|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
okaare ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
![]() Sendt: 23-Maj-2010 kl. 17:42 |
|
Vi taler alle om at sikre vores trådløse internetforbindelse med en sikker kryptering. Så langt så godt, men kommer pludselig i tanke om, hvilken tilstand signalerne i grunden har i kobberledningerne og fiberkablerne, inden signalet hentes ind i Routeren/Access-pointet og krypteres ?
mvh
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
|
Data bliver sendt med en protokol der hedder TCP/IP både før og efter routeren. Hvis man bruger kryptering, så ændres datas, så de ikke bare bliver sendt som almindelig tekst.
F,eks når man logger sig på her på recorder, så sendes dit brugerid og password som almindelig tekst, som man bare kan sniffe med et program og så vil brugerid og password ligge i klartekst. Har man krypteret data, vil man ikke kune læse data, medmindre man har nøgle.
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
der er de ikke krypteret hvis det er det du tænker på, derfor er der også meget begrænset adgang til x-felter og lign i internettet for menig mand :-/ du skal dog rent fysisk have adgang til netværket for at kunne aflytte netværket og kompromitere udstyr. Ved et trådløst netværk kan alle stå ude på vejen og aflytte dit signal, derfor sikkerheden.
BS |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
BS |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
jeg trode at der var implementeret en form for kryptering i selve html? Koden/hjemmesiden der krypterede indholdet. Er der evt. Nogle web folk der kan forklare (måske OT)
BS |
||
![]() |
||
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
|
Hvis ikke du er på en side der benytter https sendes al trafik som ukrypteret data. Så nej der er ikke indbygget nogen form for sikkerhed i html eller http.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det gør du hver gang du logger på recordere.dk ![]() Visse sites gemmer endda dit password i klartekst i en database, hvilket er langt værre end HTTP logon (decideret uansvarligt, vil jeg mene). Recordere.dk gjorde dette tidligere (fordi man kunne få emailet sit password), men tilsyneladende ikke mere (nu kan man kun få emailet et nyt password, så jeg antager og håber at databasen gemmer et saltet kryptografisk hash af mit password). Redigeret af JesperLund - 23-Maj-2010 kl. 18:59 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Denne side indikerer at der findes visse måder at kryptere passwords på ved login på hjemmesider som jeg måske nok fornemmede, mon ikke der er en form for kryptering herinde også? jeg er ikke hjemme for øjeblikket men vil måske prøve at sniffe trafikken og søge efter mit password ved et login når jeg er tilbage!
BS
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |