recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Shootout plasma, oled og lcd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Shootout plasma, oled og lcd

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 18:43
.
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

"On the whole, any minor advantage in resolution on the 4K models was trumped by the superior contrast performance of the OLED and plasma televisions." - dette var med 4K på 4K paneler og 1080P på 1080P paneler - jeg mindes så en diskussion omkring dette og dette viser jo ganske rigtigt, at opløsning ikke er så vigtigt igen medmindre man kan få det hele i en og samme teknologi

Jo jo, det kommer vel an på hvad den enkelte reelt går efter i et billede. Selv er jeg helt væk i et reelt 4K billede detaljerne og i mine øjne også kontrast er helt utroligtTongue

Jo men det bekræfter vel, at det ikke er så vigtigt med opløsningen medmindre kontrasten m.m. følger med - mener det var Otto, der udtrykte bekymring over den store fokusering på opløsning og frygtet at det var på bekostning af de andre parametre og det kan man jo sige er begrundet på baggrund af ovenstående. Men man kan jo håbe på, at med OLED 4K, at det både giver kontrasten og opløsningen
Jo, men nu køber jeg både lyd og billede efter, hvad jeg selv lægger vægt på. Jeg har haft en 8-10 fladskærme efterhånden, så jeg mener godt, at jeg kan prioritere Smile

Redigeret af Hother - 02-Juni-2014 kl. 19:16
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 19:49

.

"On the whole, any minor advantage in resolution on the 4K models was trumped by the superior contrast performance of the OLED and plasma televisions." - dette var med 4K på 4K paneler og 1080P på 1080P paneler - jeg mindes så en diskussion omkring dette og dette viser jo ganske rigtigt, at opløsning ikke er så vigtigt igen medmindre man kan få det hele i en og samme teknologi

Jo jo, det kommer vel an på hvad den enkelte reelt går efter i et billede. Selv er jeg helt væk i et reelt 4K billede detaljerne og i mine øjne også kontrast er helt utroligtTongue

Jo men det bekræfter vel, at det ikke er så vigtigt med opløsningen medmindre kontrasten m.m. følger med - mener det var Otto, der udtrykte bekymring over den store fokusering på opløsning og frygtet at det var på bekostning af de andre parametre og det kan man jo sige er begrundet på baggrund af ovenstående. Men man kan jo håbe på, at med OLED 4K, at det både giver kontrasten og opløsningen

Jo, men nu køber jeg både lyd og billede efter, hvad jeg selv lægger vægt på. Jeg har haft en 8-10 fladskærme efterhånden, så jeg mener godt, at jeg kan prioritere Smile

Men hvis du havde haft muligheden for at købe enten Oled 4K, Plasma 4k og LCD LED 4K og priserne var +-5000 så havde du nok prioriteret anderledes - men er selvfølgelig en teoretisk diskussion
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 20:02

Hvis du har haft så mange skærme, så lyder det mere som om at du har købt forkert flere gange, for så mange gange er faldskærme i den gode ende ikke blevet bedre.

just saying, jeg mener ikke at dit argument underbygger din synspunkt. ;-)

Redigeret af Notfast - 02-Juni-2014 kl. 20:03
.....
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 20:03

.

Hvad lægger du så selv vægt på?

Det er svært at skulle være meget kritisk overfor et produkt man allerede har smidt pengene for Smile

Personligt slipper jeg ikke mit plasma-tv for et 4k LCD, for jeg kan ikke leve med hvordan et LCD behandler billedet Smile

Du skriver ofte at du synes at du kan se mere dybde og en stor forskel når du ser 4K materiale (andet ville også være noget skidt!) - men hvor meget 4k materiale har du faktisk set?

Jeg mener også at du har skrevet at du er overbevist om at du oplever flere detaljer ved opskaleing, eller et "dybere" billede - det har jeg svært ved at forstå, det jeg har set har ikke på nogen måder kunne sammenlignes med mit eget tv...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 20:15
@zulfo, nu er det jo næsten umuligt at komme med et indlæg som svar, når du ikke mener at man kan være objektiv, når man har købt en dims. Det har nok vist flere gange - senest sidste sommer med mit LED Pana køb.

Men jeg lægger vægt på et billede med naturlige farver, et billede der tiltaler mig med sin "åbenhed", dynamik og et rigtigt lækkert billede som jeg kan glæde mig over gang på gang.

Og ja, jeg fornemmer ganske ofte en større billeddybde, og også en lidt større detaljering billedet. Og det kan jeg jo fornemme, når jeg ser noget kendt.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 20:22

@zulfo, nu er det jo næsten umuligt at komme med et indlæg som svar, når du ikke mener at man kan være objektiv, når man har købt en dims. Det har nok vist flere gange - senest sidste sommer med mit LED Pana køb.

Jeg skrev ikke at man ikke kunne, men at det nok er svært Smile

Citér
Men jeg lægger vægt på et billede med naturlige farver, et billede der tiltaler mig med sin "åbenhed", dynamik og et rigtigt lækkert billede som jeg kan glæde mig over gang på gang.

Og ja, jeg fornemmer ganske ofte en større billeddybde, og også en lidt større detaljering billedet. Og det kan jeg jo fornemme, når jeg ser noget kendt.

Det må være mig der ikke kan indstille et 4K TV ordentlig så, for jeg har rodet med firma'ets LG 4K, og jeg kan ikke komme til samme resultat...

Jeg må lige prøve om jeg kan finde nogle kalibreringsforslag på nettet Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg skrev ikke at man ikke kunne, men at det nok er svært Smile

Citér

Det må være mig der ikke kan indstille et 4K TV ordentlig så, for jeg har rodet med firma'ets LG 4K, og jeg kan ikke komme til samme resultat...

Jeg må lige prøve om jeg kan finde nogle kalibreringsforslag på nettet Smile
Kunne måske være en ide. Nu brugte jeg næsten uhyggeligt mange timer på at finde det bedst egenede LED, med de i mine øjne færreste "LED fejl". Jeg var hele vejen rundt, og LG var bestemt ikke blandt mine favoritter. De rigtige steder kunne jeg få lov til at rode med indstillingerne, og fik jeg ikke lov til det - så var jeg smuttet.

Og husk, at jeg ikke skiftede fra mit VT60 fordi jeg var utilfreds - nærmest tvært om. Jeg var meget ømfindtlig over mit VT60, så familien måtte finde sig i at få zoomet osv., af frygt for burn-in - som jeg heldigvis aldrig oplevede. Så for mig gjaldt det altså om at finde det mest egnede TV, og jeg er ikke skuffet over mit Samsung. Andre kan mene noget andet, og sådan er det.Smile  

Redigeret af Hother - 02-Juni-2014 kl. 20:42
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 00:04

Vi så jo i hvert fald samme problematik, da de fleste producenter var begyndt at bruge 1080p paneler på alle deres TV, mens Pioneer brugte 1366x768 paneler på deres 50" og 60" paneler og endda så lavt som 1024x768 på deres 42" paneler. Trods dette bankede de alle deres modstandere på billedkvaliteten. Uden sammenligning. Selv Panasonics utrolig billige PX80 kunne hamle op med langt det meste, selvom den var billigere end de andres topmodeller. Det siger i hvert fald mig, at når man når et vist punkt i opløsning, så betyder det langt mindre, end alle de andre faktorer der spiller ind i billedkvalitet. Hvis et 60" TV med 720p panel kan banke et 60" 1080p panel, så kan et 1080p panel vel også sagtens banke et 2160p panel.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Hvis du har haft så mange skærme, så lyder det mere som om at du har købt forkert flere gange, for så mange gange er faldskærme i den gode ende ikke blevet bedre.

just saying, jeg mener ikke at dit argument underbygger din synspunkt. ;-)
Tror Jeppe kan hjælpe dig med at forstå situationen: https://www.youtube.com/watch?v=rHrqv7VPa3Q&feature=kp 
LOL
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu