned. Hvis du har tidsindstillet f.eks. optagelser, kan tv'et have tunere aktiveret, mens det er slukket.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
BorreBoy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 383 |
Bruger en Ide-line energimåler. Hvad mener du med den skal kunne måle switch-mode? Strømforbrug er vel strømforbrug?
Det første minut brugte den ca. 30-40W og faldt så derefter til 5-6W. Det var det samme 20 min senere. Har ikke testet længere tid. |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4705 |
Strømforbrug er strømforbrug, ja, men måden hvorpå strømforsyninger virker er ikke den samme. Du skal have en strømmåler, som kan måle på switch-mode strømforsyninger, som bruges i f.eks. computere og tv-skærme. Ellers får du ikke en korrekt måling i visse scenarier (f.eks. ved standby-forbrug). Jeg ved ikke om Ide-line-måleren kan måle på switch-mode-strømforsyninger (det kunne godt lyde som om at det ikke er tilfældet), da jeg ikke kender den, men ellers kan jeg anbefale DONGs Spar-o-meter. Spar-o-meter kan. Du kunne på et tidspunkt låne det på biblioteket, men jeg ved ikke om det stadig er tilfældet.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |