|
Signalkvalitet yousee |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
kena ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har oplevet samme problem efter at jeg gik fra fuldpakken til bland selv. Det virker som om at bland selv er mere følsomt overfor de mindste fejl. Hvis jeg holder på første antennestik, bliver signalet godt. I morgen kommer en teknikker ud for at måle systemet igennem(ikke Yousee). Jeg skal alligevel have repareret et par antennestik og måske etableret et nyt i soveværelset
|
||
![]() |
||
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
|
Efter seneste omlægning, er blandselv kanaleren moduleret med QAM256, mens clear kanalerne fortsat er moduleret QAM64. Den højere modulation giver 33% mere kapacitet, mens bagsiden af medaljen er højere krav til installationerne - ikke noget problem, hvis man har installationen i orden.
Dem der tidligere har kørt med 4 tv uden forstærker osv., kommer til at bøde for det nu. |
||
![]() |
||
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
|
Jeg afbestilte Teknikker & købte en antenne forstærker, men det hjalp ikke meget på mit CX800,
nu har jeg 100% I signal & 42% til 46% I kvalitet men på de 2 andre tv har de fået bedre signal, fra langt under minimum på sidste tv Thoshiba I kæden til næsten 75 - 80% I signal & kvalitet, nummer 2 tv Samsung I kæden er der 100 % signal & 97% kvalitet, jeg har prøvet flere forskellige antenne ledninger men stadig same resultat på mit Panasonic CX800som har sin egen udgang på antenne forstærkeren. gad vide om det bare er sådan på mit Panasonic, at tunerne måler anderledes
![]() Redigeret af jugglerq - 21-Marts-2017 kl. 08:39 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Synd du ikke får en tekniker til at kigge på det. På mit CX800 er der 100% signalkvalitet og 100% signalstyrke, Bit-fejlrate 0,00E+00
|
||
![]() |
||
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
|
Hej Kampus
har du bland selv eller pakke løsning (fuldpakke) Blandselv bruger QAM256 det er der signal kvaliteten er nede på 45% på QAM64 Fuldpakken ligger den på 100% / 97%
Redigeret af jugglerq - 21-Marts-2017 kl. 10:26 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Jeg har godt nok Stofa lille TV pakke. Der står Parameter: 538 MHz, 256 QAM, 6900 kS/s
Skal lige med at jeg havde en Stofabox tidligere med kort, og det virkede overhovedet ikke. Der var dårligere signal, mgl start forfra, mgl leje af film etc etc. Har det bedst med direkte antennekabel til TV tuner og nul kort. Redigeret af Kampus - 21-Marts-2017 kl. 10:36 |
||
![]() |
||
|
Jeg håber at der er en med Panasonic TV & bland selv fra Yousee der læser denne tråd, så jeg helt sikker kan få af vide om det er mit TV den er galt med eller Yousee
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Det lyder så også lidt mystisk . En ekstern dedikeret box bør til enhver tid være vejen frem . |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
|
Undskyld OT. Synes også det var en skandale af dimensioner. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
|
Og du har prøvet at sætte dit Panasonic til der? Klaus |
||
![]() |
||
|
ja det er det samme.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
I bund højre side ser det ud til der er 2 coax kabler ud, er de begge til TV eller ? Og hvis begge til TV, har de samme udgangs signalstyrke? Hvis du kobler Panasonic TV direkte til Cisco boks med et kvalitetskabel (udenom fordeleren der sidder til højre for), er der så samme dårlige signalkvalitet? I så fald kunne det tyde på dit Panasonic ikke er glad for signalet fra Cisco boksen. Om det er en fejl i Cisco boks eller TV tuner, tja... Har tjekket om der findes opdatering til TV firmware? Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |