recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signal imellem pc og tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSignal imellem pc og tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sorenhansi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Signal imellem pc og tv
    Sendt: 07-Januar-2006 kl. 18:48

Hej

Har netop fået installeret pc med Windows MCE - det kører som det skal alt fra recording, downloading af EPG m.v.

Men desværre er jeg løbet ind i et problem iforbindelse med at koble pc til tv: Jeg kan ikke konstatere noget billedsignal på tv.

Jeg har forbundet pc og tv med et s-vhs kabel via s-vhs-udgangen på mit hauppage 150 WinTV til scart indgang på tv via et scart-adaptor.

Det eneste stik der går ind i scartadaptoren på tv er s-vhs kablet.

Lyden har jeg ført fra tunerkort til en indgang på min stereoforstærker - denne er også helt død=ingen lydsignal :-(

Er der nogen som umiddelbart kan se hvad der er gjort forkert, eller måske kan fortælle hvad jeg mangler for at kunne se signal på tv.

Mangler jeg at indstille noget i MCE, tunerkort eller andet sted??

Ellers tak for et kongeforum.

vh. Søren

Til top
Kim Ålborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2006
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 19:17

Nu kender jeg ik så meget til MCE. Men.

Først og fremest, er du sikker på det er en UDgang og IKKE en INDgang der er på tunerkortet??

(har selv TV tuner kort, der er kun indgange på, bortset fra lyd )

Hvis det er en udgang. Har du så aktiveret udgangen på TV kortet til at gå på PAL/B eller PAL/G? (ligemeget hvilken, begge er DK standarder.

VH Kim

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 19:33

Der er ikke udgang på dit tunerkort, men indgang til at optage fra andre kilder.

Du skal tilslutte pc med tv via TV-Out fra pc'ens grafikkort, du skal altså flytte s-vhs kablet fra Hauppage kortet til grafikkortet. Derefter skal du sætte TV-udgangen op i dit grafikkorts driversettings.

Redigeret af spawn
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 19:58

Ha, så kom der signal igennem. Kanont - tak for jeres svar.

Signal ud fra henholdsvis grafikkort og lydkort - så kom spiller det - d.v.s. næsten.

På tv vises nu en windows baggrundsbillede, også selvom at jeg på pc'en har åbnet mediacenteret. Ved I evt. hvordan man får "opdateret" signalet på tv, således at der vises det samme på tv som på skærmen, der er tilsluttet pc?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 20:16

Vi lukker tråden her.

Indstillingerne skal foretages på grafikkortet, så spiller det.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu