|
Signal støj i Beolab 8000 |
Besvar |
Forfatter | |
allan_hermansen
Ny bruger Oprettet: 30-Januar-2011 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Februar-2024 kl. 21:31 |
Jeg har flg. setup på lyden:
- Marantz Cinema 70s (helt ny) - Beolab 18 som fronthøjttalere - Beolab 2 som subwoofer - Audiopro Center højtalere - Beolab 8000 som baghøjttalere Centerhøjttaler er passiv. Øvrige højttalere er jo B&O og er derfor aktive. Disse er alle forbundet til pre-out på forstærkeren, og center til alm. forstærket udgang. Beolab 18 er forbundet med RCA-kabler. 2 og 8000 er forbundet med Power link og trigger kabel. Alle kabler er købt hos AV-connection. Her kommer problemet: 8000 er ny i setuppet. De erstattede nogle passive højttalere. Når de tænder, kommer der en hyletone fra dem begge. Især fra venstre kanal. Jeg har prøvet alt muligt... Bytte kabler, bytte forstærker, endda bytte højttalere. Og bytte rundt på højttalere. Her er min konklusion: den ejendom, jeg bor i (nyere etageejendom) har forskellige apparater kørende. Udsugning, gasfyr osv. En af disse tingester forstyrrer. Hvordan ved jeg det? To observationer: 1) flyttes højttalerne til en anden lokation (anden bygning), er de helt støjfrie 2) støjen forsvinder kl 22 hver aften. Sharp. Jeg har prøvet at montere en prof power conditioner af ukendt mærke. Ingen forskel. Hvad gør jeg? Har andre oplevet noget lignende?
Redigeret af allan_hermansen - 08-Februar-2024 kl. 21:45 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5267 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mvh. JørgenT
|
|
allan_hermansen
Ny bruger Oprettet: 30-Januar-2011 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for det.
Det kunne være en mulighed at indberette det Redigeret af allan_hermansen - 10-Februar-2024 kl. 17:28 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |