recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Showoff 4k UHD film/indhold, hvad bruger I?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Showoff 4k UHD film/indhold, hvad bruger I?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Showoff 4k UHD film/indhold, hvad bruger I?
    Sendt: 31-Oktober-2020 kl. 09:52
Hej

Jeg har fornyligt købt nyt OLED 4K tv og afspiller.

Jeg vil selvfølgelig gerne se og kunne vise frem, det bedste indhold, der kan ses. Så har I nogle anbefalinger?

På forhånd tak.
Jonas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2020 kl. 10:51
Jamen der findes masser af muligheder. Jeg må erkende, at jeg ofte bruger de bedste 4K natur demoer fra Youtube. Det er sørme detaljeret.

En anden mulighed for mig er 4K HDR BD´en "Dunkirk", her er flere scener med virkelig gode, flot og detaljeret scener - og med de korrekte farver.

Stort tillykke med det nye. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2020 kl. 19:39
Aquaman er fantastisk flot! 
Både lyd og billede, filmen er faktisk også værd at se!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 14:39
Jeg kan anbefale Blade Runner 2049 og Ready Player One. Begge to rigtigt flotte.
Blade Runner giver en fed oplevelse fra den første scene, så den sætter jeg på når nogen skal se hjemmebioen første gang.

Hvis man skal vise glæden ved en stor skærm, så ynder jeg at bruge et lille "snyde" trick..
Starten af I Am Legend, hvor første scene er en TV udsendelse i super lav opløsning, som så skifter over til et super flot panorama billede af den øde by, lidt som en punch-line.

Saving Private Ryan er også super flot i 4K, selvom man skulle tro at den farve nedtoning de laver, ville ødelægge HDR fornemmelsen. Men den er virkeligt flot.

De fleste jeg viser Blade Runner 2049 eller I Am Legend starten for, har tendens til at sætte røven i sædet og række ud efter popcorn.

Til top
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 22:12
Tak for inspirationThumbs Up
Til top
Zombie1343 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zombie1343 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 07:10
Hitchcocks Vertigo er skræmmende smuk i 4K.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu