recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sharp LC-60LE636S VS. Samsung 59" 3D Plasma PS59D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sharp LC-60LE636S VS. Samsung 59" 3D Plasma PS59D

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sharp LC-60LE636S VS. Samsung 59" 3D Plasma PS59D
    Sendt: 18-Februar-2012 kl. 23:56
...Som overskriften siger - Er der nogle som kan vurdere hvilken af disse TV der er det bedste køb? Skærmen skal bruges til TV-kiggeri, PS3 og Blu ray (måske også lidt DVD)... Udmiddelbart hælder jeg mest til Samsungs Plasma, da LCD LED har det med at lide af clouding - Nogen der ved om sharp har problemer med dette? På den anden side er jeg også lidt skeptisk over for Plasma skærmen da vi har syd-vendte vinduer, hvor lyset kommer direkte ind på skærmen midt på dagen (selvfølgelig er nedrulning af persienner en mulighed).
TV'et skal afløse en BenQ W1000 projektor (DLP) og mit 4 år gamle Samsung LE-40A656 (et LCD TV).

Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej, da et en A/B test ikke er muligt...

På forhånd tak
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 11:35
Direkte sollys på en skærm vil være et problem uanset skærmteknologi. Anskaf mørklægnings rullegardiner
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Direkte sollys på en skærm vil være et problem uanset skærmteknologi. Anskaf mørklægnings rullegardiner

Det er ganske rigtigt, men mørkelægning via rullegardiner er ikke en mulighed med vores vinduesparti i stuen... Jeg har skam også mørkelægningsstof jeg kan hænge op ved brug af projektorSmile, MEN lad mig omformulere mit spørgsmål lidt...

- Hvilken af disse 2 skærme ville klare sig i et rum (ikke synderligt påvirket af sollys) hvor man gerne vil have en lille lampe tændt - dvs dæmpet belysning om aftenen? Der vil formentlig blive set flest film med lidt lys i stuen fremover, da total mørkelægning (som det kræver for at få godt billede fra min projektor) gør mig meget træt... Det bliver simpelthen anstrengende at se film sådan... Dead
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

- Hvilken af disse 2 skærme ville klare sig i et rum (ikke synderligt påvirket af sollys) hvor man gerne vil have en lille lampe tændt - dvs dæmpet belysning om aftenen?

Jeg kender ikke de 2 tv, men kan tilføje at jeg mit tv hængende på en sydvendt væk og vinduerne er mod vest. Når der er meget lyst udenfor trækker vi nogen gang for, men det er sjældent.

Det er et ældre plasma tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

- Hvilken af disse 2 skærme ville klare sig i et rum (ikke synderligt påvirket af sollys) hvor man gerne vil have en lille lampe tændt - dvs dæmpet belysning om aftenen?

Jeg kender ikke de 2 tv, men kan tilføje at jeg mit tv hængende på en sydvendt væk og vinduerne er mod vest. Når der er meget lyst udenfor trækker vi nogen gang for, men det er sjældent.

Det er et ældre plasma tv.

Klaus

Ok. Og du har ikke problemer med mørke scener  ved film? Min frygt med plasma er nemlig at sort bliver til mørkegrå så snart man har lidt lysindfald eller tœnder en lampe i stuen...
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 13:05
Jeg har selv et par lamper tændt om aftenen når der kigges TV. De er så anbragt så de ikke spejler sig i skærmen. Derudover er der to lamper bag ved skærmen, og det øger faktisk kontrastvirkningen, da øjnene ikke skal omstille sig ved kig væk fra skærmen. Og jeg har plasma!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 13:17

Ok. Og du har ikke problemer med mørke scener  ved film?

Næh

Min frygt med plasma er nemlig at sort bliver til mørkegrå så snart man har lidt lysindfald eller tœnder en lampe i stuen...

Det er lige fedt om det er plasma eller LCD.

Ingen skærme kan "opsuge lys".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 19:03
...Planen ville også primært at tænde den lampe jeg har hængene i venstre hjørne (se link til min stue nedenfor):

Og så finder kæresten nok på en god ide om at tænde nogle starinlys LOL

- Kampus: Du kender heller ikke nogen af de nævnte skærme?

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 19:46
Nej
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 22:04
Jeg hælder egentlig mest til Samsungen så, da den har 3D (men hvor meget bruger folk egentlig deres 3D funktion). Dog har den ikke T2-tuner i, men det har måske ikke nogen betydning hvis man alligevel har kabel TV, og ikke boxer? Sharp TV'et har derimod T2 tuner, men ikke 3DDead 

Hvad skal man vægte højest? Hvis T2 tuner ikke er nødvendigt ved kabel TV virker det jo til at man får mest TV ved at tage Samsung modellen... Forskellen på 59" vs 60" er vist minimal...

Redigeret af jonas47 - 20-Februar-2012 kl. 22:07
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 10:48
LCD er kun bedst om dagen hvor den har mest lys i billedet. Om aftenen er plasmaen bedst. Jeg ville vælge plasma, som jeg også selv har hjemme. Min skærm hænger på sydvendt væg 1 meter til vinduesparti til højre mod vest. Kun om sommeren hvis der skal ses tour de france, må jeg kører persienner ned.
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

LCD er kun bedst om dagen hvor den har mest lys i billedet. Om aftenen er plasmaen bedst. Jeg ville vælge plasma, som jeg også selv har hjemme. Min skærm hænger på sydvendt væg 1 meter til vinduesparti til højre mod vest. Kun om sommeren hvis der skal ses tour de france, må jeg kører persienner ned.

- Og du føler dig heller ikke generet af buzzing? Kan forstå at det er et udbredt "problem" på Samsungs plasma skærme... Jeg har aldrig lyttet til en plasma i et stille rum, så ved ærlig talt ikke om det er et stort minusConfused
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu