recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signal samling/fordeling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSignal samling/fordeling

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Exxon Valdez Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Signal samling/fordeling
    Sendt: 28-Februar-2008 kl. 14:28

Er der nogle her som har et forslag til en løsning til hvordan jeg kan samle signalerne fra både kabel TV og satelit, for derefter at distribuere dem (TV signalerne) ud til 3/4 værelser ?

Gerne rimelig simpel
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 18:46

Dertil skal jo bare bruges et samlefilter, og du indstiller RF modulatoren på Sat. modtageren til en kanal, som der ikke anvendes på kabelanlæget.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 23:30

Nu kender jeg ikke sattelitmodtageren, men hvis det er af den type der har en antenne ind og udgang og hvor signalet fra satelliten bliver blandet oven i signalet fra antenne ingangen er det bare at splitte signalet efter antenneudgangen. Da du vil dele det ud til 3-4 værelser kræver det nok også en forstærker (og det er ikke en til 100kr fra det lokale byggemarkede).

//jm

Til top
Exxon Valdez Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Sweden
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 13:16

Jeg var slet ikke begyndt at overveje hvilken satellit modtager der skal  på banen endnu.
Jeg har fået mulighed for at få et kabel ind fra naboens satellit disk, og den mulighed ville jeg da ikke lade gå forbi.
Jeg har indtil nu ikke haft satellit som alternativ, fordi jeg ikke gad have en stor tallerken stående og fylde i baghaven eller taget, men når kablet mere eller mindre bare smides ind over hegnet, så er det ligepludseligt et fint alternativ.

Men som jeg kan høre udfra de 2 foregående svar, så er det ikke helt ligesom bare at koble en antenne til et TV.

Tak for input
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu