|
Signalstøj kun på MUX 5 og MUX 6 på gladsaxe sende |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
znitte ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 13:41 |
Hej
Jeg har de sidste par måneder døjet med signalproblemer på mit Samsung TV. Jeg har skiftet kabling samt antenne til LTE sikkert udstyr, men det har ikke gjort nogen forskel. Jeg kan se, at alle kanaler på mux 5 og 6 har bitrate error på 2000 og signalkvalitet på 0 (Signalstyrke 100). På mux 1-4 er signalstyrke og kvalitet begge på 100. Jeg har svært ved at forstå hvorfor dette problem pludselig opstår, og hvorfor det er umuligt at slippe af med igen. Kan det evt. en ulovlig LTE forstærker eller lign. Jeg bor 4 km fra gladsaxe senderen, og har fri udsigt til den. Er der nogen som har gode ideer? Hilsen Jacob
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I princippet kan det være, at du oplever et for kraftigt signal, dvs. TV'ets indgang eller en evt. forstærker overstyres. Det kan i rimelig grad understøttes af, at du har fuldt signal, men signalfejl.
Hvilket grej bruger du - hvilken antennetype (inde/ude, aktiv/passiv, stor/lille), og har du en forstærker tilkoblet?
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
znitte ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
Hej. Jeg har en maximum da-6100, som er monteret inde på loftet. Den er aktiv.
Kan godt være den for kraftig, synes bare det er mærkeligt at det opstår så pludseligt. Hilsen Jacob |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
Når nu du bor nærmest "inde i senderen", hvorfor så købe en aktiv antenne med forstærkning?? Det eneste du får ud af at bruge en sådan er en ektra fejlkilde og et højere strømforbrug. Køb en simpel passiv antenne i stedet..... Klaus |
|
![]() |
|
Kan du komme med en anbefaling?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
Nogen som denne:
http://www.av-connection.com/?PGr=3265&ML=497 Alternativt, så besøg antennelageret. Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Den mindste UHF du kan få. Senderen er jo på 10Kw, og med den afstand du er fra den så er der smæk på. Det er lige før en strikkepind er tilstrækkelig. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Elmand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2012 Sted: 2730 Herlev Status: Offline Point: 100 |
Overstyring af signalet, du skal ikke bruge forstærker.- Mux 6 kanal 23 der jo er den nyeste
vælter jo alt i området.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
2730 Herlev
|
|
![]() |
|
Har bestilt en passiv antenne. Håber det hjælper...
|
|
![]() |
|
Hmm. Passiv antenne opsat. Støj uændret. Nogen andre gode forslag?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Nærmeste antenne montør. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Nok ikke nogen vej uden om...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |