recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sidehøjttalere - højde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sidehøjttalere - højde

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:34
Ja, jeg har kigget på dba.dk - der er faktisk dem her til salg:
http://www.dba.dk/baghoejttalere-monitor-audio/id-1021544397/

Fandt også min Denon AVR-X4100W receiver for et par dage siden på dba.dk til 5.500,- og det var tilmed her i Randers.

Der er godt nok mange penge at spare ved at købe brugt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:38
Glimrende! Så må du ud at køre. Husk at forhandle pris inden.

Redigeret af Kampus - 07-Marts-2016 kl. 11:39
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:44
Har desværre ikke bil, og jeg kan se, at det tager 2:38 til 2:43 med tog.
Så det bliver noget med at stole på manden, hvis det er.
Jeg ser på det.
Foreløbig mange tak, Kampus Smile
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:46
Mht. prisen, ja ham fra Vejen sætter godt nok en lidt høj pris i fht. dem her! :
http://www.ebay.com/itm/252307487613?rmvSB=true
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:50
Han har sat dem ned en gang, så han vil gerne af med dem. Du kender ikke nogen med bil? Højttalere og andet AV udstyr køber jeg aldrig ubeset og uden at høre det først.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:56
ville ikke købe dipole , hvis ikke at de kan skiftes om til enten bipole eller monopole
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 12:01
Glemte sub i opremsningen af udstyret. Købt i outlet fra nypris på 4000kr, til 3200 incl forsendelse.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

ville ikke købe dipole , hvis ikke at de kan skiftes om til enten bipole eller monopole

Mine har den omskifter. Og måtte konstatere det er bedst med den dipole virkning.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mine har den omskifter. Og måtte konstatere det er bedst med den dipole virkning.

ja - det er smag og behag. Derfor min udtalelse :-)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 12:22

Havde en ældre udgave af mine DS3, som var uden omskifteren. Så da jeg fik de nyere med omskifter, skulle det naturligvis afprøves. Men lyden blev jo bare smidt i retning af fronterne, så det duede ikke. Så skal højttaleren kunne vinkles så den spiller på tværs.

Jeg ser det ikke som et problem at der ikke er omskifter. Højttalerne er billige og spiller sikkert fortrinligt som dipole, hvilket er at foretrække når optimal placering på siddevægge ikke er muligt.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 12:29

Havde en ældre udgave af mine DS3, som var uden omskifteren. Så da jeg fik de nyere med omskifter, skulle det naturligvis afprøves. Men lyden blev jo bare smidt i retning af fronterne, så det duede ikke. Så skal højttaleren kunne vinkles så den spiller på tværs.

Jeg ser det ikke som et problem at der ikke er omskifter. Højttalerne er billige og spiller sikkert fortrinligt som dipole, hvilket er at foretrække når optimal placering på siddevægge ikke er muligt.

og her mener jeg at bipole er at foretrække. jeg ved dog ikke hvor stor betydning det har , hvis man ikke sider korrekt - dvs i nul fasen. Så måske at en dipol agere som en bipole , hvis man ikke sidder korrekt. Hvilket du ikke gør
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 12:44
Nå bliver film mixet af flere omgange. først til bio, bagefter til hjemmebio også ellers til tv og fly. men de mixet til hjemmebio, med alm. opsætning af højtalere med monopol, så jeg ville gå efter monopol højtalere og med surround højtalerne ca 160 over gulv, og pege imod henanden, så for de også den diffuse lyd, efter jeg har set hvordan sådan lydstudier ser ud
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu