recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signal fra HDD optager via antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSignal fra HDD optager via antenne

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
schande Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Signal fra HDD optager via antenne
    Sendt: 01-April-2008 kl. 13:47

Hej er helt ny her

Har lige købt en SONY RDR-HXD870 til erstatning for en,  ja Video, og nu er problemet at jeg ikke kan få signalet fra min parabol og HDD videre ud til mine andre TV via antennekablet som jeg kunne via min Video

Kan dette bare ikke lade sig gøre eller er jeg bare for fumlefingeret?

Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 13:54
Din HDD har ikke indbygget tuner som din video. Det er meget normalt nu til dags. Du har således brug for en ekstern antenne modulator - eksempelvis denne: http://av-connection.com/?PGr=568&ML=493.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 14:01

[QUOTE=Bambus]Din HDD har ikke indbygget tuner som din video. Det er meget normalt nu til dags. Du har således brug for en ekstern antenne modulator - eksempelvis denne: http://av-connection.com/?PGr=568&ML=493.[/QUOTE]

Recorderderen har selvfølgelig indbygget tuner, ellers kan den ikke modtage noget antennesignal. Den har derimod ikke en indbygget modulator og kan derfor ikke sende signal videre via antenneudgangen, ligesom en VHS recorder, men kun via AV udgangene.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 14:18

Det et kendt problem, at traditionelle recordere ikke har "RF-modulator". Modulatoren giver heller ikke et særlig godt resultat, da billede er tydeligt forringet i forhold til HDMI eller scart, og lyd er i mono. Du kan som midlertidig løsning bruge din gamle video og koble den til din Sony via scart. Hvis videoen er stillet på scart, så vil den sende signalet til antenne-ud.

EDIT:

Det er måske nok lidt sent, men der kan købes PVR (recorder) med satellitmodtager og HDD, hvor der er indbygget RF-modulator (men uden dvd og analog optagelse)

Redigeret af miri - 01-April-2008 kl. 14:21
miri
Til top
schande Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-April-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 14:43
Jeg takker for imformationen og glæder mig over at det ikke bare var mig der ikke kunne finde ud af det
Til top
RuneR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2005
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Bambus Bambus skrev:

Din HDD har ikke indbygget tuner som din video. Det er meget normalt nu til dags. Du har således brug for en ekstern antenne modulator - eksempelvis denne: http://av-connection.com/?PGr=568&ML=493.

Jeg er en af dem som har en gammel udrangeret video (1scart) stående permanent på AV for at sende signalet videre ind i soveværelset.

Signalet jeg sender videre er fra Canal Digital parabol reciever, sidenhen har jeg fået Viasat også så jeg har både og.

Kan den modulator tage 2 scart og sender videre ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu