|
Shootout plasma, oled og lcd |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er jo også et sæt kritiske øjne med når et TV testes... |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Helt enig. Jeg foretrækker bestemt også nogle kritiske øjne fremfor nogle målinger på områder hvor disse i praksis ikke siger nogen en pind, og måske slet ikke har betydning for billedets kvalitet for øjet.
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Jeg mener at et test-setup som det beskrevne helt grundlæggende er fejlbehæftet, så personligt ville jeg sådan set vægte en traditionel anmeldelse (af tilpas seriøsitet naturligvis) højere, end hvad folk udpeger når de står ved siden af hinanden.
|
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
|
Synes det er super godt at hdtvtest laver sådan et arrangement
![]() MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
|
Og så kan det godt være at Panasonic AX800 vinder i 4K kategorien , men...Dette tv vil jeg sg. da ikke købe , når det ikke understøtter netflix 4K , hvad er så meningen med det .
Hvis det kommer til at kunne det , og falder i pris vil jeg overveje 58" modellen MVH |
||
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
|
Du køber bare en "connect to" box til 3500 kroner, så kan det..... Klaus |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
AX800 kommer aldrig til at understøtte Netflix 4K, processoren har en arkitektur der ikke understøtter Netflix 4K. Den næste uhd model AX900 understøtter Netflix 4K, men bliver desværre godt 40% dyrere. Dette skal nok tilskrives full array bagbelysning, at dette tv bliver så dyrt. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
|
Hmm , hvad er meningen med et super 4K tv , og det så ikke understøtter 4K fra Netflix. Hvor har de så tænkt sig at vi får 4K signalet fra?
MVH |
||
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Ja det er lidt svære tider ud i 4K ![]() ![]() Men okay bruger man Netflix meget, så er det da et problem. Eller som KlausDM lidt underforstået er inde på
![]() Redigeret af Hother - 02-Juni-2014 kl. 17:48 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
|
"On the whole, any minor advantage in resolution on the 4K models was trumped by the superior contrast performance of the OLED and plasma televisions." - dette var med 4K på 4K paneler og 1080P på 1080P paneler - jeg mindes så en diskussion omkring dette og dette viser jo ganske rigtigt, at opløsning ikke er så vigtigt igen medmindre man kan få det hele i en og samme teknologi
![]() Redigeret af kennethbrdk - 02-Juni-2014 kl. 18:17 |
||
![]() |
||
|
Jo jo, det kommer vel an på hvad den enkelte reelt går efter i et billede. Selv er jeg helt væk i et reelt 4K billede detaljerne og i mine øjne også kontrast er helt utroligt
![]() |
||
|
||
![]() |
||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
|
Jo men det bekræfter vel, at det ikke er så vigtigt med opløsningen medmindre kontrasten m.m. følger med - mener det var Otto, der udtrykte bekymring over den store fokusering på opløsning og frygtet at det var på bekostning af de andre parametre og det kan man jo sige er begrundet på baggrund af ovenstående. Men man kan jo håbe på, at med OLED 4K, at det både giver kontrasten og opløsningen ![]() Redigeret af kennethbrdk - 02-Juni-2014 kl. 18:41 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |