recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sharp LC-60LE636S VS. Samsung 59" 3D Plasma PS59D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sharp LC-60LE636S VS. Samsung 59" 3D Plasma PS59D

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

- Og du føler dig heller ikke generet af buzzing? Kan forstå at det er et udbredt "problem" på Samsungs plasma skærme... Jeg har aldrig lyttet til en plasma i et stille rum, så ved ærlig talt ikke om det er et stort minusConfused

Ikke for at fornærme dig, men:
Hvor mørkt skærmen er ved en lampe tændt og en smule buzzing er da det mindste problem i en så stor skærm til så få penge. Et at de steder der er sparet er helt sikkert på selve billedpanelet, men også i den bagvedliggende elektronik, så som billedbehandlingskredsløb. Sidstenævnte er forskellen på et godt og et halvgodt fjernsyn - uanset panelet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
allando Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 380
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allando Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 12:04
...LG 60PZ950W i Bilka til kr.  9.999...
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 12:57

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

LCD er kun bedst om dagen hvor den har mest lys i billedet. Om aftenen er plasmaen bedst. Jeg ville vælge plasma, som jeg også selv har hjemme. Min skærm hænger på sydvendt væg 1 meter til vinduesparti til højre mod vest. Kun om sommeren hvis der skal ses tour de france, må jeg kører persienner ned.

- Og du føler dig heller ikke generet af buzzing? Kan forstå at det er et udbredt "problem" på Samsungs plasma skærme... Jeg har aldrig lyttet til en plasma i et stille rum, så ved ærlig talt ikke om det er et stort minusConfused
Jeg har aldrig hørt buzzing fra en plasma. Men min er også en Pioneer ;) Tror også problemet for nogen er de billige modeller og dem med blæser. Og så er nogen mennesker MEGET følsomme i ørerne...
Det er jo langt fra alle skærme har de fejl som en skærm kan have. Ikke alle LED´r har meget clouding..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 12:59
Du mangler iøvrigt selve varenummeret på den samsung plasma! Alt efter D´et.... kan kun se det er en Plasma 59"...
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2010
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Du mangler iøvrigt selve varenummeret på den samsung plasma! Alt efter D´et.... kan kun se det er en Plasma 59"...

det er en ps59d555... Dvs deres næst laveste serienummer. 
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ikke for at fornærme dig, men:
Hvor mørkt skærmen er ved en lampe tændt og en smule buzzing er da det mindste problem i en så stor skærm til så få penge. Et at de steder der er sparet er helt sikkert på selve billedpanelet, men også i den bagvedliggende elektronik, så som billedbehandlingskredsløb. Sidstenævnte er forskellen på et godt og et halvgodt fjernsyn - uanset panelet.

Klaus

Du fornærmer skam ikke  mig - tværtimod søger viden og hjælp, så jeg kan ende op med en skærm jeg bliver glad for... men det du skriver sœtter helt sikkert nogle flere tanker i gang. Jeg har altid interesseret mig mest for lyd, og nu søger jeg en OK skærm, som skal afløse min projektor (derfor så stort billede muligt) til omkring 10.000,-
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af allando allando skrev:

Er det et bedre TV end de 2 nœvnte? Kan faktisk godt lide designet på den skærm!
Til top
allando Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2006
Point: 380
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allando Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 15:00

Er det et bedre TV end de 2 nœvnte? Kan faktisk godt lide designet på den skærm!

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 15:17

desværre har LG glemt farven sort på denne model
så den vil jeg vælge fra
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 16:43
Har ikke set de billigere modeller plasma fra Samsung, så skal ikke udtale mig. Jeg ville dog bibeholde projektor + lcd ideen :)
Til top
RE58 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Februar-2012
Sted: Aalborg, Danmar
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RE58 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 17:40
Jeg ville klart vælge Samsung, af alle plasma paneler jeg har set er Samsung det mærke som kommer tættest på referencen Pioneer. 3D vil jeg personligt ikke vægte højt, der er meget få film og det meste ligner crap. Jo mere elementer skal forestille at være i baggrunden, jo mere utydelige bli'r de på de fleste 3D skærme.
Alle troede jo at Panasonic overtog Pioneers KURO teknologi og dermed lagde sig i spidsen, men jeg har prøvet at sammenligne både Panasonic og Samsungs topmodeller i plasma og det falder klart ud til Samsungs fordel.
LCD paneler er noget crap, stort set alle mærker er kun egnet til lysbilleder, de kan ikke panorere ordentlig og kan ikke lave ordentlig sort. Farverne er tvivlsomme etc.
Har selv Pioneer 50" og har til gode at se et panel som kan komme på knæhøjde med det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af RE58 RE58 skrev:

Jeg ville klart vælge Samsung, af alle plasma paneler jeg har set er Samsung det mærke som kommer tættest på referencen Pioneer. 3D vil jeg personligt ikke vægte højt, der er meget få film og det meste ligner crap. Jo mere elementer skal forestille at være i baggrunden, jo mere utydelige bli'r de på de fleste 3D skærme.
Alle troede jo at Panasonic overtog Pioneers KURO teknologi og dermed lagde sig i spidsen, men jeg har prøvet at sammenligne både Panasonic og Samsungs topmodeller i plasma og det falder klart ud til Samsungs fordel.
LCD paneler er noget crap, stort set alle mærker er kun egnet til lysbilleder, de kan ikke panorere ordentlig og kan ikke lave ordentlig sort. Farverne er tvivlsomme etc.
Har selv Pioneer 50" og har til gode at se et panel som kan komme på knæhøjde med det.
Jeg må bare give manden ret! ClapIndtil vi ser de nye Pana modeller.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu