recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sikker fjernelse af hardware-ikonet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sikker fjernelse af hardware-ikonet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lion#1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Maj-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lion#1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sikker fjernelse af hardware-ikonet
    Sendt: 07-Februar-2012 kl. 23:09
På det seneste forsvinder ikonet - og dermed funktionen - for "Sikker fjernelse af hardware" fra Meddelelsesområdet på min pc med XP pro SP3.
Ikonet kommer igen ved genstart, men det tager jo sin tid, så er der nogen med en løsning på mit problem, evt hvor finder jeg programmet på min pc, så jeg selv kan lave et link?

PS: Jeg kan ikke få den frem igen ved at vælge "Vis altid", da den flytter over i "Tidligere elementer" hvor den ikke kan vælges.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 05:41
"Sikker fjernelse" - bruger I den? Jeg bruger den generelt ikke - mener ikke det er nødvendigt idag?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 06:47
Hvis man ikke bruger det, kan man risikere, at der kommer en "taleboble", hvor der står: "Windows kunne ikke nå at skrive filen. Gem den et andet sted" Eller sådan noget lignende. Men på USB-sticks er der jo gerne en lampe, som blinker under overførslen, og i nogle tilfælde lidt efter - så kan den vel bruges som "sikker fjernelse".
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 07:09
Well - på en USB stick, kan man jo se på computer skærmen, hvornår den er færdig med at kopiere filerne over på USB'en (eller fra USB'en). Og hvis man så venter de par sekunder det tager at lukke de to vinduer - så er det sikkert at fjerne USB'en.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lion#1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lion#1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Well - på en USB stick, kan man jo se på computer skærmen, hvornår den er færdig med at kopiere filerne over på USB'en (eller fra USB'en). Og hvis man så venter de par sekunder det tager at lukke de to vinduer - så er det sikkert at fjerne USB'en.

Desværre ved jeg af dyrekøbt erfaring, at Windows IKKE altid er færdig med at overføre data når infobox og blå/rød/gul blink forsvinder!
Normalt bruger jeg funktionen "Skub ud" til sticks og kortlæser osv, men jeg har flere eksterne harddiske (bla. Backup) hvor jeg ikke vil tage nogen chancer - derfor bruger jeg "Sikker fjernelse af hardware". Jeg har ikke lyst til bøwle med genskabelse af korrupte data, som jeg har prøvet et par gange efter noncelan omgang med dataforbindelser.

Så min opfordring går på at få nogle tips til hvad der kan være galt siden ikonen forsvinder på min pc.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 18:07
nej du kan ikke forlade dig på "visuelle" ting på skærmen eller stick når du kopierer - der kan være buffer der skal tømmes. Så "sikker fjernelse" er den eneste rigtige måde at gøre det på. (eller eject)
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Lion#1 Lion#1 skrev:

På det seneste forsvinder ikonet - og dermed funktionen - for "Sikker fjernelse af hardware" fra Meddelelsesområdet på min pc med XP pro SP3.
Ikonet kommer igen ved genstart, men det tager jo sin tid, så er der nogen med en løsning på mit problem, evt hvor finder jeg programmet på min pc, så jeg selv kan lave et link?

PS: Jeg kan ikke få den frem igen ved at vælge "Vis altid", da den flytter over i "Tidligere elementer" hvor den ikke kan vælges.

Jeg bruger XP og hvis jeg går i "Tidligere elementer",hvor "Sikker fjernelse af hardware" også ligger hos mig,og der kan jeg vælge hvordan det skal vises.
Hvis du markere den har du så ikke nogle muligheder.Skjul når inaktiv / Skjul altid / Vis altid.

Til top
Lion#1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lion#1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 19:47
@nesager

Nej desværre, som jeg skrev i mit første indlæg har jeg ingen valgmuligheder i "Tidligere elementer". Jeg kan se den, men kan ikke vælge.
Til top
RexitUP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RexitUP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 00:03

du kan oprette en genvej på skrivebordet  og sætte  det her link ind i addressefeltet

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll

click næste og døb genvejen sikker fjernelse af hardware   click udfør

og du har en genvej til sikker fjernelse af hardware

Til top
Lion#1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lion#1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 01:17
@RexitUP
Det virker perfekt - takker!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu