|
Signal direkte til tv eller til receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-November-2016 kl. 17:46 |
Jeg har netop købt mig et Samsung 7005 og er lidt i tvivl om hvordan jeg tilslutter det bedst. Med mit gamle tv var alt tilsluttet receiver og så derfra til tv. Mit signal får jeg fra yousee ip tv, og deres box er også tilsluttet receiver.
Mit nye tv har smartfunktioner og hvis der er tilsluttet som mit gamle tv er der ikke lyd på netflix osv hvis jeg tilslutter på den samme måde. Jeg overvejer derfor at tilslutte alt til samsungs oneconnect box da det jo stadig betyder kun et kabel til tv. Er der noget billedmæssigt der taler for jeg gør det ene eller det andet? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som det beskrives, kan jeg ikke se nogen fordel ved at gøre andet end at tilslutte til TVet, og så tilslutte lyd fra TV og TV boks til Reciver. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Tak for svar. Hvis jeg skal tilslutte lyd både fra tv boks og fra tv til receiver betyder det jo også jeg skal skifte input på receiver når jeg ser noget fra apps på tv. Kan jeg undgå det på nogen måde ?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis/når der er 2 enheder der ønskes lyd fra over Reciver, så skal de tilsluttes hvert sit Input. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Det lyder jo meget logisk ;) Hvis jeg tilslutter youseeboksen til oneconnect mini, og receiveren til oneconnect burde det så ikke være en og samme kilde ?
|
|
![]() |
|
Aner ikke om der så vil være Multikanal lyd fra TV boksen. |
|
|
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
I sidste end kommer man nok ikke ud over at skulle skifte input/kilde enten på TV'et eller receiver. Her kan en multifjernbetjening være en god ide.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |