recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signal - men ingen indhold...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Signal - men ingen indhold...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Signal - men ingen indhold...
    Sendt: 23-December-2012 kl. 16:01
Hvis jeg kan finde den blindscan nogen steder, ja. Det var også helt galt, da jeg skrev, at der kun var ca 600 kanaler fundet. det er værre endnu: kun ca. 100.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 15:00
Hej.

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

De"tomme" er måske frekvenser, som er klar til brug, og man ikke har flyttet nogle TV-kanaler over på dem endnu? 

Interesant tanke, men så tror jeg det forholder sig stik modsat.

Kan det være de kanaler der hidtil er blevet sendt fra 1N og som nu
er blevet flyttet over på 2F og som nu ikke kan modtages i Danmark?

Er det muligt at man ikke har kunnet eller ikke har ønsket at slukke for disse transponderne på 1N?

Her er en liste over transpondere der blev flyttet fra 1N og til 2F tirsdag den 4 decenber:

10.964 H SR 22.000 FEC 5/6 (CH5/5USA/5*/Channel 5+1),

10.994 H SR 22.000 FEC 5/6 (ITV 1 Granada HD/ITV 1 Central South West SD/ITV 1 Anglia West SD/ITV 1 Meridian North SD/ITV 1 Yorkshire East SD/ITV 1+1 Yorkshire SD),

11.052 H SR 22.000 FEC 5/6 (ITV 1 Central South SD/ITV 1 Central East SD/ITV 1+1 Wales SD/ITV 1+1 Westcountry SD/ITV 1+1 Tyne Tees SD)

11.126 V SR 22.000 FEC 5/6 (Channel 4 HD/4Seven SD) 

Er det disse kanaler?


Men ellers ville jeg overveje at skanne på en anden måde, måske som en blindskan.

Hilsen Carsten.

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 13:58
Når modtageren har scannet, så vises der en kanalliste i et kort øjeblik, ligesom på kabel- og antenne-modtagere, og der står: noget lignende: Vent et øjeblik - gemmer. Ved de "tomme" frekvenser står der også Vent et øjeblik - gemmer, efter scanningen, men der er ingen kanalliste at gemme hverken for radio eller TV. Og nej - det er kun de gratis, han skulle have parabolen for at modtage. Kom godt nok til at glemme en enkelt gang, at skifte til Free Only-kanaler, og så viste den en gruppe kanaler m. dollartegn.
 
 
De"tomme" er måske frekvenser, som er klar til brug, og man ikke har flyttet nogle TV-kanaler over på dem endnu?
 
Parabolen er hans egen...


Redigeret af turbo2 - 23-December-2012 kl. 14:02
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 13:42

Hej igen Turbo2.

Så tror jeg at parabolen peger mod satellitterne på 28,2 øst.

Her er et link til alle frekvenserne, igen er alle dem med er rødt 'F' dem der normalt kan ses i England. Dem der for nylig er flyttet til 2F kan I dog ikke modtage, men af dem I kan modtage og som har et rødt 'F' på denne liste burde I kunne se:
 

Og et kun for betalingskanalerne fra SKY:


Når jeg skanner på mine modtagere vises også alle de kodede kanaler fra SKY på listen, men med et dollar tegn foran for at vise at de er kodet og ikke kan ses. Det er vel ikke dem I ikke har indhold på?

Men din nabo skulle vel ikke have et SKY abonnementskort?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 23-December-2012 kl. 13:49
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 13:10
Fik det også skrevet lidt forkert, eller misvisende - beklager!
 
Det er ikke en fælles parabol, men én, han selv har smidt op på muren. Når jeg får navnet på gammel og ny modtager, vender jeg lige tilbage. De engelske kanaler, samt mange andre, er der billede og lyd på. Det, at der på nogle frekvenser er signal og god kvalitet, men ingen indhold, hvad skyldes det så? Der er end ikke nogen programliste, når der søges på disse frekvenser.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 10:57

Hej Turbo2.

Der er noget af det du skriver jeg ikke helt kan få til at passe, men jeg vil prøve alligevel.


Hvis parabolen er fælles for en boligblok tror jeg ikke den peger mod satellitterne på 28,2 øst hvor den skal pege for at modtage BBC, Sky, Itv, osv.

Men med de ca 600 kanaler passer det med at den peger mod Astra 1 på 19,2 øst.

Det er sådan at hvilken retning parabolen peger mod, afgør hvilke kanaler man kan skanne ind.


Fabrikanterne af SAT modtagere ( som ikke laves til at modtage betalingskanaler ) har på forhånd lavet nogle lister med kanalerne på de forskellige satellit positioner.

Disse lister giver de navne som 28.2E, 19E, 13E 10E, 7E, 4.8E 1W osv. men det er kun navne du kunne lige så godt hedde hest, æble, skole osv. 

Det er brugerens ansvar at vælge den rigtige liste når han skanner. Den liste der indeholder de kanaler som rent faktisk findes på den position som parabolen peger mod.
Og som jeg i jeres tilfælde tror er astra 1 på 19,2 øst?

Kan det være at I har en parabol der peger mod Astra 1 på 19,2 øst og har fået valgt listen med bl.a. BBC osv til 28,2 øst?

De fleste modtagere har som regel både en normal skan, dvs den skanner efter den valgte liste og en blindskan som varer meget længere, men som skanner alle frekvenser. Det bliver så alle frekvenser som der sendes på fra den satellit som parabolen peger på.

Her er et link til kanalerne på Astra 1, dem der er mærket med et rødt 'F' er free og dem man normalt kan modtage:

 

Men det kan sagtens være noget andet, kan I ikke oplyse mærke og model på både den gamle og nye receiver?


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 23-December-2012 kl. 11:24
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 08:56
Har ikke den store viden ud i parabol-TV, men skulle søge kanaler på min nabos nye modtager. Den gamle begyndte at lugte brændt, så derfor skulle den skiftes ud, sagde han. Da jeg så søgte på nogle frekvenser, hvor den viste signal og god kvalitet, fandt den ingen kanaler. Er der nogle kanaler, som skal flyttes, eller ER de allerede flyttet til anden frekvens, og de gamle frekvenser ikke slukket endnu. Husker ikke lige, om det var på Hotbird, eller Astra, de "tomme" frekvenser var. Den fandt alle de engelske kanaler - BBC, Sky, Itv, og så videre, samt ca. 600 andre kanaler, som han skulle have, men nogle mangler.
 
Det er en 90 cm-parabol, som sidder på en boligblok i Aars.


Redigeret af turbo2 - 23-December-2012 kl. 09:04
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu