|
Sharp LC-60LE636S VS. Samsung 59" 3D Plasma PS59D |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
jonas47 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 246 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Februar-2012 kl. 23:56 |
|
...Som overskriften siger - Er der nogle som kan vurdere hvilken af disse TV der er det bedste køb? Skærmen skal bruges til TV-kiggeri, PS3 og Blu ray (måske også lidt DVD)... Udmiddelbart hælder jeg mest til Samsungs Plasma, da LCD LED har det med at lide af clouding - Nogen der ved om sharp har problemer med dette? På den anden side er jeg også lidt skeptisk over for Plasma skærmen da vi har syd-vendte vinduer, hvor lyset kommer direkte ind på skærmen midt på dagen (selvfølgelig er nedrulning af persienner en mulighed).
TV'et skal afløse en BenQ W1000 projektor (DLP) og mit 4 år gamle Samsung LE-40A656 (et LCD TV). Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej, da et en A/B test ikke er muligt... På forhånd tak
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Direkte sollys på en skærm vil være et problem uanset skærmteknologi. Anskaf mørklægnings rullegardiner
|
||
![]() |
||
|
Det er ganske rigtigt, men mørkelægning via rullegardiner er ikke en mulighed med vores vinduesparti i stuen... Jeg har skam også mørkelægningsstof jeg kan hænge op ved brug af projektor ![]() - Hvilken af disse 2 skærme ville klare sig i et rum (ikke synderligt påvirket af sollys) hvor man gerne vil have en lille lampe tændt - dvs dæmpet belysning om aftenen? Der vil formentlig blive set flest film med lidt lys i stuen fremover, da total mørkelægning (som det kræver for at få godt billede fra min projektor) gør mig meget træt... Det bliver simpelthen anstrengende at se film sådan...
![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19812 |
|
Jeg kender ikke de 2 tv, men kan tilføje at jeg mit tv hængende på en sydvendt væk og vinduerne er mod vest. Når der er meget lyst udenfor trækker vi nogen gang for, men det er sjældent. Det er et ældre plasma tv. Klaus |
||
![]() |
||
|
Ok. Og du har ikke problemer med mørke scener ved film? Min frygt med plasma er nemlig at sort bliver til mørkegrå så snart man har lidt lysindfald eller tnder en lampe i stuen...
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Jeg har selv et par lamper tændt om aftenen når der kigges TV. De er så anbragt så de ikke spejler sig i skærmen. Derudover er der to lamper bag ved skærmen, og det øger faktisk kontrastvirkningen, da øjnene ikke skal omstille sig ved kig væk fra skærmen. Og jeg har plasma!
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19812 |
|
Næh
Det er lige fedt om det er plasma eller LCD. Ingen skærme kan "opsuge lys". Klaus |
||
![]() |
||
|
...Planen ville også primært at tænde den lampe jeg har hængene i venstre hjørne (se link til min stue nedenfor):
Og så finder kæresten nok på en god ide om at tænde nogle starinlys ![]() - Kampus: Du kender heller ikke nogen af de nævnte skærme? |
||
![]() |
||
|
Nej
|
||
![]() |
||
|
Jeg hælder egentlig mest til Samsungen så, da den har 3D (men hvor meget bruger folk egentlig deres 3D funktion). Dog har den ikke T2-tuner i, men det har måske ikke nogen betydning hvis man alligevel har kabel TV, og ikke boxer? Sharp TV'et har derimod T2 tuner, men ikke 3D
![]() Hvad skal man vægte højest? Hvis T2 tuner ikke er nødvendigt ved kabel TV virker det jo til at man får mest TV ved at tage Samsung modellen... Forskellen på 59" vs 60" er vist minimal...
Redigeret af jonas47 - 20-Februar-2012 kl. 22:07 |
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
LCD er kun bedst om dagen hvor den har mest lys i billedet. Om aftenen er plasmaen bedst. Jeg ville vælge plasma, som jeg også selv har hjemme. Min skærm hænger på sydvendt væg 1 meter til vinduesparti til højre mod vest. Kun om sommeren hvis der skal ses tour de france, må jeg kører persienner ned.
|
||
![]() |
||
|
- Og du føler dig heller ikke generet af buzzing? Kan forstå at det er et udbredt "problem" på Samsungs plasma skærme... Jeg har aldrig lyttet til en plasma i et stille rum, så ved ærlig talt ikke om det er et stort minus
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |