|
Sidehøjttalere - højde |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En bipol blot en monopol med 180 graders spredning. kan ikke se nogle ulemper ved at bruge bipole højttalere kontra monopole ud fra 'film er mixet på monopol'-princippet.
Dipole går derimod ind og gør noget 'kunstigt' - om det er positivt eller negativt er op til personen som lytter samt det rum man smider dem ind i. I mit kommende rum har jeg valgt at købe dipole højttalere til sides og rear. Jeg synes det er totalt ødelæggende for oplevelsen hvis sides/rears bliver for direktionelle, og en monopol placeret tæt på øret synes jeg er alt for lokaliserbar. Man skal passe på med hele tiden at holde tingene op mod hvordan det blev mixet, for hvis det skal give mening at gøre det, skal man også genskabe de øvrige forhold. Giver ikke menig at se på hver ting isoleret set. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jonas@ Har du købt dipole højttalere?
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Jonas_H >>> Jeg er helt enig i, at man bør vælge den løsning som man selv bedst kan lide. Men når folk spørger til råds, må man også forvente, at der kommer svar som matcher svarerens synspunkt. For mig er målet, at komme tættest muligt på den lyd som lydmikseren har hørt, da han producerede lydsporet, og derfor vil jeg aldrig vælge hverken bipole eller dipole.
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Vi er gået lidt off-topic. Jeg synes det er en interessant off-topic diskussion, så har oprettet følgende emne: http://forum.recordere.dk/topic145588_post1468587.html#1468587
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |